Nejpodceňovanější karty z Rise of Shadows

  Rise of Shadows    Podceňované   

Je to už přes měsíc, co jsme dostali na stůl Rise of Shadows, a tím pádem měla meta dost času na uklidnění. Díky tomu si můžeme říct něco o nejpodceňovanějších kartách celé expanze a proč jsou silné. Přesněji, porovnáme to, jak jsme se na tyto karty dívali před vydáním, a jak silné jsou doopravdy.

 

Nechte mě první vysvětlit, jak jsou karty hodnocené a řazené. V prvé řadě jsou použity hodnocení komunity - To je nejlepší cesta, jak ukázat, co si o kartách mysleli průměrní hráči (nebo spíše nadprůměrní protože casual hráči pravděpodobně ani nevolili).  Hodnocení, které zde vidíte jsou z HearthstoneTopDecks, ze dne vydání. Pro to, jak jsou jednotlivé karty populární se používájí statistiky z HSReplay (posledních 7 dní, Legenda-10)

 

Jdeme na to!

Big Bad Archmage - #120 ze 135 

Právě se podíváme na kartu, která byla skoro všemi označována jako nejhorší karta celé expanze. I když se neukázala jako metu rozbíjející, myslím si, že si trochu uznání zaslouží. Big Shaman možná není high tier deck, ale je tak nějak hratelný a Big Bad Archmage tam je nedílnou součástí.

 

I když se to nezdá, tak se v Big Shamanovi hraje nejenom kvůli jménu, ale kvůli společné síle jeho a Muckmorphera. Další skvělá kombinace je Eureka!. Archmage je prostě skvělej target pro Muckmorphera, za 5 many dostanete 4/4, která vám na konci kola vyvolá 6-drop. To je prostě co se týče tempa šílené. A pokud na to protihráč nemá odpověď, tak jenom tato karta vyhraje hru.

 

Big Bad Archmage se hraje ve 2 % decků a má asi 50% win rate. To z něj dělá celkem průměrnou kartu, daleko od té nejhorší.

EVIL Cable Rat - #119 ze 135

Faktem je, že získávající Lackeys byly před vydáním hodně podceňované. Většinou jsou pomalé nebo přímo proti tempu (jako EVIL Genius ničící vašeho miniona), a Lackeys jsou jenom 1-dropy, jak by asi mohly ovlivnit hru? Ale jak se ukázalo, Layckeys jsou skvělí a zároveň i součástí několika decků.

 

EVIL Cable Rat je nejzákladnějším generátorem Lackeys, zahrajete 2-drop a prostě dostanete Lackey do ruky - je to celkem srovnatelné s Novice Enginee, který lízne kartu z vašeho decku. A tak trochu chápu, proč byla Cable Rat hodnocená tak nízko, proč byste chtěli Lackey, namísto karty z vašeho decku? No, ukázalo se, že Lackeys jsou skvělí do tempa. Jestli hrajete EVIL Cable Rat v nějakém rychlém decku, je to cesta, a to o dost lepší než Novice Engineer, protože Lackeys jsou co se tempa týče o dost lepší než karta z vašeho decku. Jejich efekty nejsou bezvýznamné, stejně jako jejich 1/1 tělo, které může být opravdová hrozba, obzvláště v decích, jako Token Druid, kteří ho můžou ještě nabuffovat.

 

Je pravda, že Cable Rat je stále nejhorší Lackey generátor, ale tím, že ostatní Lackey generující karty jsou skvělé už od začátku, tak tuto kartu můžeme prohlásit za „nejhorší z nejlepších“, což není špatné. Momentálně je to 12 nejhranější karta z Rise of Shadows (popularita 8,8%) s 52% winratem. Jinými slovy se jedna z nejhorších karet stala jednou z nejlepších.

The Forest’s Aid - #102 ze 135

Další velmi podceňovanou kartou je The Forest’s Aid. Druid byl při přechodu do roku Draka ve velmi špatném stavu. Nejenom, že byl opakovaně nerfován během posledních pár let, ale nyní všechny broken karty z roku Mamuta jsou pryč. Je pravda, že každý pomalý Druid deck, který spoléhá na ramp mechaniku je prostě špatný. Ale je tu ještě jedna možnost, která byla až do teď prakticky neobjevená - Aggro Token Druid. Tento deck si našel cestu zpět do mety a The Forest’s Aid je jeho velmi důležitou součástí, i přes jeho cenu.

 

Myslím si, že tato karta byla tak špatně hodnocena, kvůli její ceně. 8 many je dost i normálně a navíc, abyste plně využili tuto kartu, musíte to utratit dvakrát. Navíc buďme upřímní, vyvolat 5 2/2 minionů je silné, ale ne broken. Takže jak to, že se tak hraje? Hlavně proto, že to není hlavní důvod, proč vyhráváte, ale spíše „plán B“. Když nevyjde váš první plán, zabít protihráče velmi brzy, tak ho prostě musíte zabít později a tato karta je na to ideální kandidát. V osmém kole už protihráč nebude mít AoE spelly, (nebo jich alespoň bude mít málo) takže zahrajete Forest’s Aid a je to. Většinou na to už nemá odpověď, a kdyby náhodou, můžete to zahrát ještě jednou.

 

The Forest’s Aid je momentálně 22 nejoblíbenější karta (popularita 5,4 %) s velkým winratem 55%. Určitě jedna z nejvíce podceňovaných karet.

Chef Nomi - #93 ze 135

Budu upřímný, o tomhle jsem si myslel, že je to prostě další meme karta. Je jasné, že tento efekt je velmi silný, ale dostat se k tomu, aby se vůbec použil musíte mít prázdný deck. Jediná možnost, kterou jsem viděl, jak toho dosáhnout byl Myra's Unstable Element. a buďme upřímní ani to nevypadá moc dobře. Jasně, když zahrajete Myra’s, který lízne Nomi je to skvělé. Ale pak jsou tu i situace, kdy si Nomi líznete jako první, a pak jste zaseklí s kartou, která stojí 7 many, což není úplně ideální. Nemýlil jsem se, většina decků na vyšším ranku tuto kartu nehraje, ale některé ano - a mají skvělé výsledky. 

 

Deck, se kterým asi nikdo z nás nepočítal je Miracle (Nomi) Priest. Je pravda, že se hrál už během Rastakhan’s Rumble, ale byl to hlavně off-meta deck. Jak se ukázalo, Nomi je dost na to, aby tento deck vzkřísil, protože přidává jednu masivní podmínku pro vítězství. Už se nemusíte spoléhat na Grave Horror, aby vás potahali, teda ano, ale ne úplně. Je šílené, jak rychle zvládne deck zmizet, byly hry, kdy Nomi byl hraný na curvě, a i tak se spustil. V některých případech to není dobrý nápad (hlavně v těch, kdy má protivník AoE), ale projití vašeho celého decku do sedmého kola je hodně velký úspěch. Dalším důvodem je Seance a tady už asi víte, kam mířím. Na to prostě nemáte šanci zareagovat. 

 

Celkově je Nomi 11 nejpopulárnější karta (9,6 % popularity) s průměrným winratem 51 %. Takže hodně podceňovaná karta.

Magic Carpet & EVIL Genius - #83 a #79 ze 135

Rozhodl jsem se dát tyto 2 karty k sobě, protože se obě hrajou v tom samém decku, Zoo Warlock. A budu upřímný, nedovedu si představit žádný Zoo deck bez těchto dvou. Zatímco Zoo nemusí být nejpopulárnější, je celkem vysoko, co se týče winratu, a to hodně vysoko. Přes 55 %, i když toto trochu odpadá na vyšších rancích.

 

Magic Carpet je páteří celého decku - a bude páteří jakéhokoli decku, který chce hrát hodně 1-dropů. Jestli je jimi váš deck přímo zahlcen, tak tohle je lepší verze Houndmaster Shaw, které navíc můžete zahrát dvakrát. A práci odvede stejně. Jestli není hned mrtvý, máte prostě šílenou kontrolu nad hrací plochou. Teda, to má Zoolock i tak, ale tohle mu to dělá jednodušší.

 

Co se týče EVIL Genius, no, jak už jsem zmínil před tím, Lackeys jsou prostě silní. Získání dvou najednou za 2 many s 2/2 tělem navíc není vůbec špatné. Jasně, musíte něco obětovat, ale to není problém, když hrajete hlavně 1/1 miniony. Navíc Layckeys stojí 1 manu, takže jsou prostě skvělí s Carpetem.

Waggle Pick & EVIL Miscreant - #76 a 63 ze 135

A cena za nejpodceňovanější kartu z Rise of Shadows putuje k... těmhle dvěma. Zatímco byly označovány za průměr, jsou to karty číslo 1 a 2 celé expanze. Hrají se ve 20 % (Miscreant) a 17 % (Pick) všech decků, i přes to, že jsou to class karty. Tempo Rogue prostě jede a tyhle 2 karty jsou důvodem proč.

 

Miscreant je skvělý hlavně kvůli tomu, že Lackeys jsou skvělí - jo, jo opakuju se, ale podívejte se, nikdo nečekal, že budou až TAK silní. Když se podíváme na samotného Miscreanta, tak vidíme, že karta by mohla být prostě ok, ale Combo část této karty je to, co vás přesvědčí. Nakonec, 1/5 za 3 many bez comba je prakticky nehratelné, ale ja kse ukázalo, je toto combo opravdu lehké na aktivaci. S několika spelly za 0 manu jako Backstab, Preparation nebo Shadowstep, a to ani nezmiňuji Coin, pokud jedete druzí, není až tak těžké zahrát to po curvě. I kdyby ne, Miscreant je tak dobrý, že zahrát ho v kole 4 nebo 5 je pořád dobré, protože můžete Lackeys použít hned.

 

Co se týče Waggle Picku - dobré zbraně jsou vždy u classy vítané a Waggle Pick je dobře vyvážený, co se týče ceny, síly a výdrže. Tohle je, jak fungují Rogue zbraně: Zbraň je moc levná - není dost silná, aby se vyplatila hrát oproti Hero Power. Zbraň je moc drahá - vystavíte se moc dlouhému ničení zbraně, což není úplně ideální (nejlepší durabilita je prostě 2). Buildy, které se hrajou teď se ustálily hlavně s Combo, Battlecry nebo Charge miniony - něco, co vám může znovu pomoct, když se vrátí. Nápříklad Combo s Leroyem může odnikud vykouzli 16 poškození, a to příjemné určitě není.

 

Když to vezmeme kolem a kolem, byly tyto karty extrémně podceňované. Tyhle karty změnily Rogue na zvíře, které trhá metu.

 

Conjurer’s Calling – #41 ze 135

Je jasné, že co se týče toho, jak byly karty podceňované nemůže tahle karta porazit předchozí 2, ale i tak si tu místo zaslouží. Je to čtvrtá nejpopulárnější karta (skoro 15 % propularita) a už teď vytvořila ne jeden, ale dva skvělé decky - Conjurer Mage a Cyclone Mage. Zatímco některé silné stránky karty byly jasné už před vydáním (jako třeba combo s Khadgarem), i tak to ale hráče stálo pár dní, aby pro tuto kartu našli dobré místo

 

Síla Conjurer’s Callingu plyne hlavně ze skvělého comba s Mountain Giantem. I když to vyhodíte za 3 nebo 5 many, normálně stojí 12, takže máte 2 možnosti, co si můžete vyvolat: dalšího Gianta nebo Grave Horror. Takže, když to vycastíte na Gianta, dostanete buďto dalšího anebo se změní na dva 7/8 miniony s tauntem (a to je často ještě lepší). A to všechno za 3 many. Tuto kartu navíc skoro až do nebeských výšin vyzvedává fakt, že je Twinspell. Dalším důvodem je už ta zmíněná šílená synergie s Khadgarem, takže místo 2 vyvoláte 4.

 

Rozumím tomu, proč tahle karta byla podceňovaná. Když jsem poprvé viděl Conjurer Mage, tak jsem si myslel, že je to až moc o náhodě, ale vyvedl mě i můj rank z omylu. Jak se ukázalo, tak deck je spolehlivý a zvládne se držet plánu.

 

Archivist Elysiana - #37 ze 135

A poslední karta, která nebyla až tak podceňovaná (byla hodnocena jako #37) se vyšplhala až na 3. nejhranější kartu (popularita 15,5 % hned za Waggle Pickem). Nemluví se o nikom jiném než o nedávno nerfované Archivist Elysiana .

 

Tak jo, budu k vám upřímný, mám rád dlouhé Control hry až do Fatigue, ale co je moc, to je příliš... Tahle karta hry natahuje neskutečným způsobem. A jistě, nestačí ji použít jenom jednou, všichni hrají Youthful Brewmaster a Baleful Banker, aby to zahráli ještě jednou. Je to prostě jako hrát Cotrol mirror zápasy s 50 kartami, a někdy se náhodou stane, že jdete do fatigue (pokud do té doby neskončí hra remízou, hráči si musí něco líznout navíc, kromě začátku kola, jinak se jich během jejich 45 kol fatigue ani nedotkne). To ona je problém turnajů v téhle době, protože Warrior mirrory jsou ve Specialist formátu jsou velmi časté, a když budeme předpokládat, že dojdou až do třetí hry, tak ta Bo3 může klidně zabrat 1,5-2 hodiny. A to je jenom jeden souboj.

 

Tohle není, abych si na to stěžoval, karta zde je a udělat s ní nic nemůžeme. Nerfu jsme se dočkali, ale zatím se nedá říct, jestli to hráče od ní odradí.

 

Která karta se podle vás nejvíce podceňuje? Dejte nám vědět v komentářích!


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet