Zaostřeno na kartu 3. díl - A pak, že neberou

Milí lovci a lovkyně, dnes neuvěříte, k jakým exeplářům se dostaneme. Bez dalších průtahů se tedy pojďme podívat na to, co se lapilo do našich ok! V dnešním díle se zaměříme na následující karty: Cenarius, Flare, Spellbender, Tirion Fordring, Auchenai Soulpriest, Betrayal, Earth Elemental, Shadowflame, Arathi Weaponsmith a Ragnaros the Firelord.



Druid


  • Cenarius


    Co umí?
    Už je tomu docela dávno, kdy byl polobůh Cenarius postrachem lesa Ashenvale. Jakýkoli vetřelec byl téměř okamžitě bez milosti zničen. Svou nezměrnou sílu si s sebou přinesl i do Hearthstone. Za devět mana krystalů dostanete 5/8 miniona a „Choose One“ efekt, kdy si budete moci vybrat, či chcete posílit své stávající miniony (+2/+2), nebo vyvolat dva 2/2 Treanty s Tauntem.

    Kde ji najdu?
    Cenaria najdete zhruba ve čtvrtině balíčků, a proto je podobně těžké ho zahlédnout, jako když si hopkal v temných stínech lesa.

    K čemu se používá?
    Cenarius má dvě jasná použití – buď jako late game finisher, kdy posílí vaše miniony na boardu a vy tak rozdrtíte soupeře, nebo může plnit obranou funkci, kdy vyvoláním dvou tauntů znemožníte přístup k vašemu hrdinovi. Navíc dostanete tři miniony, tudíž tak můžete vyrovnat soupeřovu výhodu v počtu minionů na stole.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vzhledem k vysoké ceně Cenaria se nedá zkombinovat prakticky s ničím, co má druid v repertoáru. Pokud jste si ale na poslední kolo schovali nějaký ten Innervate, můžete ještě dále posílit své miniony přes Savage Roar, nebo z jednoho Treanta udělat mocnějšího miniona díky Mark of the Wild/Mark of Nature, případně jimi posílit samotného Cenaria pro třetí taunt.











    Hunter


  • Flare


    Co umí?
    Ne, opravdu nejde o oslavy příchodu nového roku, to si z nás jenom hunter vystřelil. Flare rozjasní temnou oblohu a tak odhalí všechny neviditelné miniony. Navíc tahle karta zničí všechny soupeřovy Secrety. A třešničkou na dortu je ještě karta do ruky navíc. Za jednu manu to dost ujde, co říkáte?

    Kde ji najdu?
    V poslední době se s Flare docela roztrhl pytel – i tak se vyskytuje jen zhruba ve 30% balíčků. Pokud tedy hrajete za classu, která se sem tam na nějaký ten Secret spoléhá, raději si dávejte proti hunterovi pozor.

    K čemu se používá?
    Ze všech těch tří efektů, jež karta má, se nejčastěji používá k tomu třetímu – tedy k líznutí karty. Hunteři jako aggro classa (žádnou jinou funkci snad ani zastat nemohou) nutně potřebují každou kartu a prokousat se jejich balíčkem není žádný med. Proto tedy využívají Flare hlavně k tomuto účelu. Pokud tím mohou soupeři vyrušit i Secret, je to jenom dobře, ale rozhodně ji nebudou žmoulat v ruce a čekat, až vy nějaký Secret vyložíte.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vzhledem k povaze Flare se snad ani nedá očekávat, že by mohla vytvářet s ostatními kartami huntera nějaká zběsilá komba. Pokud však máte v balíčku nějakého miniona se Stealth (Jungle Panter), dejte si pozor, ať nejdříve odehrajete Flare a teprve potom vašeho miniona.












    Mage


  • Spellbender


    Co umí?
    Druhý mágův Secret, který mu umožní manipulovat s kouzly soupeře. V minulém díle jsme si představili Counterspell, nyní tedy přichází Spellbender. Jakmile soupeř sešle target spell (to znamená, že s ním musí zvolit nějaký cíl – není to tedy žádný random efekt nebo AoE spell), Spellbender se aktivuje a odkloní se na 1/3 token miniona.

    Kde ji najdu?
    Tento Secret se zas tak často nehraje, což je možná někdy docela škoda. Jeho potenciál je totiž velký. Nějakých 12% výskytu z něj ale nejhranější kartu rozhodně nedělá.

    K čemu se používá?
    Spellbender – podobně jako Counterspell – má za cíl rozhodit soupeřovi gameplay. Spellbender má tu výhodu, že soupeřova podpůrná kouzla vezme na sebe a vy tak dostanete krásného a silného miniona. Naproti tomu vás neochrání před ničivými AoE kouzly (výjimkou je tedy Shadowflame, kdy namísto cílového miniona zabije kouzlo Spellbender a dá vašim minionům zranění za 1 – což vašeho soupeře také zřejmě nepotěší).

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Má stejnou synergii jako Counterspell, tedy Kirin Tor Mage, Mana Wyrma, Ethereal Arcanista a Secretkeeper.












    Paladin


  • Tirion Fordring


    Co umí?
    Pokud zaplatíte osm mana krystalů, můžete si vyvolat skutečný poklad mezi kartami paladina. Tirion Fordring je 6/6 minion s Tauntem a Divine Shieldem. Navíc jeho Deathrattle efekt dá Utherovi do ruky 5/3 Ashbringer. Je to skoro paradox, když si uvědomíte, že to byl právě Uther, kdo odebral Tirionovi titul Knight of the Silver Hand.

    Kde ji najdu?
    Tento minion je opravdu důležitý pro silný paladinský balíček. Samozřejmě není nezbytný, což dokazují statistiky, nicméně jeho přínos je nezpochybnitelný. Kartu obsahuje 40% balíčků.

    K čemu se používá?
    Je jasné, k čemu Tiriona použít - jako kartu, která zvrátí průběh hry ve váš prospěch. Zároveň však odehrajete miniona, který si s sebou do hry přinese obrovskou ceduli s nápisem: SILENCE ME PLEASE! Silence (a nebo Polymorph s Hexem) jsou Tirionovi úhlavní nepřátelé, kteří z něho udělají naprosto zbytečnou a drahou kartu. Takže než ho odehrajete, donuťte nejprve soupeře použít všechny removaly.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Co je lepší než Tirion? Nabuffovaný Tirion! Pokud totiž přežije do dalšího kola, můžete z něho udělat skutečné monstrum přes různá posilující kouzla. Pokud máte tu možnost, je určitě dobré vyhodit společně s Tirionem i Redemption. Tím i zajistíte, že ve chvíli, kdy o něho přijdete, dostane se zpět do hry – sice pouze s jedním životem, ale Taunt i Divine Shield bude mít v okamžiku vyvolání na sobě, jak jsme si vysvětlili minule. A vy jeho meč v ruce.









    Priest


  • Auchenai Soulpriest


    Co umí?
    Auchenai Soulpriest je minion za čtyři mana krystaly a 3/5 statistikami. To by z něj dělalo slabý průměr, kdyby však neměl jistou zvláštní dovednost. Všechny healy všech karet a dovedností ve vašem balíčku převede na zranění.

    Kde ji najdu?
    Soulpriest rozhodně nepatří mezi nejhranější karty. Je to pravděpodobně z toho důvodu, že ve chvíli, kdy je odehrána, úplně obrátí váš herní styl. S 30% však není ani tou nejubožejší kartou v historii, takže je celkem bezpečné říct, že svoje místo v balíčku má.

    K čemu se používá?
    Miniona jako takový se používá k tomu, aby mohl Anduin změnit svůj styl. A nemluvím teď o tom, že by se z fešného blonďáčka zničehonic stal zarytý punker nebo emo. Tahle karta umožní priestovi přejít na (krátkou) dobu hrát velmi agresivně. Na druhou stranu je třeba počítat s tím, že vám to znemožní jakkoli reagovat na soupeřův damage burst. Takže je někdy dobré pořádně se rozmyslet, jestli je pro Auchenai Soulpriest vhodná chvíle.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Díky tomu, že Soulpriest konvertuje všechen váš heal na zranění, dostává spousta vašich dovedností nový rozměr. Hero Power se rázem stává tou nejlepší dovedností hned po INFERNU! Navíc vám umožňuje použít nejsilnější AoE kouzlo ve hře – Circle of Healing. Vzhledem k jeho nulové ceně je možné ho použít hned ve 4. kole, což je o tři kola dříve, než kdy je Jaina schopná vyčarovat Flamestrike. Nevýhodou je, že Circle of Healing zraní i vaše miniony, včetně Soulpriest. Ta je ale díky svému vysokému počtu životů schopná přežít. Pokud máte nějaké mana krystaly navíc, odpalte ještě Hero Power do toho jediného silného miniona, co soupeřovi zbyl a je vymalováno. Nezapomínejte také na to, že pokud je tahle krasavice na stole, heal od Earthen Ring Farseera a Voodoo Doctora také zraňují a dají se tedy použít jako direct damage ať už do miniona nebo do soupeřova hrdiny. A varování ministerstva zdravotnictví na závěr: Pokud máte Auchenai Soulpriest na stole, nehrajte karty jako jsou Holy Fire nebo Holy Nova. Zraníte totiž zároveň sebe a svoje miniony. Pokud nutně potřebujete, aby jeden z vašich minionů získal o pár životů navíc, raději Soulpriest zabijte, nebo na miniona sešlete Power Word: Shield. A jak jsme si pověděli v minulém díle, za žádných okolností nevyvolávejte Lightwell.



    Rogue


  • Betrayal


    Co umí?
    Minion, který se stane cílem téhle dovednosti, zraní svoje sousedící bojovníky za hodnotu jeho útoku. Jemu samotnému ale spell nic neudělá.

    Kde ji najdu?
    Podle mě byl Betrayal kdysi dávno relativně hraná karta. V dnešní době ji ale uvidíte jen zřídkakdy, pomalu se totiž potápí na samé dno oblíbenosti a vzniká čím dál více balíčku, které prostě s Betrayal už nepočítají. Výskyt: 19%.

    K čemu se používá?
    Valeera má prostě špatné plošné dovednosti (Fan of Knives, Blade Flurry, Betrayal a Vanish), které jsou vázané na další karty a samy o sobě vám moc nepomohou (až na Blade Flurry, jenž má určitý potenciál). Betrayal můžete použít ve chvíli, kdy potřebujete naťuknout soupeřovy miniony poté, co mezi ně hodil Defendera of Argus, případně naopak využít silného soupeřova miniona a vyřadit z boje ty slabší. Tak jako tak, cíl přežije a vy se ho budete muset zbavit jiným způsobem.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Betrayal je relativně levným spellem, takže pokud už nic jiného, může nastartovat vaše Combo karty. Jinak dost záleží na tom, co má soupeř momentálně na hrací ploše. Takže to není ani tak moc o tom, co máte v balíčku vy, jako spíše co tam má schovaného váš oponent.











    Shaman


  • Earth Elemental


    Co umí?
    Dalším dnešním class minionem je Earth Elemental. Za pět mana krystalů představuje neuvěřitelnou 7/8 pevnost s Tauntem. Samozřejmě v tom musí být háček. Je to karta s nejvyšším Overload efektem, na další kolo přijdete o tři many.

    Kde ji najdu?
    Vyskytuje se ve třetině balíčků, kde tvoří velmi silnou obrannou linii. V 5. kole existuje totiž jen málo způsobů, jak se ho zbavit.

    K čemu se používá?
    Díky jeho statům se dá využít k likvidaci minionů, soupeře a jako opravdu silného tauntovacího miniona. Tečka.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Snad s žádným podpůrným kouzlem od shamana nemůžete udělat chybu. Rockbiter Weapon vám pomůže odstranit i toho netužšího soupeřova miniona. Pokud k tomu ještě přidáte Windfury, máte 20 zranění jen jednou kartou. Ancestral Spirit zaručí, že pokud se oponentovi podaří Earth Elementala zbavit, vrátí se vám zpátky v plné síle, a Ancestral Healing zase zahojí jakékoli bebíčko, jež Elemental utrží. Pamatujte na to, že v šestém kole ale budete mít k dispozici jen tři many, takže je využijte s rozvahou.












    Warlock


  • Shadowflame

     

    Co umí?
    Tuhle kartu už jsem dnes zmínil ve spojení se Spellbender. Takže pro zopakování: Shadowflame zničí jednoho z vašich minionů a zraní ty soupeřovy za tolik HP, kolik byla hodnota útoku vašeho miniona.

    Kde ji najdu?
    Shadowflame se nejčastěji nachází u handlocků. V zoo decích na něj pravděpodobně nenarazíte vůbec. V balíčku ho má zhruba každý třetí warlock.

    K čemu se používá?
    Je to vlastně takový bezpečnější Hellfire. Bezpečnější v tom, že tedy ušetříte svoji stranu boardu – tedy kromě jednoho nebožáka, kterého čeká opravdu nehezký konec. Na druhou stranu je to dost nespolehlivý AoE, protože musíte mít vyvolaného nějakého miniona, abyste s ním vůbec mohli udělit nějaké zranění. A kvůli jeho celkem vysoké ceně se takový minion hledá těžko. Nicméně je to opět karta, která má potenciál odstranit i ty největší hrozby.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vypisovat všechny možné kombinace vzhledem k povaze karty by byl nadlidský úkol (a i nadelfí, nadtrpaslický, nadtrollí a nadtaurení…). Tudíž jen zmíním několik drobností. Za prvé: pokud to vašeho miniona nezabije, ještě před tím, než z něho uděláte ohnivou vlnu, s ním zaútočte. Buď tím oslabíte jednoho z minionů natolik, aby následkem Shadowflame zemřel, nebo uberete soupeřovu hrdinovu důležité životy. Za druhé: Demonfire (seslaný na démona) anebo Power Overwhelming zvyšují sílu Shadowflame, podobně jako třeba Master Swordsmith a Dire Wolf Alpha. Pokud je to třeba, buffněte miniona Power Overwhelming, zaútočte podle potřeby a pak ho rozprskněte. Stejně by ještě to kolo zemřel, takhle aspoň za sebou ještě zamete.








    Warrior


  • Arathi Weaponsmith


    Co umí?
    Arathi Weaponsmith je 3/3 minion za tři many. Jako Battlecry dá ještě Garroshovi do ruky 2/2 zbraň.

    Kde ji najdu?
    V průměru se vyskytuje ve 45% balíčků, nicméně jeho zástupnost kolísá.

    K čemu se používá?
    Zbraň, kterou vám dává do rukou Arathi Weaponsmith, se hodí ve chvílích, když do třetího kola nedostanete Fiery War Axe. Takto alespoň máte slabší zbraň a miniona na stole. Arathi Weaponsmith tedy využijete hlavně ke stabilizaci early boardu.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Plýtvat na Battle Axe některými z vychytávek jako Upgrade! je až skoro škoda. Někdy ale nemusí být zbytí, proto kombinujte… ale s rozvahou. Co se Arathi Weaponsmith týká, tak ta může profitovat třeba z Charge efektu od Warsong Commander. Ostatní posilující karty se doopravdy hodí pro miniony, kteří je využijí lépe.















    Neutral


  • Ragnaros the Firelord


    Co umí?
    Je patrně nejznámější legendární kartou, a proto ho není třeba nijak sáhodlouze popisovat. Minion vás vyjde na osm mana krystalů. Za tuto investici dostanete 8/8 miniona s tím, že nemůže útočit, ale na konci každého vašeho kola způsobí náhodné postavě na druhé straně boardu osm zranění.

    Kde ji najdu?
    Ragnaros se objevuje v 15% balíčků, což je pro neutrálního miniona dost vysoké číslo. Nejčastěji se hraje v druid decích. Hraje ho zhruba každý čtvrtý Malfurion.

    K čemu se používá?
    Říct o Ragnarosovi, že se používá jako finisher by byla asi chyba, nicméně to není daleko od pravdy. Ke slovu se dostává ve chvíli, kdy máte buď převahu nad soupeřem a chcete ho vyřídit nebo když vám teče do bot a doufáte, že jeho ohnivá koule trefí zrovna to, co potřebujete. Je to velký strašák a v late game, kdy jsou oba hráči už dost vyčerpaní, rozhoduje hru.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Ragnaros může profitovat z velké spousty karet. Na rozdíl od ostatních legendárek na něj téměř neplatí Silence. Díky vysokým statům je dobré si z něj vytvořit Taunt (třeba pomocí Sunfury Protector). Pozor na direct removaly, které mu nedělají dobře, stejně jako na Mind Controly (pokud jste ještě nezažili přetahování dvou priestů pomocí Mind Controlů o Ragnarose – nebo jinou legendárku, přicházíte o hodně). Jeho největším kamarádem je asi Faceless Manipulator. Mít na stole dva (nebo i tři) Ragnarose je pak už jasné „Well Played“ a „Concede“. Takový kousek se vám ale pravděpodobně povede jen zřídka.









    Třetí díl nabídl hodně zajímavých karet, dočkali jsme se prvních legendárních úlovků (a dokonce hned tří). Doufám, že vás výprava zase v něčem obohatila a pokud ne, určitě se v nějakém z budoucích dílů dočkáte. Jestli jste vynechali nějakou část, najdete ji hned pod článkem a malou poznámkou v navigaci. Můj SSHK už se nemůže dočkat, až vybere další desítku karet pro příští týden, takže zase v pondělí!

    Malá poznámka na závěr: všechny statistické údaje jsou převzaty ze dvou stránek: www.hearthhead.com a www.hearthpwn.com. Údaje z obou stránek pak byly zprůměrovány. S tím, jak se meta game vyvíjí, je možné, že některé údaje se časem budou lišit.



    Navigace:
    [1. díl] --- [2. díl] --- [3. díl] --- [4.díl] --- [5. díl] --- [6. díl] --- [7. díl]



    Naposledy upravil/a Glea'ar 25.06.2014 v 18:29:56.
  • Diskuze

    plotak 19.05.2014 16:53

    Jen bych poopravil u Arathi Weaponsmithe že Jako Battlecry dá ještě Garroshovi do ruky 2/2 zbraň nění úplně přesná definice protože když priest použije například mind vision a zkopíruje si tuto kartu a použije ji tak si zbraň veme sám a né jeho oponent

    Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
    Přihlásit se
    nebo
    Zaregistrovat nový účet