Dosavadní vývoj HearthStone

http://hsfan.tiscali.cz//pic/loga/betahs2

Úvod

I přesto, že hra je stále v otevřené betě, již tak si prošla značným vývojem. Tímto článkem bych rád shrnul veškeré změny, které se až doposud ve hře odehrály. Ti déle hrající z Vás je pravděpodobně mají stále v živé paměti, pro méně zkušené však může jít o zajímavé ohlédnutí, co vše se ve hře změnilo.
Alpha verze HearthStone

Začátek bety - 4. září 2013

4. září 2013 je datem, kdy srdce každého evropského hráče poskočilo. Closed beta byla po dlouhém čekání zpřístupněna i na našem kontinentu. Hype, který se Blizzardu odhledně bety povedlo vytvořit, byl neskutečný. O betu byl obrovský zájem – v této době měl beta klíč hodnotu 300 €. To se samozřejmě neobešlo bez spousty kontroverze. Hodně lidí vinilo Blizzard ze zneužívání bety jakožto čistě komerčního tahu. Zda je na této myšlence alespoň špetka pravdy, se už zřejmě nedozvíme, ale co je jasné, že strategie rozdávání klíčů byla přinejmenším podezřelá. Klíče byly poskytovány známým streamerům, herním webům, fan stránkám a jen malá část byla mezi hráče rozdělena klasickou opt-in cestou. Časté byly případy, kdy kolabovaly weby, na kterých se klíče rozdávaly. Systém rozdělování klíčů byl zpravidla „kdo dřív přijde, ten dřív mele“.

Wipe patch (Patch 1.0.0.3890) - 2. října 2013

Dalším větším milníkem v betě HearthStone byl tzv. „wipe patch“, který spatřil světlo světa 2. října 2013. Jednalo se o první patch, který přinesl opravdu velké množství změn. Ta největší z nich byl první a zároveň i poslední wipe veškerého progressu ve hře. Datum 2. října by se tedy dalo považovat za „soft release“ této hry. Co se týče změn charakterů, tak k největší došlo u Rogue, jenž byl před patchem naprosto dominantní. Jen pro představu: Backstab nevyžadoval nezraněného miniona, Shiv za 1 manu, Headcrack za 2, Defias Ringleader 2/3 minion. Za zmínku také jistě stojí zvýšení goldů za výhry. Pokud Vám přijde 10 goldů za 3 výhry málo, představte si situaci před wipem, kde jste na 5 goldů potřebovali výher 5! Kompletní patch notes naleznete zde.

Patch 1.0.0.3937 – 17. října 2013

Přinesl jen nerf Warriorova Battle Rage. Cena byla sice snížena ze 3 na 2 many, ale nyní platí jen na přátelské charaktery. Kompletní patch notes naleznete zde.

Nový ranked systém (Patch 1.0.0.4217) – 10. prosince 2013

Velký patch, který upravil Hearthstone do podoby, v které ho známe dnes. Hlavní změnou je bezpochyby nový ranked systém, se kterým se ve hře setkáváme i dnes. Hra si prošla i grafickými novinkami. Všechny zlaté karty jsou nyní animované a své animace dostaly i legendárky Ysera, King Krush a Al'Akir the Windlord. Maximální počet výher v Areně byl zvýšen na 12. Jednalo se o velký patch i co se balancování týče. Blizzard jasně deklaroval, že neuznává tzv. OTK (one turn kill) decky, a tím směrem se jeho balance vydal. Klasickým příkladem onoho decku býval Hunter, jenž za pomoci Unleash the Hounds byl schopný zabít svého protivníka v jednom kole prakticky z ničeho. Další velmi frustrující zážitek jste mohli zažít při hraní proti Priestovi. Jeho Mind Control za 8 many znamenal okamžitou ztrátu Vaší legendárky v osmém a dalších kolech a tím se velmi zmenšoval prostor pro hru. Před tvrdou rukou HearthStone týmu se však neukryly ani nejhranější neutrální karty. Argent Commander byl „must have“ téměř každého decku a pozadu nebyl ani Shattered Sun Cleric. Obě karty přišly o jeden život a nyní již s odstupem času můžeme tvrdit, že se jednalo o velmi rozumný a dobře provedený nerf. Kompletní patch notes naleznete zde.

Patch 1.0.0.4458 – 16. ledna 2014

Finální patch, který vídáme přímo ve hře celý poslední měsíc. Opět se nesl ve znamení velkých nerfů, snad jen s výjimkou Huntera, který si odnesl dárek v podobě zlevnění Unleash the Hounds na 2 many. Naopak Blizzardu nepoděkuje Mage, na kterém se vývojářům nelíbil jeho herní styl, který skvěle vystihuje Kripparrianův deck z té doby s jasným názvem „Turn Eight Mage“. Ten Vás zabíjel pomocí Pyroblastu v osmém kole. Tomu byla vystavena stopka v podobě zvýšení ceny Pyroblastu na 10 many. I přesto, že rozumím tomuto kroku, tak nevím, jestli byl další nerf této classy správným rozhodnutím. Mage se mi zdá v současné době „přenerfovaný“ a již nedosahuje top tier kvalit, které před změnami měl. Úpravy se dočkal i Warlock, konkrétně jeho karta Blood Imp. Jeho síla byla nepopiratelná – nerf byl jasná volba. Jen se diskutovalo o způsobu provedení. V zákulisí se šuškalo o možné verzi, že nový Blood Imp by dával +1 health jen minionům vedle sebe, jako je tomu například u Dire Wolf Alpha s attackem. Nakonec však došlo ještě k radikálnějšímu řešení – Blood Imp je nyní 0/1 a dává +1 health náhodnému minionovi na konci kola. Jak jsem již předeslal výše, Blizzard nerad vidí OTK decky a jeho dalším prototypem po Hunterovi byl Warrior se svým kombem využívajícím Molten Giant a Warsong Commandera. To se Blizzard rozhodl vyřešit změnou právě druhého jmenovaného, a tak byla Warsong Commanderovi přidána podmínka, že charge dostane jen minion s 3 attack a méně. Pro jistotu byl ještě pozměněn Charge, jenž v dřívější podobě stál 0 many a dával minionovi charge. V nynější podobě stojí již many 3, ale kromě Charge dává i + 2 attack. Jako v předešlém patchi však nezůstalo jen u balancování class, ale došlo i na neutrální karty. Prvním nešťastníkem byl Dark Iron Dwarf, jehož +2 attack buff není již trvalý, ale platí jen do konce kola. Druhým na řadě byl Deffender of Argus, jemuž byl uštědřen nerf v podobě odebrání jednoho bodu attack a je nyní 2/3 minionem. Deffenderova síla v poskytnutí dvou Tauntů stále přetrvává a je velmi ceněnou kartou. Logickým nerfem bylo i zdražení Sylvanas Windrunner z 5 na 6 many. Tato legendárka byla považována za nejlepší legendární kartu v celé hře a zdražení bylo zcela logickým krokem. Nejhůře sérii nerfů odnesl asi Novice Engineer, z kterého je nyní ubohý 1/1 gnomík, prakticky vymizel z Constructed decků a zdaleka už není tak vysoko ceněn ani v Aréně. Kompletní patch notes naleznete zde. Současně Blizzard vysvětluje jejich filosofii balancování ve svém blogu.

A jaké změny by chtěli fanoušci?

V rámci bilancování změn a nerfů si nedovolím na odlehčení opomenout legendární reddit post, který přišel s vlastním patchem po chuti fanoušků. Obecné změny jsou jasné. Komu by se nelíbilo disenchantovat karty za stejné množství dustu, který je potřeba na její výrobu? Nikdo nemá rád hráče, kterým trvá každé kolo 90 sekund – reddit patch situaci řeší a zkracuje kolo na pouze 15 sekund. Pokud je ve hře Nozdormu, kola se automaticky ukončují a hra plyne do vylízání. Mage Je jistě nefér, že jedna classa disponuje jednou z nejsilnějších board wipe karet a zároveň také spellem s masivním damage. Proto reddit nerfuje Pyroblast z 8 na 11 many a je nyní hratelný, jen pokud je ve hře Sorcerer's Apprentice (zde můžeme tvrdit, že se Blizzard inspiroval při svém nerfu). Další velký problém u Mage vidí fanoušci v Flamestrike – damage sníženo ze 4 na 2. Technicky vzato je teď hodně slabým Consecration, ale vzhledem k tomu, že Mage má v repertoáru další spelly, je změna zajisté adekvátní. Warlock Hrát proti jeho early agresi může být velmi frustrující. Proto fanoušci přišli se změnami umožňujícími jim zahrát jejich skvělé legendárky v pozdějších fázích hry. Cesta k tomu je jasná - Lifetap nyní dává 5 damage na místo 2. Tato drobná změna by měla zabránit nadměrnému užívání (z dnešního pohledu vidíme, jak byli fanoušci prozíraví a již předem předpovídali hraní Handlock decků, čemuž by tato drobná změna zabránila). Stejně jako Blizzard sám vidí fanoušci problém v Blood Impovi. Nedávalo smysl, aby Imp dával tak velkou early výhodu, aniž by musel obětovat něco ze sebe, proto je nyní 1/0 kartou. Tato změna donutí hráče být kreativnější při výběru karet (i zde vidíme, že přání fanoušků byla vyslyšena). Rogue S touto classou byly v HearthStone vždy problémy. Proto se fanoušci rozhodli Rogue jednoduše ze hry odstranit úplně (až jsem udiven věšteckým umem redditorů, není nic horšího než hraní proti současným Miracle deckům. Škoda, že zde vývojáři přimhouřili oko a nechali tuto classu ve hře.) Priest Nikdo nemá rád ten pocit být okraden o Vaši úžasnou kartu. Proto je nyní možné Mind Control silencnout a navrátit si tak Vašeho Ragnarose zpět. Celý obsah fan patche je jen recesistickou hrátkou. Prosím, neberte výše uvedené vážně, slouží jen pro pobavení.

Závěr

Nyní již přes měsíc čekáme na nový patch a dokonce i poslední experimentální pravidla turnajů, kde byly zabanovány RNG karty jako Nat Pagle nebo Tinkmaster Overspark, svědčí o tom, že hra by jistý balance patch opět potřebovala, a je jen otázkou času, kdy s ním Blizzard přijde.

Naposledy upravil/a Jirasul 28.02.2014 v 19:09:36.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Jirasul 28.02.2014 20:18

Brumla8
Nevím zda je moudré takto oslabit Mage, ten Pyroblast by se ještě dal zkousnout ale s tim Flamestrikem bych řekl že je to zbytečné, pořád tady mluvíme o Mágovi, a jeho hlavní silou jsou kouzla, to už bych radši snížil životy Water Elementalovi z 6 na 5, nebo bych svýšil cenu Flamestriku na 8 mana crystalů. Sice hraju Huntera ale čas od času si Mage taky zahraju a když bude Flamestrike dávat jen 2 damage tak si rovnou můžu zahrát Paladina. je to jen můj názor, tak nechci aby to vypadalo nějak zle
Jediný co ti na to můžu odpovědět je věta přímo z článku:Celý obsah fan patche je jen recesistickou hrátkou. Prosím, neberte výše uvedené vážně, slouží jen pro pobavení. Je to legrace, to si vymysleli lidi pro pobavení, nebo myslíš, že by se sám Blizzard rozhodl vymazat Rogue ze hry?

Brumla8 28.02.2014 20:03

Nevím zda je moudré takto oslabit Mage, ten Pyroblast by se ještě dal zkousnout ale s tim Flamestrikem bych řekl že je to zbytečné, pořád tady mluvíme o Mágovi, a jeho hlavní silou jsou kouzla, to už bych radši snížil životy Water Elementalovi z 6 na 5, nebo bych svýšil cenu Flamestriku na 8 mana crystalů. Sice hraju Huntera ale čas od času si Mage taky zahraju a když bude Flamestrike dávat jen 2 damage tak si rovnou můžu zahrát Paladina. je to jen můj názor, tak nechci aby to vypadalo nějak zle

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet