Rozhovor s Ericem Doddsem - Hearthstone Game Directorem

Přinášíme vám rozhovor s Ericem Doddsem, který zastává pozici Hearthstone Game Director. V rozhovoru se dozvíte informace o "nerfnutí" Dr. Booma, o zkrocení Rexara a také o možnostech zjednodušení pro nové hráče. Autorem tohoto rozhovoru je John Bedford.


 
Kdo je Eric Dodds?
 

http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/thumb/f/f0/Eric_Dodds_pic.jpg/250px-Eric_Dodds_pic.jpg?version=efdade75fc25370fb82a739f9cace28bEric Dodds je zaměstnanec Blizzardu, kde působí jako Vedoucí designér a Game Director Hearthstonu, taktéž je členem Team 5. V Blizardu působí již od roku 1997 a podílel se na hrách jako Starcraft a Diablo, poté se zaměřil na World of Warcraft a nyní je jeho priorita Hearthstone.

 
 
 
Jaký je proces pro zvolení nové adventury do HS? Proč zrovna Blacrock Mountain?
 
To je skvělá otázka a po pravdě, měli jsme doslova tuny návrhů z komunity. Všichni jsme obrovští fanoušci Warcraftu a když se zrovna rozhodujeme, musíme všechny tyto nápady napsat na tabuli a postupně je prodiskutováváme.
 
Bylo tady několik věcí, které rozhodli pro zvolení Blackrock Mountain. Jedna z nich byla změna prostředí. Naxxramas je chladný a v podzemí, Goblins vs Gnomes se zase týkají mechanického prostředí. Takže rapidní změna prostředí hrála taky svoji roli.
 
Další věc byla to, že letos je desáté výročí World of Warcraft a samozřejmě Molten Core - a to se zdálo jako skvělá příležitost zvolit Blackrock Mountain ... a taky jsme si chtěli pohrát s draky.
 
Když mluvíš o těch dracích, bude Azure Drake jednou z dalších karet, které budou nerfnuty?
 
Naším cílem je aktuálně nenerfovat karty! Samozřejmě se to ne vždy povede, ale momentálně není na našem seznamu žádná karta k nerfnutí. Pro nás je nerfování něco, co redukuje počty balíčků a ovlivňuje metagame. Například jsme nedávno změnili Undertakera, protože když jsi hrál hru, potkával jsi velké množství stejných decků.
 
Aby ses neptal později, můžeme začít rovnou mluvit o Dr.Boomovi. Boom je karta, kterou vidíš ve spoustě decích, ale ne v každém.
 
A proto je ve hře Big Game Hunter?
 
Ano, a i kdyby byl ve všech balíčcích - což není - rozmanitost decků je stále obrovská.
 
Takže Dr. Boom opravdu není na vašem "nerf" listu?
 
Opravdu není. Naší filozofií je co nejméně cokoli měnit. A pokud se rozhodneme něco změnit, musí to být něco, co opravdu negativně ovlivňuje hru.
 
 
Vraťme se na chvíli k Blackrock Mountain. Zajímalo by mě, jestli jste přemýšleli také o Karazhanu, jelikož je to velmi populární dungeon a spousta lidí jej tipovala jako další adventure.
 
O Karazhanu jsme mluvili spoustu hodin a překvapilo by mě, kdybychom jej v budoucnu někdy neudělali. Ale teď byl vhodnější Blackrock Mountain. Osobně ti můžu říct, že v Karazhanu jsem strávil nekonečně mnoho hodin. Je to bezpochyby můj nejoblíbenější dungeon ve Warcraftu.
 
Při vytváření nových karet hraje určitě roli nespočet faktorů. Do jaké míry řídíte vybalancování hry oproti vytváření nových "cool" věcí? Dotýkají se nějak tyto dva faktory finálního vybalancování nových karet?
 
Většinou máme velký koncept, kterého se chceme držet (v případě Blackrock Mountain - draci). Ovšem kdykoli vydáváme nový set, přidáme do něj určité taktické karty. Pokud je například nějaký potencionální deck silný, přidáme do setu kartu proti tomuto typu balíčku, která vybalancování vyřeší.
 
Prozatím si hráči dokázali skvěle poradit s jakoukoli metagame a my se vždy akorát ujistíme, že mají dost možností tak učinit. Samozřejmě nemůžeme předpovídat nové šílené balíčky vytvořené hráči, což ale neznamená, že ostatní nemají ve své kolekci kartu, jež balíček countruje.
 
Když vytváříme určitý set s nějakou tématikou, nesnažíme se jí countrovat stávající metagame. Naopak vytvoříme nové typy karet a přidáme pár kousků na vybalancování. Skvělým případem je Hungry Crab. Hráči se prozatím murlock decků nebojí a tak kartu nehrají. Jakmile se ale objeví takový deck, hráči mají možnost kraba do decku přidat.
 
 
 
 
Všichni se shodují, že používání botů je špatné, ale co můžete udělat pro to, abyste zastavili věci jako je Elie Bursztein´s machine learning tool?
 
To je skvělá a zajímavá otázka, ale bohužel ti teď na ni nemůžu nějak pořádně odpovědět. Hearthstone je hra, kterou mají hrát lidé a proto nám velmi vadí, když někdo zkouší stoupat v ladderu výš pomocí bota a ne pomocí vlastních dovedností.
 
Ale na druhou stranu takové věci mohou mít spoustu zajímavých využití a nejenom pro Hearthstone. Tohle je daleko více filozofická otázka, než se zdá a její zodpovězení je těžké. Ale stále platí to, že Hearthstone je hra, kterou hrají lidé.
 
Stalo se vám někdy, že jste věděli, že někde něco jste "přestřelili", ale musíte držet jazyk za zuby, dokud na to nepřijde komunita?
 
Párkrát se nám něco takového stalo. Před několika měsíci přišel balance designer a řekl:"Super, objevili toto, ale my máme o něco lepší verzi, o které si interně myslíme, že se hraje lépe." Objevili to během několika týdnů, ale to se stalo jen párkrát. Ale většinou hráči objevují věci tak rychle, že to snad ani není možné.
 
Goblins vs Gnomes vypadají optimalizovanější a s docela jasně danou metou...
 
V posledních týden se mi zdá, že stále vidím několik nových typů decků, ale meta se mění velmi rychle. Oil Rogue je určitě jeden z těch novějších, zajímavějších decků. Pokud tyto balíčky získají převahu, pak se metagame samozřejmě posune a další typy decků přijdou do hry.
 
Jeden problém z aktuální mety je aggro Hunter. Sám jsem ho hodně hrál, často jsem hrál i proti němu a problém je, že šance na vítězství velice závisí na tom, jakou počáteční ruku zrovna dostane. Máte v plánu někdy v budoucnu změnit nějak Huntera, popř. i jeho Hero Power?
 
Nemyslím si, že bychom to chtěli někdy udělat, ani jsme o tom nikdy nemluvili, ale myslím si, že je to zajímavá classa. Takže znova, nemáme žádné plány ohledně změny Huntera. Každopádně se nemůžeme bavit jenom o Hunterovi, je zde několik class a každé je efektivní a dá se jinak použít.
 
V následujících měsících se očekává vydání verze na mobily. Pracujete i na konzolové verzi?
 
Je to zábavný nápad, ale momentálně na ničem takovém nepracujeme. Všechno naše úsilí dáváme do Blackrock Mountain a také do zveřejnění verze na iOS a Android. Za tímto je hodně práce a je také důležité si uvědomit, že hra existuje teprve jeden rok.
 
Vždyť včera se oslavily první narozeniny Hearthstonu a oznámili jsme nové adventure, brutálně se rozjela turnajová scéna a ještě spousta věcí je před námi.
 
Jestli se o konzole budeme zajímat v budoucnu? Je to možné, ale v současnosti to není něco, co by byla naše priorita.
 

"Pravděpodobná" podoba Hearthstonu na mobilech
 
Určitě očekáváte velký nárust nových accountů spolu s vydáním verze na mobily. Když momentálně ukazuju lidem Hearthstone, mám pocit, že je to hra, do které musíte investovat 50 $ a další peníze za balíčky atd. Hodláte s tímto něco udělat? 
 
Již teď jsme udělali nějaké změny v tutoriálu pro mobily, protože je velmi důležité pochopit hru. Když se podíváte na metu a na karty, které se teď hrají, určitě nemusíte mít všechny karty. Sám mám zkušenost s tím, že hraji karty, které jsou buď z Basic nebo Expert setů a jsem s nimi velmi úspěšný.
 

Původní rozhovor v angličtině si můžete přečíst zde.

 

 



Naposledy upravil/a Lumik 14.03.2015 v 20:26:01.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Metiu 14.03.2015 21:55

Uz teraz sa da pridat HS na telefony, ale musia mat android 4.0 a viac

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet