link

Tipy a triky do Arény - Srovnání Class

/pic/loga/arenatipy
Po předchozích dvou dílech byste již měli být schopni kvalitně vybírat miniony do své party. Nyní však přijde další klíč k úspěchu – správný výběr povolání. Mám totiž zkušenost, že právě jeho výběr v konečném důsledku hraje roli v případném úspěchu či neúspěchu.

Připomínka na úvod

Základním předpokladem úspěchu je vždy pokud možno znalost všech class. V tu chvíli už tak nějak víte, co proti vám soupeř zahraje, což je vždy výhoda. Nebo jinak – je přinejmenším srovnané skóre, protože váš oponent většinou ví, co čekat od vás. V případě, že o kartách pro jednotlivé classy nemáte řádný přehled, nečekejte úspěch ani s hrdiny, kteří jsou na žebříčku postaveni nejvýše.

Ti nejlepší

Následující trojici v Areně považuji za nejjednodušší na složení a úspěšné hraní. Trio v následující skupině následuje s těsným rozdílem, i tak však mají tito tři svoje vlastní benefity, které je řadí do úplné špičky.

Mage

Jainu jsem si na cestách za dvanácti vítězstvími oblíbil nejvíce. Pokud správně přijdete na to, jaké karty sbírat a co neopomenout, neměla by cesta k vrcholu být zas tak trnitá. Mage je nejvhodnější povolání, pokud chcete hrát strategii Control – už samotná přítomnost dost možná nejlepší AoE ability v Hearthstone, tedy Flamestrike, z něj dělá ideální příklad. Když to opravdu zjednoduším, v podstatě šetříte síly, nikam se neženete, v sedmém kole sesmažíte vše, co má soupeř na stole, a následuje vaše dominance. Top classu z něj dělá i přítomnost skvělého Hero Power – soupeř se ani nemusí zdržovat s hraním nějakých minionů s jedním životem, ti na stole zkrátka nemohou vydržet. Připočtěte si spoustu způsobů, jak soupeře připravit o životy i bez nutnosti útočit (Pyroblast, Fireball) a máte o šampiona postaráno.

Shaman

Thrall se v nejlepší trojici umístil díky tomu, že jeho primární taktika bude pokud možno Rush. Naberete zkrátka spoustu levných minionů, co nejvíce Bloodlustů a výsledek už se dostaví. Ani minioni s Tauntem neznamenají hrozbu, jednoduše z nich udělejte ropuchu Hexem, případně je šokujte tak, že o schopnost přijdou (Earth Shock). Zajímavá je právě jeho možná nejvíce smrtící abilita, Bloodlust, v kombinaci s totemy, které vyvoláváte svým Hero Powerem. Soupeř jim často nevěnuje pozornost, ovšem i z nich udělá ve finále vraždící monstra… ehm, vlastně kusy dřeva. I díky schopnosti Overload se Shaman rozjede a je velmi náročné ho zastavit. Karty jako Feral Spirit či Flametongue Totem vám na stole vytvářejí velkou výhodu, kterou je dobré již nepustit. V pozdějších kolech pak nebezpečně působí třeba Fire Elemental.

Warrior

Toto bude pro některé z vás možná velmi překvapivá volba. Nicméně jeho zbraně z něj dělají jednu z nejsilnějších povolání v Areně. Když k nim ještě seženete takový Upgrade!], bude jejich útok soupeře bolet o to více. V arzenálu má i několik velmi působivých minionů. Paseku vždy napáchá Arathi Weaponsmith, časem se nehorázně posílí i Frothing Berserker. Garroshovým obrovským trumfem je však Warsong Commander. Díky němu získají vaši minioni Charge, a pokud je soupeř takříkajíc neoddělá během své první (a často jediné) příležitosti, je to pro něj zlé. Zajímavou kartou je i Battle Rage, suplující kvalitní proliz.

Ostatní kvalitní classy

I tato skupina bude v Areně velmi dobrou volbou. Na předchozí sice něco málo ztrácí, ovšem při dobré kombinaci karet dokáže i tak porazit takřka kohokoliv. Jen bývá náročnější všechny takto potřebné karty získat.

Priest

Momentálně je všude vzpomínán a mluví se o něm jako o nejsilnějším povolání. Má však i řadu slabin, na to je dobré nezapomenout. Většina jeho minionů se opírá spíše a vysoké životy, než o útok, což vám v zabití soupeře zase tolik nepomůže. Silný ovšem je, to zase ano. Mind Control je kapitola sama o sobě, což jistě ví každý, kdo proti Anduinovi pohořel. Druhá velmi tradiční strategie je Lightspawn, kterému je velmi mnoha způsoby možné zvýšit životy. Zde je právě trochu problém, u něj už musíte poněkud spoléhat na to, že vám na ruku dorazí i ostatní žádané karty. Právě z této příčiny se Priest v mém pořadí umístil až takto dole, o čemž hovoří i na začátku hry nepříliš použitelný Hero Power. Jeho hraním však rozhodně neprohloupíte. Hlavní důvod, proč je až ve druhé skupině class, je právě fakt, že jeho taktika už je až moc provařená.

Rogue

Tato krasavice by ještě před patchem byla dost možná na jasném vrcholu. Valeera však díky němu ztratila důležitý kus své Hero Power a spousta jejích abilit byla zdražena. I tak má stále co nabídnout. Assassinate jako skvělý, i když trochu drahý přímý minion removal, který dokáže zamíchat hrou. Schopnost Combo je v mnoha případech velmi smrtící, ať už v Cold Blood, nebo třeba u oblíbené zbraně Perdition's Blade. Rogue je velmi silný v přímém tlaku na soupeřova hrdinu, což koneckonců vidíme i na abilitách, jako je Sinister Strike. Takový Eviscerate zase dokáže skvěle ničit protivníkovy miniony a Assassin's Blade má využití ještě více, zejména při polití jedem. I tak však za některými dříve uvedenými povoláními poněkud zaostává.

Hunter

Ano, Rexxar je silný. Jeho minioni mají velmi solidní poměr cena/výkon, umí si navíc svá zvířátka velmi dobře posilovat. Pastmi zase dokáže mnoho svých nepřátel pořádně vyděsit, neboť dík jejich širokému arsenálu nikdy nevíte, co konkrétně se na vás chystá. Problémem je však předvídatelnost jeho hry. Když mu dojdou karty, bude je dohánět přes Starving Buzzarda, bude si snažit posílit Scavenging Hyenu a ve třetím kole, pokud ji bude mít na ruce, zahraje téměř vždy Animal Companion. I tak s ním můžete dosáhnout velmi solidních úspěchů, Multi-Shot a spol. vám mohou mnohokrát získat převahu na stole. Nebude to ovšem tak snadné, na jeho hru se totiž jako soupeř zkrátka velmi dobře připravíte. Dávejte si také pozor na přehnané využívání Hero Power, který je sice silný, ale zahraného miniona vám jen tak nenahradí.

Náročnější classy

Nemyslete si o následujících třech, že jsou naprosto nepoužitelní. To zase ne, ovšem jejich zbrojnice neobsahuje tolik vyloženě smrtících karet a mnohdy je tedy těžké vůbec dobré kousky na dané povolání sehnat, zatímco skládáte svůj balíček.

Paladin

Nejlépe z nich hodnotím tohoto svatého bojovníka. Uther má k dispozici solidní Hero Power, který vám umožní v každém kole položit na stůl slabého miniona 1/1. To se může v závěru zdát slabé, ovšem opak bývá někdy pravdou. Představte si vyrovnanou situaci, kdy již oba soupeři pouze lížou kartu, kterou následně zahrají. Kdyby téměř jakákoliv další classa vytáhla abilitu, která by například posilovala miniona, aniž by zrovna měla nějakého na stole, měla by o porážce téměř rozhodnuto. To Paladin řeší. Celkově má jako povolání téměř vše, co by mít mělo, ovšem z nějakého důvodu mi vždy přišel nemastný, neslaný. Dost možná je to i tím, že minioni pro něj specifičtí sice mívají zajímavý efekt, ovšem na křivku typickou pro ostatní, co se útoku a životů týče, nedosahují, což vidíme třeba na Guardian of Kings. Naopak Truesilver Champion je rozhodně karta, kterou budete do svého balíčku chtít v co nejvíce kopiích, je totiž velice silná.

Warlock

Osobně neznám snáze předvídatelného soupeře do Areny, než právě chudáka Gul'dana. Jeho Rush je sice nebezpečný, nicméně celou dobu víte, co přijde. Očekáváte Blood Impa, který bude jeho minionům přidávat životy, v prvních kolech naopak Flame Impa a podobné karty, které bude velmi těžké zastavovat. Tradičně velmi rychle vyhází na stůl vše, co mu trčí na ruce, což je následováno drobnou emo vsuvkou, při níž si neustálým sebezraňováním líže karty. Pokud tento úvodní tlak uspěje, hra je vyhraná, když je odvrácen, hra končí. Nic mezi tím téměř nemůže nastat. Pokud budete proto hrát proti Warlockovi, rozhodně si na ruce šetřete jakékoliv AoE poškození a čekejte na správný moment. Pak by neměl být problém s vítězstvím.

Druid

Malfurion pro mě osobně rozhodně není žádný „borec na konec“. Hraje se s ním poněkud těžkopádně. Přitom na papíře to není vůbec špatné povolání, spousta různých posílení a karet, kde si můžete vybírat mezi vícero efekty, vypadá dobře. Třeba takový zlý strom Ironbark Protector je pak jistě znám každému, kdo na Druida někdy narazil. Se svým spíše pomalejším pojetím hry se ovšem hodí spíše do módu Play. Drobná poznámka na závěr – sám uznávám, že se mi tato herní třída velmi špatně hodnotí, protože je zároveň jediná, za kterou jsem ještě Arenu nikdy úspěšně nedokončil. Proto se jí raději vyhýbám, byť věřím, že mnozí v ní najdou zalíbení a budou své protivníky válcovat.

Závěrem

Výjimečně dnes nebude závěr formou souhrnu bodů, neboť se to k tomuto tématu příliš nehodí. Toto hodnocení nelze považovat za stoprocentně objektivní, pro každého hráče bude žebříček drobně odlišný podle toho, jaké strategie mu vyhovují nejvíce a jaké povolání si oblíbil. Pokusil jsem se tedy co nejobecněji popsat důvody, jaké mě k jejich následujícímu zařazení vedly. Zkušenější hráči si dokáží obrázek udělat sami, nováčci si pak snad budou moci dle odůvodnění lépe vybírat. Není dobré dívat se pouze na pořadí.
Nesouhlasíte s něčím? Není vám něco jasné? Vyjádřete se v komentářích a pokusím se své názory odůvodnit.
 

 

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Lukasino 30.04.2015 19:09

Druid je opravdu velmi těžká postava pro Arénu, ale vím, že když s ním umíte dokážete divy.Mým favoritem pro Arénu je Hunter.

Manticore 06.12.2013 10:58

Blam
Už by žádný wipe být neměl, takže jak neotevřené Card Packy, tak již rozbalené karty by ti měly už zůstat i v plné verzi. Nicméně kdykoliv se může něco změnit, stále jsme pouze v betě.
Tak to snad dodrží nerad bych hrál od znova celý decky...

Blam 06.12.2013 10:41

Manticore
Chci se zeptat. Až bude origo hra HS. Ty balíčky co vyhrajuv Aréně a koupím za zlaťáky ve hře mi zůstanou? Nebo je to zybtečné sbírat?
Už by žádný wipe být neměl, takže jak neotevřené Card Packy, tak již rozbalené karty by ti měly už zůstat i v plné verzi. Nicméně kdykoliv se může něco změnit, stále jsme pouze v betě.

Manticore 06.12.2013 10:01

Chci se zeptat. Až bude origo hra HS. Ty balíčky co vyhrajuv Aréně a koupím za zlaťáky ve hře mi zůstanou? Nebo je to zybtečné sbírat?

fnukafka23 05.12.2013 20:11

a mit co nejvice karet s divine shildem

fnukafka23 05.12.2013 20:08

vice méne souhlasím tim co tu pises ale nechapu jak muzes zaradit paladina na posledni mista protoze je jednou nejsilnejsich postav v arene staci mit 3 a vice blessing of king nejaky wisdom + blessed champion a rospouta se peklo … (muj favorit do aren jsou saman a palad)

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet