Novoroční meta report s Faramirem!

I v novém roce zde máme žebříček týmu IhearthU. Nezapomeňte, že žebříček je seřazen podle četnosti a oblíbenosti, nikoliv podle síly. Bývá pravidlem, že nejhranější deck je i nejsilnější deck, ale vždy tomu tak nemusí být.

WARRIOR

Verze control Warriora se od minulých týdnů příliš neliší. Hlavní změna je v jejich boji proti aggro deckům, kdy můžete vidět záměnu Brawlu za Explosive Sheep a přidání jednoho Whirlwindu. Pár hráčů znovu používá Gorehowl pro zlepšení mid a late game fáze s ostatními control decky.  Warriror nadále potvrzuje, že od vydání GvG je nejsilnějším a nejstabilnějším balíkem. Pokud se chystáte na ladder, určitě se na něj připravte.

WARLOCK

Warlocků můžete na ladderu potkávat spoustu. Většina z nich bude Zoo. To přetrvává jako nejkompetitivnější balík a zároveň snadno dosažitelný pro nové hráče.  V těch nejpopulárnějších verzích se můžeme setkat s Implosion. Dříve jsme v nich mohli vidět i Sea Gianty, teď s nimi kvůli rostoucí popularitě Big Game Huntera již moc nepočítejte. Pokud je váš soupeř Handlock, snažte se hrát okolo Mortal Coilu a Shadowflame.  Většina Handlocků hraje i Zombie Chowy, ke zlepšení match-upu s agresivním balíkem.

PALADIN

Na ladderu se objevují různé variace decklistu týmu IHEARTHU. Většina karet zůstává stejných, ale je zde pár možností na náhradu. Tinkmaster Overspark, Bolvar Fordragon, Sludge Belcher, Harrison Jones, Coghammer, Big Game Hunter a Loatheb, to jsou všechno karty, které od Paladina můžete očekávat. Ujistěte se, že máte odpověď na Paladinovo Muster for Battle a Quartermaster combo.

HUNTER

Hunterova popularita začala opět růst, což snad nikoho nepřekvapí. Nejnovější variace se vracejí k full charge variantě, tedy Wolfrideři a Explosive Trapy. Kromě nich můžete očekávat i Arcane Golemy a Unleash the Hounds. Zas a znova, správné hraní kolem jeho Trap karet je cesta k vítězství, pokud vidíte charge karty, čekejte Explosive Trapy. Pokud váš soupeř hraje Sludge Belchery nebo  Houndmastery, čekejte Snake Trapy či případně i Freezing Trapy.

DRUID

Druid se také hraje více. Nejoblíbenější je stále "fast" Druid, který hraje 2x Force of Nature/Savage Roar combo. Některé verze se přizpůsobily tématice Mechu, jiné zase hrajou s kombinací Violet Teacher a Power of the Wild. Dávejte si pozor na zmíněné comba a pokud je váš supeř Mech Druid, tak i na Mechwarpery. Pokud je nezabijete, slouží Druidum jako další Wild Growth.

MAGE

Mage se nám trochu změnil. Na úkor Mech decku se na nejoblíbenější balík dostal Giant Mage. Hráči od Handlocků převzali balíček Molten Giantů a Sunfury Protectorl, obohatili jej o kartu Echo of Medivh a vznikl z toho plný board 8/8 giantů s tauntem. Očekávejte spoustu vybuchujících oveček a frost spellů ke snaze ubránit se Warlockům a Hunterům.

PRIEST

Priest pokračuje se svým trápením,  v současné metě se mu nedaří. Na ladderu se však stále hraje, protože je fanoušky oblíbený (Amaz?). Očekávajte od nich Shrinkmeistery a Shadow Madness. Pokud to jen trochu jde, hrajte kolem Shadow Madness. Ve spoustě případů vám může prohrát hru. Spousta Priestů hraje jen jeden Shadow Word: Death, takže pokud jste control, nezapomeňte na to.

SHAMAN

Shaman se oblibě netěší. Nové balíky se od těch před GvG moc neliší. Crackle nahradil Lightning Bolt a ještě se našlo místo pro Neptulona. Ten se ukázal jako silný finisher, i pokud nehrajete na Murlocy. Čtyři Murloci je většinou dost na jejich synergii, v podstatě jediné, co k nim potřebujete, je Murloc Warleader nebo Slitfin Spiritwalker k získání ještě větší value.

ROGUE

Rogue je stále na posledním místě, v této metě naprosto strádá. Očekávejte různé Miracle varianty, ale nezapomínejte na Mechy nebo Tempo Rogue. Pozor na Alexstrazsu a Tinker´s Sharpsword Oil. Sprint se v těchto decích hraje taky.

Balíček týdne - IhearthU Mech Druid

Člen stejnojmenného týmu, konkrétně DTwo, hrál tento deck na The Pinnacle turnaji, kde skončil v top 4. Tento balík používá Mechwarpery jako 3. a 4. Wild Growth. Máte přístup k silným 4 mana dropům, protože v tomto decku je jak Piloted Shredder, tak i Mechanical Yeti. Další výhodou je velmi efektivní manová křivka, obzvláště se správným použitím Mechwarperů. Zatímco proti agresivním deckům se s tímto hraje docela dobře, proti pomalým controlům můžete přijít o tempo a prohrát. Každopádně tahle verze má mnohem silnější early game než standardní Druid.

A jako první se nám v novém roce se svým názorem představí známý hráč IhearthU týmu - Faramir!

Faramirův názor na metu

Současná meta je na velmi zajímavém místě. Od vydání GvG se hráči snaží přijít na nové balíky, se kterými by ovládli jak ladder, tak i turnaje. Ladder se moc nezměnil, stále mu vládnou agresivní decky jako je Zoo nebo Hunter. Hned pod nima jsou decky, které se snaží bojovat proti nim. Pokud je někdo, koho se hráči opravdu snaží rozchodit, je to Mage. Na turnajích jsme měli možnost vidět spoustu variant. A pak tady jsou silní hrdinové jako Warrior nebo Warlock, kteří spolu s novým midrange Paladinem dominují turnajové metě. Naopak hrdinové, kteří poněkud upadli a stále na svou chvíli čekají, jsou Shaman a Priest. I když je pravděpodobné, že tito hrdinové mají možnosti jak se dostat  znovu na vrchol, nikdo na ně zatím nepřišel.

Suma sumárum můžete říct, že všechny match-upy jsou teď mnohem těsnější a nikdo nikoho necounteruje takovým způsobem, jako tomu bylo dříve.

Originál: "The meta is in a really interesting place right now. Since GvG came out players try to invent a lot of new decks to dominate tournaments and ladder play. Ladder has pretty much stayed the same, it still is dominated by aggro decks like Zoo and Hunter and decks that are trying to counter it. The class that the most people want to make work is Mage. We have seen a lot of different variations of it in tournament play. And then there are the always strong classes like Warrior and Warlock that are dominating tournament play together with the revamped Paladin Midrange deck. Classes that have fallen off and have yet to see a lot of play are Priest and Shaman. Although there are probably ways out there to make those classes work, noone really has found a way yet.
All in all you can say that the matchups have gotten a lot closer and one deck doesnt counter the other deck as hard anymore."

Opět děkuji Aleshovi za zprostředkování.

zdroj: http://ihearthu.com/meta-report-50/

 



Naposledy upravil/a Alandus 26.01.2015 v 11:43:58.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Kuplmand 05.01.2015 03:39

Diky za clanek

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet