Herní mechaniky #2

Minulý díl se věnoval tomu, jak obecně hra funguje, došlo na vysvětlení běžných interakcí mezi kartami a nyní se podíváme trochu více do problematiky jednotlivých efektů.

Spell damage

Spell damage působí na každé poškození, které je způsobeno spellem. Poškození musí být způsobeno přímo spellem, takže nefunguje třeba na Noble Sacrifice, Seal of Light apod. Spell damage platí i při tahu soupeře, Explosive Trap a Eye for an Eye jsou ovlivněny spell damage. U spellů, které jsou souborem více "střel", např. Arcane Missiles, každý bod spell damage přidává dohromady pouze 1 damage, tj. 1 "střelu" do sekvence. Výjimkou je Bouncing Blade, který se spell damage působí 2 damage při každém naražení do minona. U některých karet nelze z textu zjistit, že se jim zvedla účinnost, nemají „číslo“ např. Shadowflame, Blade Flurry, avšak i na ně působí spell damage! Karty, na které působí spell damage můžete poznat tím, že se na ruce blyští. Ale pozor, někdy se objeví grafický bug a karty se blyští, i když na stole už není zdroj spell damage. Je potřeba projíždět karty kurzorem myši a udržovat je tak aktualizované. Pokud máte na stole Auchenai Soulpriest, působí spell damage i na všechny healující spelly. Spell damage nikdy neovlivňuje Hero Power.

End/start of your turn

Tyto efekty se spouští v pořadí, v jakém karty přišly na stůl. Výjimkou je Kel‘Thuzad, který se spustí vždy dříve, než všechny soupeřovy End of your turn efekty. Na začátku fáze jsou všechny efekty postaveny do fronty, takže i když v průběhu fáze některý minion zemře, jeho efekt je dokončen. Kel‘Thuzad tedy musí být vždy před ostatními, aby se nemohl sám oživit, když zemře. Stejná pravidla platí i pro spelly s touto mechanikou např. Shadow Madness nebo Power Overwhelming.

Příklad: Já mám na stole Ragnarose, soupeř plný board a Kel’Thuzada. Já zahraji Flamestrike, soupeřův board kromě Kel’Thuzada umírá. Ukončím své kolo, Kel’Thuzad se spouští první, obnovuje celý board, a teprve potom se spouští Ragnaros.

Transform

Transformování miniona nespouští „summon efekty“ (viz minulý díl). Transformování se děje bez spouštění Deathrattle původního miniona a Battlecry nového miniona. Transformování je konečné a nedá se na něj použít Silence.

Charge

Charge přetrvává na kartě i po celou dobu, co je na boardu (pokud není Silencnuta), tzn. vždy může útočit, i když změní majitele pomocí Mind Control apod. Stejné pravidlo platí, i když byl Charge efekt přidán např. kartou Warsong Commander.

Aura

Aura neboli buff pro všechny miniony, mizí až po odstranění miniona, který poskytuje buff, ze hry (nebo Silencnutím poskytovatele). V případě AoE spellu tak všichni minioni dostanou damage s buffem, i když poskytovatel zemřel následkem spellu, tj. neztrácejí okamžitě buff. Aura přidává buff, i pokud je minion pod vlivem Equality či Humility. Nelze použít Silence na auru, pokud minion není poskytovatel aury. Po ztrátě aury, pokud je minion zraněn, může přijmout život z aury a „vyléčit“ se tak, ale jen do maximálního množství, které minion může mít. Např.: Ironbark Protector, který má 8/5 a auru +1/+1, bude po ztrátě aury 8/6 nikoliv znovu 8/5.

Přiklad: Jsem Warlock, mám 2 životy a na stole Mal’Ganise, Doomguarda a Impa.  Mal’Ganis má 2 životy a na Doomguarda byl použit Aldor Peacekeeper. Soupeř použije Consecration, Mal’Ganis  umírá, Doomguard a Imp dostávají oba 2 damage a přežívají, můj hrdina nedostává žádný damage, jelikož je immuní. Poté končí Mal’Ganisova aura, Imp je znovu 1/1 místo 3/1 a Doomguard padá zpět z 3/7 na 1/7, protože je stále pod efektem Aldora a nemůže tak přijmout +2 útok z aury, i když má max. útok 5.

Zbraně

Jsou dva způsoby, jak útočit s hrdinou – pomocí zbraní, nebo spellů přidávajících útok např. Heroic Strike. Spelly trvají pouze jedno kolo, kdežto zbraně podle své Durability. Zbraně zmizí po použití posledního bodu Durability, u spellů to tak není a lze s nimi dále pracovat např. pomocí Savagery. Pokud je na kartě „hero’s attack“, jako je tomu právě u Savagery, počítá se celá hodnota hrdinova útoků, tj. zbraně i spelly dohromady. Pokud je na kartě „Attack of your weapon“ počítá se pouze hodnota útoku zbraně, nikoliv spellů. Příkladem toho je většina pirátů. Deathrattle zbraně se řídí stejnými pravidly, jako Deathrattle u minionů. Zbraň nemůže být Silencnuta.

Clumsy

Mechanika „50% chance to attack wrong enemy“, neboli Clumsy, jak se jí říká, je nyní vyčleněna pouze pro Ogry. Pokud je Ogr pod vlivem více Clumsy efektů, každý se vyhodnocuje zvlášť. Clumsy efekt může zasáhnout Stealth miniony, miniony s Immune (ale neudělí damage) a může ignorovat Taunt. Pokud zasáhne Stealth miniona, který má útok 1 a více, minion ztrácí Stealth (Stealth je vždy ztracen, pokud minion udělí jakýkoliv damage). Interakce Clumsy a Secretů závisí na tom, v jakém pořadí byly zahrány. Pokud je minion zahrán dříve než Secret, Clumsy efekt se spustí první, v opačném případě je tomu naopak.

Příklad: Bylo zahráno Noble Sacrifice, poté Ogre Brute. Na stole je pouze Ogre Brute, ten útočí na hrdinu, aktivuje se Noble Sacrifice, poté se aktivuje Clumsy efekt, změní se cíl a Ogre Brute zasáhne hrdinu, Defender (minion z Noble Sacrifice) zůstává na stole.

Immune

Immune efektu jsme se už lehce dotkly. Tento efekt je poměrně vzácný, ale není vyloučeno, že do hry ještě přibude. Immune efekt blokuje damage z téměř všech zdrojů (včetně fatigue), ale jsou zde výjimky. Immune neblokuje automaticky naváděné interakce. Tou nejběžnější, co lze potkat je Vaporize. Minion, který má na sobě Bestial Wrath a zaútočí do Vaporize, zemře i přes Immune efekt. Miniony či hrdiny s Immune nelze zaměřit soupeřem, ale náhodně cílené efekty mohou zasáhnout Immune cíle (bez způsobení damage) např. Knife Juggler, Ragnaros apod. Immune cíle mohou být zaměřeny hráčem, který je kontroluje. Hráč může použít healing a destroy efekty na své Immune miniony či svého hrdinu. Damage spelly lze použít na své Immune cíle, ale nezpůsobí žádný damage. Taunty s Immune lze obejít stejně jako Taunty se Stealth.

Nahrazení hrdiny (replacing hero)

Tato mechanika se vztahuje na karty Lord Jaraxxus a Majordomo Executus. Při přechodu na nového hrdinu je ztracen všechen Armor a dočasné efekty např. Immune z Ice Blocku nebo Frozen efekt (nespuštěné Secrety zůstavají). Hrdina si ponechává zbraň, pokud není nahrazena zbraní Lorda Jaraxxuse. Oba noví hrdinové, kteří jsou momentálně ve hře, mohou mít maximálně 15 životů, Ragnaros The Firelord začíná na 8 životech, na 15 ho může vyléčit pouze Alexstrasza. Nový hrdina přebírá classu a subtyp (type) své karty, tzn. Lord Jaraxxus může být zaměřen jako Demon a je to Warlock (i pokud ho zahraje jiná classa), Ragnaros je neutrální classa a v případě použití Nefariana dostane soupeř 2x Tail Swipe.

Doufám, že jsem osvětlil všechny nesrovnalosti, které by mohly způsobovat problémy, pokud ne, můžete se vyjádřit v komentářích. Příště se blíže podíváme na Secrety.

 

Zdroj: http://hearthstone.gamepedia.com/Advanced_rulebook



Naposledy upravil/a Lumik 26.06.2015 v 20:11:55.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Filistin 06.06.2015 16:45

Takže pokud mám quest, že musím vyhrát několik her s mágem, nebo warlockem. A mágem si portálem vyvolam Jaraxxa - nakonec ho použiju a vyhraju - tu hru jsem teda vyhrál jako warlock, že? Docela zajímavý

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet