IEM Shenzhen

 
IEM Shenzhen je za námi a jeho šampionem se stal Jason „Amaz“ Chan. Tisíce diváků sledovalo první čistokrevný Hearthstone turnaj, který se konal mezi 16. a 18. červencem na pódiu IEM. Diváci byli svědky strastí, rivality a vzestupu mladých hvězd, ale jak už to u Hearthstone turnajů bývá, všechny zajímá, jaké balíky hrají ti nejlepší. 
 
Většina představených balíků nebyla žádným překvapením. Vypadalo to skoro jako by miracle a „handločí“ variace byly svými výrobci upečeny ve stejné formičce, jediný rozdíl tvořila nepatrná změna v polevě. Dále se objevilo několik token druidů, control warriorů, Zoo a špetka mágů, která byla víceméně standardního složení. 
 
Avšak našlo se pár balíčků, které vystupovaly z řady skupinového smýšlení. Níže vám představuji čtyři kreace několika nejlepších hráčů v turnaji – Amaz, Rdu, StrifeCro a Azeri. Jsou to buď zcela nové interpretace hraných hrdinů, mixy různých stylů, nebo zkrátka úspěšné balíčky. 
 

 

RDU mid-range warrior

Začneme s výtvorem úřadujícího krále Dreamhacku – MYM Radu „Rdu“ Dima. Jeho mid-range warrior se distancuje od těžkého control stylu, který vládl ranked žebříčku před nástupem Miracle rogue. Aby potrápil control balíky, rozhodl se zanechat některé nejlepší warriorské defenzivní karty a přidat na agresivitě. Balík sám o sobě má velmi vkusnou mana-křivku a nabízí mnohem více možností, než čistý control nebo agresivní typ.
 

Levná control křivka

Od prvního až do třetího mana krystalu se nám nabízí karty jako Execute, Shield Slam, Whirlwind, Armorsmith, Shield Block, Acolyte of Pain, Fiery War Axe a Big Game Hunter. Všechny vypsané karty jsou přítomny ve standardním buildu control warriora. Tímto výběrem Rdu docílil správného množství ničení a karetního prolizu, které balík potřebuje. To, co však nenalezlo své místo v této zajímavé myšlence, je Cleave a Slam, což otevírá místa cenným mid-game kartám.

Kouzlo balíku je uprostřed mana křivky

Mít všechno ničení za cenu jednoho mana krystalu je nesmírně důležité. Mid-range warrior totiž není zaměřený na kouzla, ale na miniony, a proto klíčem k úspěchu je po boku silných ničících kouzel hrát také nějaké ty miniony. Je zapotřebí si tento fakt uvědomit, protože se musíte soustředit na kontrolu oponentova boardu a zároveň na budování svého vlastního. Nyní už je zcela pochopitelná absence Slamu. Slam se využívá k cyklování karet a zároveň rozdává potřebné ztráty do nepřátelských minionů. Ve většině případů bývá doprovázen finálním úderem (Execute, Shield Slam), proto nalezl své uplatnění v balíku, jež oplývá velkým množstvím kouzel. Vaším úkolem je udržet si tempo s vyvoláváním minionů a Slam, který stojí dva mana krystaly, by ho mohl narušit.

Vrchol křivky není tak nacpaný jako u control warriora

 
Kde by jeden utratil většinu svého dustu, aby vytvořil impozantní late game, Rduova práškově náročná část má pouze Grommashe (skvělý finisher v kombinaci s Cruel Taskmasterem nebo Whirlwindem) a Ragnarose. Absence Alexstraszy, Barona Geddona, Ysery nebo Gorehowlu vzkazuje jediné – většinu vašich ztrát musíte rozdat v mid-game a Grommash s Ragnarosem jsou pouze pro zajištění smrtících ztrát. Většinou to nebývají karty, které ve hře pobydou déle než po dobu jednoho kola, takže se ujistěte, že hra je připravena na jejich příchod.
 

 

 

Azeriho Bloodlust/Windfury shaman

 
Hráči velmi rádi experimentují se shamany a mezi nejnovější trendy se probojovala i Violet Teacher.
 
Violet Teacher dostala své místo na výsluní především díky vlastnosti zahltit herní plochu 1/1 učni. Zamilovali si ji aggro mágové, kde je perfektně sehraná s levnými kouzly. Dále tvoří základ token druidů, kteří Savage Roarem a Power of the Wild způsobují vrásky prakticky všem oponentům. 
 
Thrall se v kombinování s Violet Teacher poučil od Jainy i od Malfuriona. Shaman je známý pro svá levná kouzla (Rockbiter Weapon, Lightning Bolt, Earth shock), která v našem případě velmi rychle zahltí hrací plochu 1/1 tokeny. Až vám přijde počet učňů pod vaší kontrolou dostačující, je na čase vypustit na oponenta armádu krvežíznivých zabijáků nadopovaných Bloodlustem.
 
Jak jste si již mohli všimnout, celý balík je o tom rozdat co nejvíce ztrát. Dvojitý Flametongue Totem a dvojitý Feral Spirit zajišťují silný začátek mid-game. Prostředek mana křivky (Defender of Argus, Sen'jin Shieldmasta) je zaměřen výhradně na ochranu Violet Teacher, aby mohla nerušeně budovat časovanou bombu. 
 
Azeri evidentně nebyl spokojený s burst damage, kterou jeho balík oplýval, proto namísto Al'akira vsadil na osvědčené kombo Leeroy Jenkins a Windfury. V nejlepším případě váš Leeroy může v jednom kole touto kombinací rozdat až 24 ztrát za pouhých 8 mana krystalů, což je opět trochu inspirace od Miracle rogue. 
 
Bohužel se mi nepodařilo získat celý decklist Azeriho shamana, proto se budete muset spokojit s 28 kartami. Uvážíme-li, že se jedná o token build, poslední dvě místa mohli zaplnit Argent Squires. Možná se také úplně zanevřelo na early game a v balíku se nachází Doomhammer (perfektně sedí do celé windfury + rockbiter myšlenky), druhý Lightning Storm (proti aggro balíkům), druhý Defender of Argus, Unbound Elemental nebo Harvest Golem.
 

 

 

 

 

 

Strifecroův Ancient Mage shaman

 
StrifeCro byl a bude hráčem, který při tvorbě svých balíků činí mnohá kontroverzní rozhodnutí a rozhodně přemýšlí trochu jinak o funkčnosti jeho výtvoru v dané metě. Na IEM v Shenzhenu si přivezl svůj Ancient Mage Shaman balík, protože proč ne. 
 
Myšlenka Ancient Mage Shamana nenáleží úplně tak StrifeCroovi. V minulosti se o to pokoušel DKMR se svým „Zeus“ balíkem, který obsahoval třeba Malygose nebo Gadgetzan Auctioneera. StrifeCro byl ale prvním, kdo se rozhodl ho hrát na velkém turnaji. 
 
Na první pohled je tu hned několik odlišností mezi oběma „Zeusy“. Začneme dvojitým Forked Lightning - těžký counter většiny agresivních balíků. Forked Lightning bývá zatracován kvůli svému velkému overloadu, což může zacloumat s mana křivkou. S tím si ale StrifeCro hlavu opravdu neláme a posílá svého šamana do boje proti jeho největšímu nepříteli – aggro.
 
Další zvláštní volba je Kobold Geomancer. Do toho nebohého Kobolda si lidé často rýpnou oslovením „Bloodmage Thalnos pro chudé“, ale své místo na velkém turnaji si našel. Sice z něho nevydolujete kartu, ale v balíku, jakým je tento, se na spell power rozhodně zapomínat nesmí. StrifeCro si také nelámal hlavu s dvojitým Lava Burstem, který se také většinou hraje jenom jeden. 
 
V manově náročné části balíku si teprve všimneme těch zásadních rozdílů. Gadgetzan a Malygos jsou pryč a nahrazeni výše rozepisovanou Violet Teacher a Al'Akirem (důležitý pro late-game).
 
Nemohu si dovolit nerozepsat se o dvojitém Ancient Mage, díky kterým balík získal svůj název a pozornost. Dvojice mágů si velmi dobře rozumí s totemy, kterých u Shamana najdete velké množství. Přidat spellpower na okolní miniony, zatímco se váš oponent zoufale snaží udržet vaše posilování spellpoweru na uzdě, je přímo geniální nápad. Odvede to pozornost od ostatních možná důležitějších minionů a vy jste si získali zase o něco víc času. Karta navíc stojí jenom 4 mana krystaly, takže vám nedělá problém v pozdějších fázích hry využít plný potenciál +2 spellpoweru. 
 
Máme tu ale ještě jeden zásadní rozdíl oproti ostatním shamanům. Chybí tu Feral Spirit. Ano, je to tak, žádné rychlé zahlcování herní plochy otravnými vlky, Zeus vsadil na kontrolování nepřátelské části plochy svými kouzly, poté nastartuje výborný mid-game a ukončí hru bleskem do obličeje.
 

 

Amazův Druid

 
Nelze mluvit o IEM balících aniž by se tu objevil balík samotného šampiona celého turnaje. Napravo vám představuji staronovou druidí rampu.
 
Druidí rampa nabyla znovu ztracené popularity ihned po Gaarově přesvědčivém vítězství na DreamHacku v Bukurešti. Gaarova variace používala velké množství tauntů jako jsou Sunwalkeři, dvojitý Ancient of War, ale mimo jiné Nourish a Healing Touch, které zahlédnete velmi zřídka v jiných než extrémně pomalých druidech. 
 
Amazova IEM Shenzhen rampa kombinuje základy staré dobré rampy a přidává prvky té nové. Křivka začíná dvojitým Wild Growthem (klíčová karta v mirror zápase a celkově dobrá k urychlení vašeho balíku) a pokračuje klasickým mid-game arzenálem: Harvest Golem, Yeti, Keeper of the Grove, Druid of the Claw a Azure Drake
 
Celé složení je od šestého mana krystalu poměrně obsáhlé. Cairne Bloodhoof, Black Knight, Argent Commander, Ancient of Lore a Ancient of War jsou opravdu silným základem pro přechod do late-game. Amazovu třešničku na dortu představuje jeho nejmocnější a nejvěrnější služebník – Ragnaros.
 
Co ještě říct, je to druidí balík jako každý jiný. Budete dělat stejná rozhodnutí jako u jiných druidích balíků. Základem je urychlit si mana křivku, vybudovat solidní mid-game a pokračovat v hraní cenově výhodných minionů za účelem dominance na hrací ploše. Ještě než zahrajete Ancient of War, snažte se z oponenta vylákat Black Knighta, Sap a silence efekty, protože taková 5/10 s tauntem většinou rozhoduje hry, pokud oponent nemá jak se s ní vypořádat. 
 
Málem bych zapomněl. V balíku je jenom jedno Savage Roar/Force of Nature kombo, proto ho využívejte jen tehdy, když je potřeba. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Je mi jasné, že ti z vás, kteří dočetli až sem, určitě milují Amazova priesta, proto si jeho rozbor můžete přečíst zde!


Naposledy upravil/a Manek 24.07.2014 v 20:54:57.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Kuplmand 25.07.2014 05:50

Diky, supr clanek, jen tak dal...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet