Zaostřeno na kartu 7. díl

Milí lovci a lovkyně, opět se setkáváme v již tradičním seriálu. Na několika následujících řádcích se zaměříme na deset karet, devět classových a jednu neutrální. Pojďme se tedy podívat, co nám uvízlo v pastích tento týden: Soul of the Forest, Kill Command, Sorcerer's Apprentice, Hammer of Wrath, Mindgames, Vanish, Ancestral Healing, Bane of Doom, Inner Rage a borcem na konec je dnes Silver Hand Knight.



Druid


  • Soul of the Forest


    Co umí?
    Soul of the Forest je relativně drahé kouzlo za čtyři many, díky kterému všichni vaši minioni dostanou zajímavý Deathrattle efekt. Po jejich smrti se na jejich místo nahrnou Treanti.

    Kde ji najdu?
    Nejméně používanou druidí kartu jsme měli již v minulém díle, nicméně Soul of the Forest také nepatří k nejžhavějším kandidátům na titul nejhranější karty. V současnosti ho nenajdete prakticky nikde, jeho procenta výskytu pocházejí pravděpodobně z dřívějších fází hry a arén. V číslech je to kolem 14 %.

    K čemu se používá?
    Soul of the Forest je vlastně jakési anti-plošné kouzlo, kdy jsou vaši miláčci ihned nahrazeni oživlými stromy. O záplavu minionů bude tedy postaráno i po „čistce“ a váš soupeř se bude muset ještě hodně snažit.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Karta je sice ne moc používaná, ale s trochou fantazie se dá použít třeba do token druida, kde všechny ty slabé 1/1 miniony dříve či později proměníte na Treanty, což za čtyři many není zas až tak špatné.














    Hunter


  • Kill Command


    Co umí?
    Naučit vašeho mazlíčka takový povel je u nás asi trochu protizákonné – tedy alespoň jeho použití – nicméně v Hearthstone je dovoleno vše. Tudíž tu máme kartu, která za tři many způsobí tři zranění, popřípadě pět, pokud máte vyvolaného Beast miniona.

    Kde ji najdu?
    Na Kill Command se spoléhá hodně hunterů, je to taky jedna z mála Rexxarových dovedností, která dokáže odstranit silnější nepřátele, navíc se dá použít jak ve třetím kole, tak i v desátém. Tudíž je její používání dost opodstatněné, čekejte tedy, že váš soupeř ho v balíčku má. Statisticky to totiž vychází na skoro 75 % balíčků.

    K čemu se používá?
    Kill Command může fungovat jako removal nebo i jako late game finisher, kdy soupeři udělíte 10 damage a on ani nebude vědět jak. Tahle karta je dost přímočará a nemá smysl se jejím používáním déle zabývat.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Většinou se budete snažit o to, abyste spell odehráli společně s nějakým Beast minionem pro co největší damage. Díky tomu, že hunterovi mazlíčci jsou velice levní, dá se za sedm many způsobit 10 damage, což je o mnoho lepší než třeba magův high-end Pyroblast.













    Mage


  • Sorcerer’s Apprentice


    Co umí?
    Sorcerer's Apprentice je silný class minion za dvě many, 3/2 staty a skvělým efektem, který sníží cenu vašich spellů o jeden mana krystal.

    Kde ji najdu?
    Není to sice mistr magie, ale i tak je tato gnómka fajn posilou do vašeho týmu. V poslední době se ale od ní docela ustupuje, i když je vítaným přínosem do hry a značně urychluje aggro mage. Její sláva nicméně dost pohasíná a v celkovém počtu mage balíčků ji neobsahuje ani polovina.

    K čemu se používá?
    Minion má velmi dobré staty – pravda, dva životy ho dělají hodně náchylným na jakýkoli removal – a efekt, ze kterého se vždy musíte snažit vytěžit maximum. Sorcerer's Apprentice jako taková vám poslouží jako každý jiný podobný minion: k solidnímu damage do soupeře, plus můžete odehrát více spellů za dané kolo. Většinou ale o ní následovně přijdete, protože představuje až moc velkou hrozbu.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Sorcerer's Apprentice nejlépe zkombinujete se spelly, to je jasné. Můžete využít svých jednomanových kouzel a odehrát je tak zadarmo, což značně rozšíří vaše další možnosti. Ve chvíli, kdy si na ruce připravujete nějaké magické kombo, vyvolejte i Mana Wyrma, vaše kouzelnické představení se mu bude velmi líbit. Sorcerer's Apprentice + Mana Wyrm a následující spelly: Arcane Missiles, Mirror Image nebo Frostbolt s Ice Lance se postarají o úžasný damage burst. Právě odehráním levných dovedností si zajistíte dostatečnou obranu, vyčištění plochy a solidní poškození protivníka jen za pár šupů.









    Paladin


  • Hammer of Wrath


    Co umí?
    Hammer of Wrath je vlastně jediným spolehlivým single-target removalem paladina. Stojí čtyři many, způsobí tři zranění a navíc vám do ruky přidá jednu kartu.

    Kde ji najdu?
    V současné době, kdy se Uther hraje spíše jako rush/zoo, není Hammer of Wrath zas až tak hranou kartou, protože paladin disponuje jinými prostředky, jak odstraňovat miniony. I tak se ale abilita drží celkem vysoko – zhruba v polovině balíčků.

    K čemu se používá?
    Jde o removal a stejně jako u huntera je použití jasné. Na rozdíl od Kill Command však nemá Hammer of Wrath potenciál k tomu, aby závratným způsobem ohrozil život vašeho soupeře. Samozřejmě občas se stane, že oponenta dělí od smrti jen jediný vlásek a v tu chvíli se dá Hammer of Wrath krásně využít.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Kouzlo nemá s ostatními paladin kartami prakticky žádnou synergii. Jeho kouzla jsou dost specifická a nijak vlastnosti Hammer of Wrath neumocňují. Z neutrálů můžeme zmínit + Spell Damage miniony, což je již samozřejmost. V současném stavu se ale nedá říct, že by se takoví minioni vůbec u paladina používali.

     







     



    Priest


  • Mindgames


    Co umí?
    S tímhle kouzlem si vy i váš soupeř užijete spoustu legrace. Za čtyři mana krystaly vyvoláte náhodného soupeřova miniona z balíčku rovnou do hry.

    Kde ji najdu?
    Mindgames není hranou kartou, i když musím se přiznat, že jsem ji nějakou dobu v balíčku měl, než bylo třeba uvolnit místo pro jiné karty. Celkově její výskyt dosahuje jen něco málo přes 10 %.

    K čemu se používá?
    Karta funguje na podobném principu jako již představené dovednosti: Thoughtsteal a Mind Vision a rozšiřuje tak Anduinův arzenál o kouzla, jež využívají soupeřových karet proti němu. Opravdu není nic lepšího, než si ve čtvrtém kole vyvolat nějakou monstróznost – to je sranda pro vás. Horší je, pokud se vám na bojiště dostane něco jako Elven Archer. Moje zkušenosti jsou takové, že výsledek většinou stojí za to. Když vám na stole přistane minion za minimálně čtyři many, nebo nějaký s dobrým efektem, můžete slavit.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Karta, stejně jako ostatní podobné, nemá se zbytkem decku moc dobrých kombinací, hodně také zaleží na tom, co se vám na ploše ze všech těch minionů objeví.














    Rogue


  • Vanish


    Co umí?
    Vanish je velkým bratříčkem Sap. Šest mana krystalů vám zaručí vrácení všech minionů na boardu do rukou jejich majitelů.

    Kde ji najdu?
    Ačkoli odehrání takové karty může být pro hru rozhodující, Vanish si nikdy svoje místo ve hře nevysloužil. Možná s příchodem Curse of Naxxramas, kdy bude likvidování minionů spíše přítěží, se dostane Vanish zvýšené pozornosti. V současnosti je však karta odsouzena k zapomnění se zhruba 9 % výskytu.

    K čemu se používá?
    S touto kartou vrátíte stav boardu na začátek. Je jedno, co se dělo předtím, oba dva budete muset zřejmě vynaložit velké množství many k obnově vašich sil.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vanish je drahé kouzlo pro rogue o tom žádná. Zkombinovat ho tedy s něčím ve vašem arzenálu půjde docela těžko, vzhledem k tomu, že po použití kouzla si budete muset znovu budovat pozici na ploše a vyplýtvat si kvůli tomu třeba Preparation je relativně riskantní.














    Shaman


  • Ancestral Healing


    Co umí?
    Obnoví jakémukoli minionovi na ploše všechna hp a udělá z něho taunt. To vše zdarma a bez skrytých poplatků.

    Kde ji najdu?
    Ancestral Healing je další kartou, která si vysloužila nálepku „nehraná“. Její četnost se pohybuje mezi 13 a 14 %.

    K čemu se používá?
    Spell je záchrannou brzdou pro vás i vaše miniony a dá se použít několika způsoby. Prvním je vyléčení vašeho skomírajícího miniona na plný počet životů. Udělá z něho sice taunt, což ve výsledku znamená, že ho soupeř bude muset odstranit jako prvního, ale váš minion bude ještě nějakou chvíli žít. Druhé použití je právě vytvoření tauntu z nějakého miniona tak, abyste zbrzdili soupeře. Na třetí použití jsem narazil při brouzdání internetem – vzhledem k tomu, že se karta dá použít na jakéhokoli miniona, lze využít její schopnosti udělat z miniona taunt ve svůj prospěch. Pokud má soupeř za svým tauntem schovaného nějakého miniona, o kterém víte, že jestli se ho nezbavíte, bude vám dělat ze života peklo, lze na něj použít Ancestral Healing a tím na něj také budete moci zaútočit.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Dobrou kombinací pro Ancestral Healing je třeba Injured Blademaster, kdy ho po vzoru Anduina zdarma vyléčíte. Oproti priestovi budete mít ale tu výhodu, že navíc ještě dostane Taunt. A mít 4/7 Taunt miniona ve třetím kole je dost slušné, ne? Jinak bude Ancestral Healing spolupracovat s jakýmkoli minionem. Dobré může být také zvážit použití Ancestral Healing společně s Lightwarden, Healing Totemem a Wild Pyromancerem. Kouzlo také skvěle vychází s The Black Knightem, kdy z cílového miniona uděláte taunta a následně ho rozmasakrujete Battlecry efektem The Black Knighta. Za tento postřeh děkuji Grangikovi a Lukáši Osouchovi (pokud tedy nejste jedna a ta samá osoba ;).








    Warlock


  • Bane of Doom


    Co umí?
    Drahé kouzlo pro warlocka, jenž za pět many způsobí dvě (ano, pouze dvě) zranění. Pokud cíl zemře, vyvolá kouzlo náhodného démona.

    Kde ji najdu?
    Bane of Doom je na tom podobně jako již zmíněný Mindgames. Nejen že zde hraje velkou pravděpodobnost náhoda a štěstí, ale i statistiky jsou prakticky shodné.

    K čemu se používá?
    Použít ho můžete jako removal slabých nebo poškozených minionů + summon démona. Aby se vám ale spell doopravdy vyplatil, musíte s ním vyvolat nějakou příšerku, jinak hodnotu kouzla promrháte. Navíc vám Bane of Doom nevyvolá skutečně každého démona (na Jaraxxuse a Illidana rovnou zapomeňte). V následujícím seznamu se dozvíte, jací minioni jsou k dispozici:
     

    Blood Imp
    Flame Imp
    Voidwalker
    Succubus
    Dread Infernal
    Felguard


    Jak je vidět, na některé démony se prostě nedostalo. Je to škoda, protože by to byl způsob, jak je vyvolat, aniž by tím spustili svůj negativní Battlecry.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Kombinací Bane of Doom moc není, ať už kvůli relativně vysoké ceně spellu nebo i tím, že nikdy nevíte, co vám kletba přinese, proto je vytváření nějakého komba dost často o náhodě.







    Warrior


  • Inner Rage


    Co umí?
    Inner Rage vám dovolí přidat jednu z minionů na ploše dva body útoku za cenu jednoho zranění.

    Kde ji najdu?
    Abilita je celkem hojně zastoupená, nachází se ve více než třetině warriorů.

    K čemu se používá?
    Tohle kouzlo vám umožní posilovat vlastní miniony, popřípadě likvidovat ty na straně soupeře. O nic jiného u tohoto kouzla asi ani nejde.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Inner Rage má spoustu vhodných cílů, ať už ve vašem balíčku nebo v balíčku soupeře. Pokud hrajete nějakou verzi Enrage warriora, lze ho využít ke spuštění efektu na vašich Enrage minionech a výsledek pak ještě umocnit pomocí Rampage.
    U soupeře pak můžete Inner Rage použít k odstranění slabého miniona s jedním životem nebo poškodit nějakého silného bojovníka a pak se ho zbavit za pomoci Execute.
















    Neutral


  • Silver Hand Knight


    Co umí?
    Za pět mana krystalů dostanete prakticky 6/6 miniona – jsou to dva vlastně dva minioni v jednom balení, něco jako Twix. Silver Hand Knight má staty 4/4, vyvolaný Squire pak 2/2. Cenově je to tedy opravdu výhodný minion.

    Kde ji najdu?
    Na neutrála má celkem slušné zastoupení a najde si místo nejen v basic balíčcích. Nejčastěji ho používají paladinové, kde zabírá zhruba 18 % balíčků.

    K čemu se používá?
    Silver Hand Knight je typický zástupce zoo minionů, i když třeba u locka ho nenajdete. Pomocí něho totiž zaplavíte board relativně silnými miniony a jako paladin je navíc můžete posílit pomocí Sword of Justice a vytvořit tak skutečně nemalý problém pro soupeře.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Jak už bylo zmíněno výše, Silver Hand Knight perfektně využije buff od Sword of Justice pokud hrajete za paladina. Nesmíme zapomenout na Knife Jugglera, který vstup Silver Hand Knighta na plochu pěkně zdramatizuje. Pokud jste fandové Frostwolf Warlorda, tak věřte, že se Silver Hand Knightem se vám podaří vytvořit silného miniona o dost rychleji.













    A je tu konec dalšího, v pořadí již sedmého dílu „Zaostřeno na kartu“. Veškeré připomínky a komentáře směřujte do sekce hned pod článkem. Karet je ještě stále hodně, takže se na vás budu těšit zase příští týden. Doufejme, že to stihneme před vydáním Curse of Naxxramas, abychom se pak mohli věnovat čistě kartám z rozšíření.

    Malá poznámka na závěr: všechny statistické údaje jsou převzaty ze dvou stránek: www.hearthhead.com a www.hearthpwn.com. Údaje z obou stránek pak byly zprůměrovány. S tím, jak se meta game vyvíjí, je možné, že některé údaje se časem budou lišit.



    Navigace:
    [1. díl] --- [2. díl] --- [3. díl] --- [4. díl] --- [5. díl] --- [6. díl] --- [7. díl]



    Naposledy upravil/a Glea'ar 25.06.2014 v 18:24:14.
  • Diskuze

    Grangik 23.06.2014 20:12

    Ancestral Healing + Black Knight je taky fajn , a pokud je Mind Games v balíčku, je docela fajn mít i Faceless Manipulatora, ale nemyslím si že je to úplně dobře kombinovatelné.

    Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
    Přihlásit se
    nebo
    Zaregistrovat nový účet