Herní mechaniky #3

Po dvou předchozích dílech, které můžete najít zde a zde, ve kterých jsme probrali většinu z herní mechaniky, se nyní podíváme na poslední velkou problematiku, kterou budou pravidla pro Secrety.

Secrety obecně

Popsat nějaká obecná pravidla, jak Secrety a Trapy fungují, by bylo velice obtížné, neboť mezi nimi existuje mnoho výjimek a unikátních problémů. Budeme tak k nim postupovat jednotlivě a popíšeme všechny záludnosti, které vás při jejich hraní čekají. Obecně můžeme říci, že Secrety vycházejí ze stejného základu jako jiné mechaniky. Nejdůležitější pravidlo, které je třeba si pamatovat: hráč nemůže za žádných okolností spustit své Secrety ve vlastním kole! Všechny Secrety se aktivují až po Battlecry efektech. Pokud je na jednom hrdinovi více Secretů, aktivují se podle pořadí, v jakém byly zahrány. To je důležité zejména u karet Explosive Trap a Freezing Trap. Vedle toho existuje pravidlo „priority“  Secretů. Ty s vysokou prioritou se spouští v dřívější fázi, než ty s prioritou nízkou. Prakticky ovlivňuje priorita hlavně interakci s Clumsy mechanikou (viz minulý díl). Secrety s vysokou prioritou se spustí vždy, i když byl cíl změněn, ty s nízkou čekají, jak Clumsy efekt dopadne. Secrety s nízkou prioritou jsou pouze dvě: Snake Trap a Ice Barrier.

Příklad: Mám na stole Ogre Brute, soupeř má Explosive Trap a Knife Jugglera. Ogre Brute útočí na hrdinu, Explosive Trap má vysokou prioritu a spouští se, i když Ogre Brute nakonec změní cíl a trefí Knife Jugglera.

Mad Scientist

Klíčová karta ve všech decích se Secrety a vlastně důvod, že se vůbec hrají. U tohoto bláznivého výzkumníka je dobré si pamatovat, že Deathrattle je spuštěn okamžitě, tzn. nečeká na konec fáze, ve které byl Mad Scientist zabit. To ovlivňuje především aktivaci Duplicate a Mirror Entity.

Příklad: Na stole mám Mad Scientist a v decku Mirror Entity. Soupeř zahraje Fire Elemental a zabije mého Scientista. Deathrattle se aktivuje okamžitě v Battlecry fázi, přivolá z decku Mirror Entity, poté následuje vyvolání („summon“) Fire Elementala (viz první díl), spustí se Mirror Entity a Fire Elemental se zkopíruje na mé straně boardu.

Příklad 2: Mám na stole Mad Scientista a Ogre Brute, který byl zahrán jako druhý, v decku mám Duplicate. Soupeř zahraje Flamestrike. Minioni umírají podle pořadí, v jakém byli zahráni, první umírá Mad Scientist, okamžitě přivolává Duplicate, poté umírá Ogre Brute, který spouští Duplicate. Kdyby byl Ogre zahrán jako první, zůstal by Duplicate netknutý.

Noble Sacrifice

Tento Secret přivolává miniona jménem Defender, který jako každý jiný minion spouští příslušné aktivátory (Knife Juggler, Cult Master…), včetně Sword of Justice. Rovněž přejímá aury. Noble Sacrifice se nespustí, pokud má jeho vlastník plný board. Reakci s Clumsy efektem jsme popsali v minulém díle.

Eye for an Eye

Eye for an Eye aktivuje jakýkoliv zdroj damage včetně Hero Power a Alexstraszy.  Efekt karty se vždy dokončí, i když hrdina s tímto Secretem v důsledku útoku zemřel. Pokud následkem Eye for an Eye zemře i druhý hrdina, hra končí remízou. Eye for an Eye je ovlivněn Spell Damage.

Redemption

Při aktivaci Redemption je minion oživen s Deathrattle i Divine Shieldem, Battlecry spuštěn není. Oživený minion má 1 život a počítá se jako zranění, tzn. může být vyléčen do plného počtu. Při úmrtí více minionů v jeden okamžik je oživen ten, který byl zahrán jako první. Interakce s Mad Scientistem funguje stejně, jako bylo popsáno výše ve spojení s Duplicate. Redemption se spustí vždy, i když má jeho vlastník plný board, např. v důsledku Harvest Golema, v takovém případě se oživený minion objeví jako osmý minion na boardu. Jedná se o unikátní záležitost, pokud se počet minionů sníží, nelze mít znovu více než sedm minionů. Není možné dosáhnout stejným způsobem více než osmi minionů, pořád ale platí, že Redemption se aktivuje vždy.

Repentance

Repentance se aktivuje jen, když hraje soupeř přímo kartu miniona z ruky. Minioni vyvolaní ze spellu, např. z Animal Companion nebo minioni, kteří se na stůl dostanou jiným způsobem, např. v důsledku Deathlorda, Repentance nespustí.  Jako všechny Secrety se i tento aktivuje až po Battlecry efektech, což je důležité např. pro Twilight Drake. Zredukování životů se nedá vyléčit, není to zranění, ale dá se na něj použít Silence (stejně jako na efekt Aldora Peacekeepera). Repentance platí i na Lorda Jaraxxuse, kterému i jako hrdinovi zůstane 1 život, vyléčit ho dokáže pouze Alexstrasza, na hrdiny nelze použít Silence.

Avenge

To nejtěžší jsme si nechali na konec, teď to bude možná trochu matoucí. Avenge, když zemře minion, zkontroluje, zda je na stole další minion a poté náhodně přidělí buff. Kontrola je provedena vždy před spuštěním Deathrattlu miniona. Osamocený Harvest Golem na stole tak Avenge nespustí.

Příklad: Mám na stole Haunted Creepera a Harvest Golema a mám aktivní Avenge. Soupeř zahraje Flamestrike. Creeper byl zahrán první, takže i první umírá, Avenge zkontroluje, zda je nějaký minion živý (Harvest Golem má 0 životů, takže živý není), zjistí, že ne a nespouští se. Creeper spustí svůj Deathrattle a vytváří dva Spectral Spidery. Harvest Golem umírá, Avenge znovu kontroluje, zda je někdo živ, nachází dva Spectral Spidery a jednomu z nich dá buff, poté se spouští Deathrattle Harvest Golema a vytváří se Damaged Golem.

Pokud Avenge přinesl do hry Mad Scientist, jeho smrt neaktivuje Avenge. Pokud ovšem ve stejnou chvíli zemřelo více minionů včetně Mad Scientista, platí stejná pravidla jako pro Duplicate a Redemption.

Na Secrety Mágů a Hunterů se můžete těšit v dalším díle a k tomu přihodíme ještě pár zajímavostí pro fajnšmekry.



Naposledy upravil/a Kinedryl 28.06.2015 v 18:44:51.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Lumik 28.06.2015 11:32

Cvrcek
Nejde Eye for an Eye spustit ve vlastním kole?
Ne, stejně jako ostatní Secrety. Kdysi to možné bylo, ale patch z března 2014 to změnil.

Cvrcek 28.06.2015 00:46

Nejde Eye for an Eye spustit ve vlastním kole?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet