Zaostřeno na kartu 2. díl

Milí lovci a lovkyně, dnes si ukážeme už ne tak krotké kusy, takže dbejte zvýšené opatrnosti! Některé exempláře se opravdu nehodí jako domácí mazlíčci. Tentokrát měl můj SSHK (Sofistikovaný Systém Hodu Kostkou, pozn. autora) opravdu volnou ruku (?) a mohl tedy vybírat ze všech karet. Moc se sice nepředvedl, ale mohlo být i hůř. Následující desítku karet tedy tvoří: Wrath, Freezing Trap, Counterspell, Redemption, Lightwell, Conceal, Dust Devil, Demonfire, Battle Rage a z neutrálních minionů si představíme Spiteful Smith.



Druid


  • Wrath


    Co umí?
    První z druidových typických „Choose one“ karet, která nám uvízla v sítích. Wrath vám umožní vybrat si mezi dvěma možnostmi. Tou první je způsobit cílovému minionovi zranění za tři body, tou druhou pak způsobit jen jedno zranění, ale s tím, že si k tomu líznete kartu.

    Kde ji najdu? Wrath je stabilní removal, velmi všestranný v úvodních kolech. Není se tedy čemu divit, že je obsažen zhruba v 75% balíčků.

    K čemu se používá?
    Tato dovednost není ničím jiným než removalem. Navíc si můžete vybrat – což je v Hearthstone docela luxus. Potřebujete se zbavit silného miniona, nebo raději obětujete nějakého svého a Wrathem ho jenom doklepnete, abyste si mohli líznout kartu, která pro vás rozhodne hru?

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Wrath jako poškozující kouzlo samozřejmě benefituje z jakéhokoli + spell damage miniona. Také dobře podpoří výuku nedostižné profesorky McGonagallové, alias Violet Teacher v případě, že máte rádi token druidy. V neposlední řadě je také možné ho kombinovat s ostatními poškozujícími dovednostmi jako je Savage Roar, Bite nebo Hero Power tak, abyste mohli použít slabší verzi kouzla, lízli si kartu a ještě se zbavili otravného miniona. Za dvě many máte tedy relativně dost muziky.












    Hunter


  • Freezing Trap


    Co umí?
    Minion, který jako první zaútočí, pokud máte vyvolanou tuhle šikovnou past, se vrátí soupeři do ruky a jeho opětovné vyvolání bude vašeho oponenta stát ještě o dvě many více.

    Kde ji najdu?
    Tato past není příliš hraná, objevuje se v 1/3 balíčků. Důvody jsou docela jasné – velice záleží na tom, s jakým minionem na vás soupeř zaútočí. Pokud vytáhne do boje s 1/1 minionem jako prvním, je jasné, že Freezing Trap přijde prakticky vniveč. V případě, že však povede frontální útok nějaký silný a drahý minion, bude to soupeře hodně bolet a řádně ho to zpomalí.

    K čemu se používá?
    Účelem Freezing Trap je zpomalit soupeřův útok – nejlépe v mid/late game, kdy se na stůl vyhazují silní minioni, kteří rozhodují hru. Bohužel si nemůžete vybrat, jaký minion se nepříteli na ruku vrátí – a ti chytří nepřátelé vždy nejprve útočí se slabšími miniony.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Freezing Trap prakticky nemá žádnou synergii s hunterovými kartami, kromě Eaglehorn Bow. V neutrálních kartách se Freezing Trap taky nemá čím pochlubit. Jediným kandidátem je Mana Wraith, který ještě více zpomalí soupeře, tím, že již zdraženému minionovi přidá o manu navíc. Na druhou stranu zpomalí i vás a UtH kombo se vám dost prodraží na celkových 6 (popřípadě 8) mana krystalů. Pravdou tak zůstává fakt, že Mana Wraith nemá místo v snad žádném balíčku.










    Mage


  • Counterspell


    Co umí?
    Jedno z nejoblíbenějších mágových interrupt kouzel si z WoW našel cestu do Hearthstone v podobě Secretu. A funguje přesně tak, jako ve WoW – zcela vyruší soupeřovo sesílané kouzlo.

    Kde ji najdu?
    Counterspell se vyskytuje zhruba ve čtvrtině balíčků a důvod, proč je tak málo hraný, je podobný jako u Freezing Trap. Prostě a jednoduše tam jde o velkou náhodu. Obě dvě karty mají velký potenciál, ale záleží hodně na tom, jak moc dokážete číst soupeřovu hru a jak moc je soupeř předvídatelný.

    K čemu se používá?
    Counterspell má za úkol jediný cíl, a tím je vyrušit soupeřovy nebezpečné spelly a totálně mu tak rozhodit gameplay. Co může být lepšího než se úplně vyhnout Pyroblastu, Mind Controlu, ochránit svoje malé stádo před Flamestrikem nebo Consecration nebo pošramotit kombo miracle roguně? Pokud dokážete číst soupeřovu hru a použít Counterspell v pravou chvíli, bude jeho přínos obrovský, ne-li rozhodující. A vzhledem k tomu, že Counterspell není zas až tak častou kartou, bude váš soupeř nemile překvapený.

    S čím se dá dobře kombinovat? Counterspell (a všechny mágovy Secrety) naprosto milují Kirin Tor Mage. Nade všechno ho milují. Díky němu můžete Counterspell odehrát zcela zadarmo – a dvě karty za jednu cenu se vyplatí! Mana Wyrm odehrané kouzlo také jistě ocení. Další Jaininou kartou, která bude na Counterspellu ujíždět, je Ethereal Arcanist. Pokud totiž na konci svého kola ovládáte Secret, obdrží tato karta dva body k útoku i životům. Neutrální kartou, jež profituje z Counterspellu, je Secretkeeper. Pokud ji vyvoláte, dostane za každý odehraný Secret (i soupeře) +1/+1, takže ten si ještě bude muset rozmyslet, zda vám vašeho miniona posílí, nebo ne.








    Paladin


  • Redemption


    Co umí? Každá karta touží po vykoupení, každá z nich doufá, že nebude rozsápána nějakým děsivým minionem anebo že zmizí v propadlišti historie souboje. S paladinem se jim toto přání vyplní, tedy alespoň minionům. Redemption totiž vašeho prvního zabitého miniona vrátí po jeho smrti do boje. Nutno podotknout, že takové vzkříšení, jež by mohli závidět i třeba taková Ripley a její kamarád vetřelec, miniona značně oslabí – do hry vstoupí jen s jedním životem. Takže to vzkříšení není zas až takové terno, škoda.

    Kde ji najdu?
    Redemption se na první pohled může zdát jako velmi silné kouzlo, takže by ho měli snad mít všichni paladinové povinně. Chyba lávky, ono to s ním vážně není tak slavné. Běhat Redemption někde volně bez náhubku neuvidíte, 21% výskytu vážně není moc. Byli tu však i horší tragédi.

    K čemu se používá?
    Podobně jako ostatní Secrety má i Redemption vlastně jediné použití. Zachránit vaše miniony před jistou smrtí (aby pak zakrátko mohli zemřít znovu). Takto spasený minion si s sebou přinese všechny možné efekty, které jsou napsané na jeho kartě1 (kromě Battlecry, který se nespouští proto, že minion není vyvolán z ruky). Zapomeňte také, že byste třeba během svého kola zabili Leeroye a pak si ho vzkřísili. Kdepak! Po jednom z patchů Blizzard zařídil, aby se Secrety spouštěly pouze během soupeřova kola (proto vám váš Secret tak hezky ztmavne, jakmile ho vyčarujete). Takže žádné dvojí nebo trojí útoky s Leeroyem ani jiným Charge minionem. Tudíž jeho využití je velmi podobné již zmíněným Secretům – všechny jsou hodně o náhodě a o tom, jak dokážete číst protivníkovu hru. Na závěr této sekce ještě malý postřeh1: Pokud máte vyvolanou armádu minionů a soupeř vám je naráz sesmaží nějakým plošným kouzlem, Redemption vzkřísí pouze jednoho náhodně vybraného miniona.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Zkombinovat Redemption je těžké. Hodně těžké. Většinou vám bude zachraňovat taunty, protože těch se soupeř obvykle zbavuje jako prvních. Nicméně to, co vám Redemption spasí, je čistě jen na vašem protivníkovi. A vy s tím nemůžete udělat nic. Vůbec nic.

    1 Znamená to, že pokud má minion Divine Shield, Taunt, Deathrattle nebo jiný efekt napsaný na kartě, přinese si ho s sebou i při vzkříšení. Ostatní efekty propůjčené přes kouzla nebo miniony zanikají. Za tyto informace děkuji Michalu Melchiorisovi a Anně Vlachové, kteří se podíleli na testování.



    Priest


  • Lightwell

     
    Co umí?
    Lightwell uzdraví na začátku vašeho kola některou z vašich postav za tři životy. Efekt je to sice náhodný, ale můžete si být jistí, že heal nikdy nepřijde vniveč. A Anduin může být rovněž cílem tohoto efektu.

    Kde ji najdu?
    Tento minion (ano, minion, podobně jako Summoning Portal, ale co, byly tu už i divnější věci), se vyskytuje v každém čtvrtém balíčku, většinou jde o velmi pomalý „control deck“, jehož cílem je vás uhealovat k smrti. Vážně.

    K čemu se používá?
    V „controlech“ se Lightwell používá k tomu, aby marnil vaše snahy roznést priesta na kopytech. Velké množství healů znamená, že musíte jeho miniony sestřelit v jednom kole. Pokud se vám to totiž nepodaří, na konci kola vašeho soupeře budou jeho minioni opět v plné síle a vy můžete začít nanovo. A pak už je tu late game, kdy se dívate, jak vaše životy mizí pod náporem Fatigue. A věřte, že Anduin v tomhle nad vámi dokáže vyhrát. Jak říkám, opravdu vás uhealuje k smrti. Druhou možností, jak využít Lightwell je přes jeho relativně velký počet životů. Na to se podíváme v další sekci.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Tenhle minion má relativně velkou synergii s ostatními kartami. Každé kolo bude pravidelně léčit ostatní postavy a pokud heal přistane na některém minionovi, odmění vás Northshire Cleric kartou navíc. Další možností je použít na Lightwell kombo Divine Spirit + Inner Fire. Rázem tu máte 10/10 miniona, který se navíc dokáže léčit. Pokud si do balíčku přidáte i Lightwarden, dočkáte se jistě zajímavých výsledků. A nakonec jedno upozornění: nikdy, ale vážně nikdy nehrajte tuhle kartu, pokud plánujete vyložit nebo už jste vyložili Auchenai Soulpriest. Pálit do vlastních řad je v Hearthstone opravdu špatný nápad.







    Rogue


  • Conceal


    Co umí? Tento spell dá všem vašim minionům na jedno kolo Stealth. Kde ji najdu? Vyskytuje se v ¼ balíčků a je naprosto nezbytným kouzlem pro miracle rogue. Je to totiž začátek vašeho (nebo soupeřova) konce.

    K čemu se používá?
    Podobně jako Sinister Strike z minulého dílu může Conceal sloužit jako počáteční jiskra k rozdmýchání neuhasitelného požáru. Oproti Sinister Strike má však jednu důležitou funkci navíc. Tou je ochránit vaše drobečky do dalšího kola, kdy z nich uděláte neuvěřitelně silné miniony. Díky Conceal na ně soupeř může pouze AoE (plošnými) kouzly. A těch zase tolik není.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Jak už jsem zmínil výše, Conceal má dvě funkce. Buď jak buď, z Conceal budou dobře profitovat karty typu: Gadgetzan Auctioneer, Mana Addict, Questing Adventurer nebo Edwin VanCleef. Nastartuje vám také vaše Combo karty jako jsou Cold Blood, Eviscerate nebo Perdition's Blade.
















    Shaman


  • Dust Devil

     

    Co umí?
    Jde o miniona za jednu manu, třemi body útoku a jedním životem. Navíc se může pyšnit Windfury efektem. Za to všechno vám ale zablokuje na další kolo dvě many, kvůli svému Overload (2).

    Kde ji najdu?
    Ačkoli nezískal titul „Nejzbytečnější minion Hearthstone“, je v srdcích hráčů stále nedoceněný. Jeho výskyt dosahuje chabých 10%, takže pokud ho někde někdy potkáte, bude to opravdu vzácnost.

    K čemu se používá?
    Možná bych měl tuto otázku trochu přeformulovat a říci, k čemu se vlastně nepoužívá. Určitě si nemůžete dovolit vyhodit ho v prvním kole. Další kolo byste neměli žádné volné mana krystaly, navíc odstranit tohohle ďáblíka není problém. V late game hrách taky příliš dlouho nevydrží, ledaže byste ho schovali za nějaký taunt a modlili se, aby soupeř blokádu nezdolal. Sázet na takového miniona, který většinou nadělá víc problémů, než užitku, se téměř rovná bláznovství.

    S čím se dá dobře kombinovat? Pokud Dust Devil přežije do dalšího kola, je možné s ním napáchat velké škody. Obdarujte ho třeba Bloodlustem, Rockbiter Weapon nebo mu přidělte Flametongue Totem jako kamaráda a uvidíte, co tenhle nenápadný minion zvládne. Dále ho můžete použít jako levný boost pro Unbound Elementala. Bohužel shaman nemá karty, kterými by ho udržel naživu, tudíž je to opět na vašem soupeři, za jak velkou hrozbu Dust Devila považuje.











    Warlock


  • Demonfire


    Co umí?
    Od Corruption jsme přešli k dalšímu, mnohem užitečnějšímu kouzlu. Demonfire buď propůjčí vašemu démonovi (pozor, pouze démonovi, ne jakémukoli minionovi!) dva body k jeho statům, nebo za dvě zraní cílového miniona.

    Kde ji najdu?
    Demonfire je na tom podstatně lépe, než jeho kolega. Má stabilní zastoupení v 1/3 balíčků. Ovšem v poslední době oblíbenost Demonfire dost upadá a v zoo/rush decích ho uvidíte zřídkakdy.

    K čemu se používá?
    Jeho použití samozřejmě záleží na situaci, v níž se nacházíte. Nutno ovšem podotknout, že zahrát ho na svého miniona je kolikrát mnohem výhodnější, než ho vyplýtvat jako removal. Pokud se ovšem váš cíl nachází za tauntem a vy na něj nemůžete, je jasné, že je lepší ho sežehnou démonickým plamenem.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vaši démoni si rádi dopřejí očistnou koupel v ohni. Má velmi blahodárný účinek na jejich organismus. Díky Demonfire budou vaši minioni nejen hustější, ale také bude mnohem těžší se jich zbavit. Odstranit Flame Impa se čtyřmi životy jednou ranou dokáže ve druhém kole málokdo. Z Voidwalkera se stává kráčející skála, kterou zkrátka jen tak neochvějete – možná proto, že vlastně nemá pevnou tělesnou schránku, ale co. Doomguard, pokud vám kartu nevyhodí, bude se staty 7/9 ještě daleko strašlivější. Kouzlo ale nelze použít na Lorda Jaraxxuse, protože se už nadále nechová jako minion, i když je to stále démon… škoda.










    Warrior


  • Battle Rage


    Co umí? Po několika úpravách tu máme Battle Rage, jak se sluší a patří. Tahle karta vám dovolí líznout si kartu za každou zraněnou postavu na vaší straně boardu. To znamená, že minimálně jednu kartu si líznete vždy (Garrosh prostě sem tam nějaké to zranění schytá).

    Kde ji najdu?
    Karta se nachází zhruba v jedné čtvrtině warrior balíčků. V současné metě agresivních warriorů ji však najdete málokdy, protože minioni warriora končí buď s plnými životy, nebo leží ve škarpě rozsápáni na kusy. U control balíčků tuto kartu čekejte spíše, vzhledem k tomu, že Garrosh má v záloze spoustu masochistických dovedností a minionů.

    K čemu se používá?
    Battle Rage slouží k prolizu balíčku a díky potenciálu karty k prolizu co možná největšímu. Pokud má warrior kontrolovat bojiště, potřebuje mít v záloze nějaké ty karty navíc, což mu právě Battle Rage dovoluje. Na druhou stranu může být potenciál Battle Rage rychle uhašen a vy tak můžete skončit s tím, že si za dvě many líznete jen jednu kartu. Což možná nezní tak špatně, ale například takový Slam vám toho za stejnou cenu nabídne mnohem více.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vzhledem k tomu, že si Garrosh libuje v mučení nepřátel (a vlastně i přátel – pokud někdo jako on vůbec může mít nějaké přátele), dá se z téhle karty vytěžit opravdu hodně. Pokud do svých řad hodíte divokou káču à la Whirlwind, přeživší minioni se vám postarají o slušnou nadílku. A nemusí pršet, stačí když kape – Cruel Taskmaster vám rázem přidá o jednu kartu navíc, podobně jako Inner Rage. A nebo bohatě stačí nabourat svými miniony do těch soupeřových. Ti, co přežijí, vám udělají druhé Vánoce a někdy dokonce i třetí.








    Neutral


  • Spiteful Smith

     

    Co umí?
    Dnešním lapeným neutrálem je Spiteful Smith. Za cenu pěti mana krystalů dostanete 4/6 miniona s Enrage efektem. Jakmile tenhle minion nebude mít plný počet životů, přidá vaší zbrani dva body k útoku. Efekt samozřejmě končí ve chvíli, kdy se Spiteful Smith odebere do věčných lovišť nebo když je zcela vyléčena.

    Kde ji najdu?
    Těžko říct, jestli tahle stará (hoooodně stará) kovářka byla zatrpklá a nevraživá už za svého života, nebo jestli se takovou stala až po smrti. Vzhledem k její oblíbenosti bych se přikláněl k té druhé možnosti. Je totiž strašlivě neoblíbená. Lidé ji pomlouvají na každém kroku a to se na vás podepíše – ve světě Hearthstone klidně i poté, co umřete. Z celé té neuvěřitelné plejády balíčků vychází totiž jen s necelými 5%. A to člověka (popřípadě jednu mrtvou kovářku) dokáže fakt nas... naštvat. Bohužel z jejího efektu dokáží těžit jen někteří hrdinové. Nejvíce jejích služeb využívají roguny a warrioři.

    K čemu se používá?
    Spiteful Smith je relativně průměrný minion, jeho efekt ale dokáže rogunám a warriorům značně pomoci. Používá se tedy na posílení zbraní hrdiny, čímž v kombinaci s dalšími kartami může vzniknout pěkně ostré kombo. Minion jako takový je relativně těžko odstranitelný, podobně jako Chillwind Yeti. Ten má ale však tu výhodu, že je o manu levnější, tudíž spíš způsobí nepříteli nějakou škodu.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Kombinace Spiteful Smith jsou více než jasné. Máme tu kartu, které umocňuje jakoukoli zbraň. Pokud vás soupeř zahltí miniony, Blade Flurry už udělá svoje. U warriora máte tu výhodu, že když se soupeř vyhýbá útoku na Spiteful Smith, dokážete ji rozlítit sami. Jeden Inner Rage nebo Cruel Taskmaster a vše je vyřešeno. Pokud máte v balíčku ještě Upgrade! bude s vaší zbraní naprostá radost kosit nepřítele. Lépe už by to nedokázal ani Béďa Trávníček.





    A je to opět tu. Došli jsme ke konci naší výpravy, ale nebojte, příští týden se do divočiny zase vydáme. Mezitím si můžete chvíle zpříjemnit nějakým dalším seriálem, aby vám to rychleji utíkalo nebo se podělte o nějakou zajímavou myšlenku či komentář, však vy už víte, kde to tlačítko je. No a pokud jste zmeškali první díl, přes navigaci hned pod tímhle závěrem a malou (ale fakt malou) poznámkou se k němu můžete pohodlně dopracovat. Takže zase v pondělí!

    Malá poznámka na závěr: všechny statistické údaje jsou převzaty ze dvou stránek: www.hearthhead.com a www.hearthpwn.com. Údaje z obou stránek pak byly zprůměrovány. S tím, jak se meta game vyvíjí, je možné, že některé údaje se časem budou lišit.



    Navigace:
    [1. díl] --- [2. díl] --- [3. díl] --- [4.díl] --- [5. díl] --- [6. díl] --- [7. díl]



    Naposledy upravil/a Glea'ar 25.06.2014 v 18:29:13.
  • Diskuze

    Glea'ar 13.05.2014 23:52

    Terth
    ja Redemption kombinujem zo Sylvanas
    To není špatný nápad . Nicméně to chce mít vyloženou jenom ji a nemít proti sobě priesta nebo mága... jinak se ti vrátí ovečka popřípadě ropucha...

    Terth 13.05.2014 23:05

    ja Redemption kombinujem zo Sylvanas

    Glea'ar 12.05.2014 14:39

    Grangik
    Ty karty jsou vybírány náhodně? Nebo to berete nějak postupně.
    Karty jsou vybírány podle SSHK - sofistikovaného systému hodu kostkou, to znamená, že je to skutečně všechno náhoda.

    Grangik 12.05.2014 14:34

    Ty karty jsou vybírány náhodně? Nebo to berete nějak postupně.

    Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
    Přihlásit se
    nebo
    Zaregistrovat nový účet