Ability v Hearthstone

  Hearthstone    Ability   

Na úvod je třeba zmínit, že ability se v Hearthstone: Heroes of Warcraft vyskytují ve více formách. Jednou z nich může být přímý, víceslovný popis ability na kartě. Takové ability jsou většinou unikátní a mohou být na každé kartě formulovány jinak. Příkladem těchto unikátních abilit může být například karta s abilitou, která při vyložení omezuje čas tahu pro každého hráče na pouhých 15 vteřin. Dále se pak mohou objevit karty, které nejsou schopny útočit a jen brání nebo říkají, že se cena pro vyvolání všech minionů zvyšuje právě díky této abilitě o jeden mana krystal. Jsou zde ale také ability, které vlastní popis nemají a jsou popsány jen krátkým názvem ability. Samozřejmě si nemusíte pamatovat, co která abilita označena pouze klíčovým slovem dělá, protože je ve hře možnost vždy nad danou abilitu najet kurzorem a zobrazí se vám její podrobný popis. Výpis všech abilit tohoto druhu, které jsou prozatím k dispozici, naleznete níže:

Battlecry

Udaný efekt je spuštěn ihned po příchodu této karty do hry.

Charge

Minion s touto abilitou může útočit ve stejném kole, ve kterém byl vyložen. Nepůsobí na něj tedy "State of Exhaustion" (efekt znemožňující útočit minionovi ve stejném kole, ve kterém je zahrán).

Choose one

Abilita umožňující výběr a vykonání jednoho z více nabízených efektů. Tato abilita je spouštěna při zahrání karty.

Combo

Efekt karty je spuštěn, pokud už byla před touto kartou zahrána jiná karta. Některé Combo efekty umožňují i několikanásobný efekt, např. "Za každou předchozí zahranou kartu získá tento minion +2/+2".

Deathrattle

Efekt je spuštěn, pokud je karta zničena nebo je jiným způsobem odebrána ze hry. Efekt se neaktivuje, pokud je karta vrácena zpět do ruky hráči.

Divine Shield 

Pokud je minionovi s touto abilitou uděleno poškození, je ignorováno. Abilita Divine Shield je po obdržení zranění odstraněna.

Enrage

Udaný efekt je aktivován, pokud je minionovi s touto abilitou uděleno poškození. Efekt přetrvává do té doby, dokud není minion vyléčen.

Freeze

Minion, na kterého je použita tato abilita, nemůže během svého příštího kola zaútočit.

Overload

Overload je abilita umožňující zahrát kartu za cenu toho, že bude počet vašich mana krystalů snížen příští kolo o počet udaný v závorce za abilitou Overload. Toto snížení mana krystalů platí jen pro vaše následující kolo.

Secret

Abilita, která umožňuje překvapit soupeře tím, že netuší, jaký efekt karta má. Soupeř sice uvidí, že máte ve hře vyloženou Secret kartu (znázorněnou ikonou otazníku nad portrétem vašeho hrdiny), ale tím to končí. Pravý efekt karty znáte jen vy. Efekt této karty je spuštěn ve chvíli, kdy jsou splněny podmínky pro její spuštění. Karta zůstává ve hře po celou dobu, dokud není spuštěna nebo odstraněna ze hry.

Silence 

Tato abilita odstraní všechny efekty na kartě, na kterou je zahrána. Toto se týká jak již zahraných podpůrných schopností poskytující například bonus k životu či útoku na zacílenou kartu, tak všech abilit a efektů udaných přímo na kartě samotné. Tento efekt přetrvává po celou dobu, po kterou je očarovaná karta ve hře.

Stealth

Minioni s abilitou Stealth nemohou být zacíleni protihráčovými kouzly, abilitami ani útoky, dokud sami nezaútočí. Vlastník miniona s toutou abilitou může zahrát jakékoliv podpůrné kouzlo na tuto kartu bez toho, aniž by byla tato abilita zrušena.

Spell Damage

Zvyšuje sílu útočných kouzel o udanou hodnotu. Nezvyšuje sílu léčivých kouzel, útoků jednotlivých minionů ani zranění udělované pomoci Hero Power.

Summon

Karta s touto abilitou povolá do hry miniony pod vaší nebo soupeřovu kontrolu. Jejich útok a síla závisí na hodnotách uvedených na kartě.

Taunt

Pokud soupeř zaútočí a na straně obránce se nacházejí minioni s abilitou Taunt, musí soupeř zvolit jako cíl útoku tyto miniony. Pokud se v jednu dobu nachází na straně obránce více karet s Tauntem, může si útočník vybrat, na kterou chce zaútočit.

Transform

Promění cíleného miniona v jiného, většinou za účelem zvýšení nebo snížení útoku / životů. Transformování miniona nespustí jeho Deathrattle!

Windfury

Umožňuje minionovi zaútočit 2x během jednoho kola. Minion při prvním i druhém útoku způsobí i obdrží poškození podle běžných pravidel.

Mega-Windfury: 

Umožňuje minionovi zaútočit 4x během jednoho kola.

Inspire

Schopnost se aktivuje pokaždé, když vlastník karty použije Hero Power. Pokud má hráč na stole více karet s Inspire, aktivují se všechny v pořadí, v jakém byly zahrány.

Joust

Nemá vlastní keyword, vždy začíná slovy "Reveal a minion". Při zahrání karty je z obou balíčků vytažen jeden náhodný minion, pokud minion vlastníka Joust karty stojí více many, vyhrává Joust a schopnost popsaná na kartě je aktivována, pokud ne, nestane se nic. Po skončení Joustu se oba minioni vrací zpět do balíčku.

Discover

Při zahrání karty se hráči objeví tři náhodné karty, které splňují specifika daná Discover kartou. Jednu z nich si hráč může vybrat a vložit do ruky. Nikdy nelze objevit kartu pro jinou postavu, než hráč zrovna hraje.

Myslíte si, že jsou některé ability moc silné nebo naopak nevyužitelné? Jaký máte názor na balíčky, které jsou při správné synergii karet (a šťastné ruce) téměř neporazitelné, a myslíte, že se podaří Blizzardu vyhnout právě těmto OP balíčkům? Své názory můžete posílat buď do komentářů pod článkem, nebo na fórum.

 

 

 

Diskuze

Aenorr 30.07.2013 17:26

Xiaraa
K Spell Power by som pridal, že zvyšuje hodnoty len útočných kariet - teda iba Damage.Spell Power teda nemá efekt na Healing.(Zdroj: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/8769367053?page=20#397 )
Díky za připomínku. Opraveno

Xiaraa 28.07.2013 17:08

K Spell Power by som pridal, že zvyšuje hodnoty len útočných kariet - teda iba Damage.Spell Power teda nemá efekt na Healing.(Zdroj: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/8769367053?page=20#397 )

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet