Aenorrovy dojmy z Hearthstone

Dlouhé čekání je u konce a po pěti měsících od ohlášení Hearthstonu na PAX East jsme se dočkali přístupu do uzavřené bety i my, obyvatelé starého kontinentu. Tedy přesněji řečeno, my (a vy), kteří před spaním konzumujeme obsah lektvaru štěstí po litrech. Blizzard se totiž rozhodl pro nalákání co největšího počtu hráčů použít opět taktiku Hype & Soon™, která nemá zrovna dvakrát pozitivní účinky na hráčskou psychiku ani na jejich klávesnice. Konkrétně klávesu F5, která se posledních pár týdnů snaží svému uživateli způsobit euforické stavy získáním jednoho z velmi mála beta klíčů, které jsou prozatím k dispozici. Otázkou ovšem pořád zůstává, je přehnaný hype vyvážen hodnotnou hratelností?

Vítej, poutníče!

Už při prvním spuštění vás přivítá ve hře blíže nespecifikovaný dwarf svým tradičním skotským přízvukem a než se nadějete, rázem jste hození na tréninkovou hrací desku, kde se naučíte během šesti lekcí základní pravidla Hearthstonu. Je potřeba zmínit, že jste omezeni mágovským balíčkem, což je opravdu škoda, mnoho hráčů by jistě ocenilo vybrat si první balíček podle své volby, ale budiž. Tutoriálovým zápasům by také prospělo zkrácení, přeci jen, není problém naučit se vykládat miniony, hrát ability a útočit v jednom, maximálně dvou zápasech. Na konci tutoriálu vás čeká sám Illidan Stormrage, který se stane prvním těžším soupeřem před vypuštěním do PvP zápasů. Ovšem nemusíte se bát, všechny cvičné zápasy jsou naskriptované, soupeř používá stále stejné pořadí kroků a přicházejí vám stejné karty. Není tedy problém při případné prohře zahrát hru znova a lépe. Celým tutoriálem vás hra provede zhruba za 20 minut.

Osud ve tvých rukou

Tréninkové kolbiště

Po úspěšném zdolání všech nástrah, které vám hra do úvodu připravila, se již můžete věnovat činnostem podle své volby. Většina hráčů zřejmě zamíří nejdříve do Practice módu, kde se opět utkáte s počítačem řízenými oponenty a kde je možnost odemknout si další classy, právě jejich poražením. Hra vás v této fázi prověří ve schopnosti taktizovat a tak není žádná ostuda souboj s jednou classou opakovat i několikrát. I když, u mě už po nevím kterém pokusu o poražení priesta začala padat tak neslušná slova, až se místy chvěl dům v základech. Ano, i Practice mód umí být místy frustrující. :)

Bojová klání

Dále se nabízí hra proti ostatním hráčům, která se rozděluje na unranked zápasy, které využijete v případě, že si stále nejste svým výtvorem v deck builderu jistí, a ranked, kde stoupáte po jakémsi pomyslném žebříčku výš a výš a jste odměňováni medailemi za svá úspěšná vítězství. V release verzi hry by mělo docházet k resetu umístění každý týden. Bohužel, co mě trochu zklamalo, je prozatímní absence jakýchkoliv odměn podle umístění v žebříčku. Hře by jenom prospělo motivovat lidi více soupeřit mezi sebou a případně je na konci každého resetu odměnit, ať už určitým počtem zlaťáků nebo Arcane Dustů, právě podle dosaženého umístění. Holt beta je beta a do konce testování se může ještě mnoho změnit.

Gladiátorská aréna

  Posledním samostatným herním módem je Arena. Zde zaplesá srdce nejednoho příznivce draft módu známého z jiných karetních her. Za určitý poplatek (150 goldů nebo zhruba 50 Kč) si můžete koupit vstup do arény, kde si vyberete jednoho ze tří náhodně vylosovaných hrdinů a poté jsou vám nabízeny v každém kole výběru tři náhodné karty stejné rarity. Způsob je jednoduchý, jednu si vyberete, dvě zahodíte. Takto to proběhne 30x a váš balík je na světě, pak už se můžete pustit do nelítostných klání s jinými hráči, kteří vstoupili do arény. Tento herní mód mi ze všech tří nabízených přijde nejpodařenější, nejvybalancovanější (i když náhoda je občas mrcha) a nejzábavnější.

Do bitvy s pořádnou výzbrojí

Vybavení si musíš zasloužit

Samotné získávání karet do balíčku pro hraní mimo arenu je jednoduché. Základní karty pro svou classu získáváte za odehrané hry, neboli přesněji, za dosaženou úroveň. Každá class začíná na první úrovni a postupným hraním sbírá zkušenosti. S téměř každým získaným levelem až do desáté úrovně získáváte základní karty. Po desátém levelu ale není důvod zkušenosti sbírat, neboť vám budou odměnou zlaté verze základních karet. Pro získání lepších karet pro svůj balíček (označované jako expert cards) už je ale potřeba vzdát se části svých těžce vydřených goldů nebo reálných peněz. Případně je zde také možnost rozkládání nepotřebných karet a vytváření těch, které potřebujete.

Čím dražší vybavení, tím lepší?

Pokud se budeme bavit o zlatě a kartách, je potřeba uvést na pravou míru, jakým způsobem lze obojí získávat. Goldy získáte jednoduše - hraním. Jsou zde daily questy, za které dostanete 40 goldů a jsou podmíněny náhodnými podmínkami, jako je například pět výher proti ostatním hráčům nebo dvě vítězství s paladin deckem. A jestliže vás baví ranked, unranked nebo arény, za hraním kteréhokoliv módu dostanete malé množství goldů. Tady ovšem Blizzard trochu ustřelil. Jaké že je to malé množství? Popravdě, poměr výhra/gold je 1:1. Chcete si koupit expert pack a máte jen 50 goldů? Hrajte celý den, za 50 výher je váš. Můžete také počkat do dalšího dne na daily bonus nebo je zde třetí možnost - utratit pár drobných z prasátka. Přesněji řečeno, pokud se bavíme o dalších karetních balíčcích, které obsahují 5 karet, cena se pohybuje kolem 30 Kč za balíček (s tím, že za reálné peníze lze koupit minimálně 2 balíčky). Blizzard moc dobře ví, co dělá, a stačí se občas podívat na známé streamery např. na twitchi, kteří rozbalují už svůj pětistý pack, a je jasno, z čeho bude dalších pár let platit své zaměstnance. Že by ale hra měla dostat nálepku Pay to Win, to se říct nedá. Jasně, hráči, kteří do hry vložili už několik stovek dolarů, asi budou mít lepší karty než vy, ale hra je poměrně dobře balancovaná na vypořádávání se s über silnými legendárními kartami pomoci levných abilit, a tak je možné porazit s dobrou strategií i Pepíčka od sousedů, který si kupuje expert packy z maminčiny kreditní karty.

Svět mimo boj

Grafická stránka hry působí tradičním blizzardovským, ručně malovaným art stylem. Tlačítek a šoupátek tady opravdu mnoho nehledejte. Hlavní menu o pár čudlítkách a nastaveních jen opravdu nejzákladnějších atributů jako je hlasitost, rozlišení a úroveň detailů. Ale světe div se, ono to stačí. Na co by taky karetní hra potřebovala nastavení antialiasingu, zapnutí prostorového zvuku a podobných ptákovin. Přehledně je také vytvořen a uspořádán deck builder. Obsahuje rozdělení na class a neutral karty, filtrování podle ceny a přehled karet v balíčku. V jednoduchosti je krása. Blizzard nemohl samozřejmě opomenout ani grafickou stránku místa, kde budete pravděpodobně trávit nejvíce času - hrací desky. Ty jsou vyvedeny tak detailně, že téměř na každý objekt, kterými jsou desky ve čtyřech rozích lemovány, lze kliknout a vyvolá se určitá animace. Ve Stormwindu zataháte gryfa za ocas, ve Stranglethornu rozsekáte pár lián nebo vyplašíte pantera v trávě a v Orgrimmaru pošlete na soupeře spršku kamení pomocí katapultu. Všechny tyto detaily vám pomůžou ukrátit si dlouhou chvíli, pokud je na tahu velice hloubavý soupeř. Animace karet a jejich útoků jsou taktéž provedeny velmi dobře a ve chvíli, kdy udělíte soupeři opravdu velké poškození, jde síla útoku opravdu cítit. O zvukové stránce není snad třeba ani pochybovat, když soundtrack netvořil opět nikdo jiný než Jason Hayes, tvůrce mnoha hudebních počinů známých například z World of Warcraft. A i přesto, že skladeb, které vás budou provázet během hry, není mnoho, vydrží nějakou tu dobu, než se oposlouchají. Hudba navozuje během her opravdu pocit přátelského prostředí v některé z mnoha hospůdek v Azerothu a spolu s občasnými výkřiky přihlížejících dotváří úžasnou atmosféru.

Konečný verdikt

Jak se zdá, Blizzardu se opět podařilo vzít něco, co je už dlouho zažité, zakousnout se do toho s obrovským odhodláním a vytvořit produkt, který učaruje i těm, kteří tento typ her zrovna nemusí. Protože i přesto, že hra je teprve několik týdnů ve fázi beta testování, dokázala si vytvořit kolem sebe obrovskou komunitu hráčů, kteří netrpělivě vyhlíží každou další vlnu beta klíčů a hledají jakýkoliv způsob, jak se ke hře dostat. Co si budeme nalhávat, je to Blizzard a ten koneckonců prostě hry dělat umí. Hraje se to skvěle, hra je dynamická a i po audiovizuální stránce nemá ve svém žánru konkurenci. I proto upřímně doufám, že se i na vás již brzy dostane a i vy si budete moci vyzkoušet, jaký Hearthstone: Heroes of Warcraft ve skutečnosti je.

Naposledy upravil/a Bellatrix 12.09.2013 v 19:05:21.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Aenorr
Marek Kohut

Aenorr je autorem 21 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Aenorr 12.09.2013 17:38

Žádná basic karta nejde rozbít. Bohužel i bohudík

Valefar 12.09.2013 16:50

gold basic karta nejde rozbít na dust že?

Aenorr 12.09.2013 14:35

Ne, má jenom zlatý rámeček a animované pozadí.

Dav6 12.09.2013 14:27

Jaký je rozdíl mezi normální a zlatou verzí karty? Má nějaké lepší staty?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet