Zaostřeno na kartu 6. díl - Epicky bez epiců, legen...dárně…

Milí lovci a lovkyně, v dnešním díle se setkáme s velkou směsicí karet, jedny budou „zbytečné“ (protože zbytečné je trochu relativní pojem, každá karta ve hře má potenciál ve správné kombinaci), jedny zase extrémně používané a hrané. Pokud vás zajímá naše dnešní desítka, můžeme si ji tedy rovnou představit: Savagery, Eaglehorn Bow, Fireball, Blessed Champion, Mind Vision, Shadowstep, Forked Lightning, Doomguard, Warsong Commander, Shattered Sun Cleric. Jak se vám dnešní výběr líbí?



Druid


  • Savagery


    Co umí?
    Na Savagery přišla řeč už v prvním díle, takže se na ni konečně pojďme podívat více zblízka. Jedna mana vám daruje možnost zaútočit na miniona hodnotou útoku vašeho hrdiny.

    Kde ji najdu?

    Savagery je pravděpodobně nejméně hraná druidí karta. Ve statistikách dosahuje jen a pouze nějakých 6 % a pokud jste pravidelnými čtenáři, tak už jistě víte, že je to na classovou kartu opravdu velmi málo.

    K čemu se používá?

    Důvod je ten, že aby ze Savagery byl opravdu plnohodnotný removal, je zapotřebí hodně karet a investovat do jednoho spellu tolik místa (a ve finále i many) je pro Malfuriona prostě nepřijatelné. Savagery je tím druhem removalu, jehož damage se může přizpůsobit situaci. Dovolí vašemu hrdinovi i dvakrát útočit. Jednou pomocí spellu (čímž na dálku odstraníte nebezpečného miniona a ušetříte si tak životy) a pak ještě jednou se samotným druidem. Nicméně je tu jedno (hodně velké) ale.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    A to takové, že většinou Savagery neposílíte dostatečně natolik, aby se vám hodil po celou dobu hry. Zásoba karet není neomezená a kouzel, které vám dovolí zvyšovat si hodnoty útoku, si zas tolik v balíčku dovolit nemůžete. Za tři! body many tedy můžete způsobit cílovému minionovi o jedno zranění navíc (Savagery + Shapeshift) nebo za dva krystaly tři zranění (Savagery + Claw). Za pět mana krystalů pak můžete získat až čtyři body zranění navíc (Savagery + Bite). Samozřejmě můžete zkombinovat všechny tři výše zmíněné možnosti, ale nezapomínejte na to, že s velkou pravděpodobností se vám taková komba nevyplatí. A pokud jste někde slyšeli, že Savagery dokáže odstraňovat Divine Shield, i když nemá Malfurion žádný bod útoku, tak tomu nevěřte, není to pravda*. Savagery totiž tak funguje jenom ve chvíli, kdy máte vyloženého miniona se + Spell Damage efektem, v tu chvíli má totiž Savagery + 1 ke způsobenému zranění. Takže pokud vám v balíčku chybí Silence nebo nemáte Blood Knighta, může být Savagery velmi levným Divine Shield removalem*, pokud si přibalíte miniona se Spell Damage.
    *za pomoc při testování děkuji svému kolegovi Alandusovi



    Hunter


  • Eaglehorn Bow


    Co umí?
    Tři many, tři body útoku a dva body Durability. K tomu všemu navíc pěkný efekt, kdy pokaždé, když spustí jeden ze Secretů, dostane o jeden bod Durability navíc. To je Eaglehorn Bow.

    Kde ji najdu?
    Už předtím byl tenhle luk často hranou zbraní, navíc s tím, jak přicházejí čím dál kvalitnější midrange (excelující hlavně uprostřed hry díky silným 3-6 dropovým kartám) decky s větším množstvím pastí, můžeme očekávat, že se těch nynějších 48 % ještě trochu zvedne.

    K čemu se používá?

    Eaglehorn Bow, stejně jako všechny ostatní zbraně, se používají hlavně k board controlu a získání výhody na hrací ploše. Díky efektu luku vám Eaglehorn Bow vydrží většinou mnohem déle, než je uvedeno v záručním listu.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    U huntera se nedá moc počítat s tím, že by vám pomohli minioni typu pirát nebo Spiteful Smith. Tudíž se musíte spolehnout na svoje pasti, které alespoň prodlouží životnost zbraně. Rexxar navíc využije všechny svoje pasti (snad kromě Snake Trap) v midrange balíčku, tudíž můžete střílet nejen do minionů, ale i do soupeře hlava nehlava.











    Mage


  • Fireball


    Co umí?
    Mágové mají svoje nepřátele rádi propečené, proto taky vynalezli tohle fajn kouzlo. Za čtyři mana krystaly udělí šest zranění do kohokoli.

    Kde ji najdu?

    Fireball se objevuje snad v každé kouzelnické příručce, proto ani jeho výskyt v balíčcích nemůže být zanedbatelný… zprůměrňováno to dělá 79 %. V poslední době se však od něj docela ustupuje, kvůli divoké meta-game, kdy se ne vždy dá využít jeho potenciál.

    K čemu se používá?

    Jde o pěkný removal, který si poradí s většinou minionů. Pokud však zrovna nemáte Antonidase, užívejte ho s rozvahou. Dá se také samozřejmě využít jako finisher v late game, jelikož není omezený pouze na miniony. A to je dobře.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    K Fireballu toho už není moc co říct. Vzhledem k tomu, že už jste všichni zběhlí lovci, tak už jistě víte, z čeho Fireball čerpá a co čerpá z něj. A pokud to nevíte, tak se vraťte  k některému z předchozích dílů a už vědět budete. Jestli se vám s Fireballem někdy povedlo nějaké pěkné kombo, podělte se s ostatními v komentářích.











    Paladin


  • Blessed Champion


    Co umí?
    Blessed Champion posílí vašeho miniona tak, že mu zdvojnásobí hodnotu jeho útoku. Za což si bohové vezmou jen „skromný“ příplatek pěti mana krystalů.

    Kde ji najdu?

    Tohohle požehnání paladinové v Hearthstone zas až tak často nerozdávají, v průměru tak ve 14 % případů, a když už se tak stane, jde většinou posílený minion brzy za silou, která mu požehnání zprostředkovala (tedy za předpokladu, že byl minion hodný). Nicméně tenhle spell dokáže překvapit, ať už ho vytáhnete vy na soupeře nebo soupeř na vás. Několikrát se mi stalo, že když už jsem si myslel, že mám vyhráno, odehrál oponent tuhle kartu a souboj zvrátil. Takže nepodceňovat!

    K čemu se používá?

    Dá se využít jako nepřímý removal nebo game finisher. Trochu ale počítá s tím, že vám přežije dostatečně silný minion, na kterého bude možné kouzlo zahrát.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    Jak už bylo řečeno o větu výše, karta se spoléhá na to, že si získáte kontrolu nad bojištěm do doby, než ji budete moci odehrát. Pokud už tuhle kartu v balíčku máte, určitě nezapomeňte předtím odehrát alespoň jeden Blessing of Might nebo Blessing of Kings, abyste využili sílu Blessed Champion na maximum. Pokud budete vytvářet takové kombo, je možné ho zahrát na jakéhokoli miniona, protože i Silver Hand Recruit pak bude schopný rozdávat velké pecky. S dalšími dovednostmi paladina zaštítit miniony Divine Shieldem vytvoříte skutečnou hrozbu.







    Priest


  • Mind Vision


    Co umí?
    Kam nemůže Thoughsteal, tam nastrčí Mind Vision. Jinými slovy, tohle kouzlo za jeden bod many zkopíruje jednu kartu z ruky vašeho soupeře a přidá ji vám.

    Kde ji najdu?

    Kouzlo je oblíbené zhruba u 1/5 priestů, jenže oproti Thoughsteal jeho oblíbenost spíše klesá, než že by tomu bylo naopak.

    K čemu se používá?

    Použití je prakticky stejné jako u Thoughsteal, jen prostě soupeři saháte jinam. Opět je dost o náhodě, co Anduin nahmatá, jednou to bude pěkné… kouzlo nebo minion a jindy pěkný kulový.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    A podobně jako Thoughsteal nemá ani Mind Vision moc kombinací a platí zde i stejné upozornění, že soupeřovi kartu neseberete, ale pouze zkopírujete. Ty časy, kdy jste kartu protivníkovi ukradli jsou dávno pryč… ach jo. Alespoň budete vědět, co v těch pacákách drží a budete se na to moci připravit.













    Rogue


  • Shadowstep


    Co umí?
    Patří k těm „zadarmo“ spellům, které na roguně tolik milujeme/nesnášíme. Umožní vám vrátit jednoho ze vašich minionů zpátky na ruku a následně jej odehrát o dvě many levněji.

    Kde ji najdu?

    S rozmachem Miracle rogue raketově stoupl i výskyt Shadowstep. V současnosti ho obsahuje 44 % balíčků.

    K čemu se používá?

    Použít Shadowstep je jednoduché, ale použít ho správně je těžké, jak by vám jistě řekl každý, kdo někdy zkoušel hrát za Miracle rogue. Můžete s ním buď zachránit skomírajícího miniona, využít ho k prolizu spolu s Gadgetzan Auctioneerem, vícekrát v jednom kole zaútočit s Charge minionem a konečně spustit nějaký Battlecry více jak jednou.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    S Shadowstep přihází krutý svět matematiky a my méně početně nadaní si občas přejeme, abychom měli na tah víc jak 90 vteřin. Díky této dovednosti se dají kolikrát opravdu dělat divy (pokud ho nepoužijete pouze na vracení Leeroye) a jeho všestranné využití z něj opravdu dělá kartu hodnou místa v balíčku. V komentářích se podělte o kombinace, které se vám s Shadowstep povedly.










    Shaman


  • Forked Lightning


    Co umí?
    Forked Lightning je ten druhý AoE spell ze dvou, kterým shaman disponuje… no a dost možná bych měl napsat „AoE“. Za jednu manu udělí dvě poškození do dvou cílů… a aby těch dvojek nebylo málo, dostanete ještě navíc Overload (2).

    Kde ji najdu?

    Na první pohled se může zdát, že je Forked Lightning poměrně nevýhodná abilita. Nedostatek plošných kouzel z něj ale činí dost lákavou kartu, protože umožňuje Thrallovi lépe kontrolovat bojiště. Se spellem počítejte zhruba v každém třetím balíčku.

    K čemu se používá?

    Použít se dá k odstranění dvou slabších minionů, krásně se tak dá zbavit například Faerie Dragona a Knife Jugglera. Warlocka určitě nepotěší, pokud mu zelektrizujete Flame Impa. Cílů je bezpochyby hodně, takže si na pár následujících řádků sami přimyslete, co byste rádi tímhle kouzlem odstranili.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    V nějaké verzi spell shamana může být tenhle spell vlastně i dost užitečný. Stačí jeden malý + Spell Damage minion a odstraníte i ty x/3 odporné early drop miniony. Jen si u něj dávejte pozor na Overload a v prvních kolech ho použijte jen pokud je to nevyhnutelně nutné.









    Warlock


  • Doomguard


    Co umí?
    Jeden z warlockových pověstných démonů, jenž rozsévá strach a hrůzu i poté, co byly plameny Burning Legion snad definitivně uhašeny. Za pět mana krystalů vyvoláte 5/7 miniona s Chargem, jeho Battlecry vám z ruky ale vyhodí dvě náhodné karty. Tak Doomguard přináší zkázu… na obou stranách.

    Kde ji najdu?

    Statisticky využívá služeb Doomguarda zhruba čtvrtina warlocků, počty ale budou o něco vyšší, kvůli stále populárnímu aggro lockovi.

    K čemu se používá?

    Doomguard se používá ke zdárnému finiši nebo ve chvílích, kdy warlock prostě musí hrát vabank. Může se však také stát, že ho váš oponent vyvolá jen proto, že na ruce nebude mít po jeho vyložení žádné další karty, o které by jinak přišel. Nejčastěji se však hraje v prvních dvou případech, buď aby to s vámi soupeř skoncoval, nebo aby zničil vaši šanci na výhru tím, že vám odkrágluje důležitého miniona.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    Poté, co Doomguarda vyhodíte, ho obvykle s ničím moc nezkombinujete, nebudete mít s čím. Pokud ho tedy vyhodíte z prázdné ruky (nebo pokud vám zbývaly jen tři karty). V šestém kole z démona můžete udělat na chvíli zabijáka pomocí Power Overwhelming, pokud vám někde chybí ty čtyři extra body zranění. V kole sedmém, samozřejmě stále za předpokladu, že vám kartu nevyhodí, mu lze staty navýšit pomocí Demonfire. Snažte se šetřit si Doomguarda až skutečně na co nejvhodnější chvíli, jeho vyvolání má prostě až příliš mnoho háčků. A poslední věc: když se vám na ruce sejde Doomguard a Soulfire, je obvykle zle. Snažte se tedy regulovat počet Discardů na ruce.






    Warrior


  • Warsong Commander


    Co umí?
    Je tu další karta, která se v jednu dobu Blizzardu moc nelíbila (a také jako většina z takových karet skončila v propasti neoblíbenosti). Warsong Commander je trojkový minion s 2/3 staty a efektem, jenž umožní všem minionům s útokem tři a níž okamžitě útočit.

    Kde ji najdu?

    S touhle vnadnou orkskou ženou je to – podobně jako s ostatními nerfnutými kartami – v počtu výskytu trochu problém, protože si procenta nahrabala, když ještě byla „OP“. V současnosti potkáte Warsong Commander spíš v základních warrior balíčcích. Přesto jsou její statistiky relativně vysoké: průměrně to dělá 38 %.

    K čemu se používá?

    Warsong Commander vám umožní udělat z vašich podpůrných (tzn. „nechargových“) minionů další přírustek do agresivního stylu hry a pak může jakýkoli minion představovat hrozbu. Pokud nevyvoláte ještě něco horšího, pak bude obvykle cílem číslo jedna.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    Warsong Commander se dobře kombinuje s Bloodsail Raiderem a zbraní. Pirát totiž dostane od zelené šéfové Charge a pak buff od Garroshovy zbraně. Výsledek je často velmi zajímavý. Podobně se dají posílit i další minioni. Vyvolejte miniona, ten dostane od Warsong Commander Charge a protože se její buff chová jako buff trvalý, zůstane aktivní, i když minionovi zvednete útok třeba Cruel Taskmasterem, Inner Rage nebo jiným podpůrným efektem.







    Neutral


  • Shattered Sun Cleric


    Co umí?
    Shattered Sun Cleric je třímanový minion se třemi body útoku a dvěma životy. Jako Battlecry má pro vaše ostatní bojovníky schovaný bonus v podobě jednoho poškození a životu navíc.

    Kde ji najdu?

    Shattered Sun Cleric má neuvěřitelné zastoupení mezi neutrálními kartami a doposud je to nejpoužívanější neutrál, kterého jsme tu měli. Dosahuje 20 % výskytu, což dokazuje, že je to minion nejen velmi hraný, ale také velmi užitečný. Ostatně, nedá se upřít, že se vyskytuje pomalu v každém free a basic decku.

    K čemu se používá?

    Úkolem Shattered Sun Cleric je znemožnit soupeřovi jednoduše odstranit slabší miniony nebo ještě dále posílit ty velké. Jeden bod navíc v útoku (nebo i v životech) často donutí oponenta k použití víc než jedné karty, popřípadě bude muset sáhnout po hero power. Často se tak podaří vašim minionům utéci ze spárů jisté smrti právě o ten jeden jediný život nebo útok.

    S čím se dá dobře kombinovat?

    Vzhledem k povaze karty ji lze použít naprosto na jakéhokoli miniona, tudíž rozepisovat zde všechny kombinace nebudu. Pokud ale máte nějaké oblíbené kombo, neváhejte se s ním podělit v komentářích, aby se i ostatní mohli inspirovat.









    Šestý díl seriálu je u konce a my máme další desítku karet za námi. Pokud se vám díl líbil, hodnoťte, dejte „To se mi líbí“ a sdílejte. Slova chvály i zatracení zanechejte v komentářích, abych z nich taky něco měl. Příští týden se v džungli sejdeme zas a třeba budeme mít štěstí na nějakou legendární kartu.

    Malá poznámka na závěr: všechny statistické údaje jsou převzaty ze dvou stránek: www.hearthhead.com a www.hearthpwn.com. Údaje z obou stránek pak byly zprůměrovány. S tím, jak se meta game vyvíjí, je možné, že některé údaje se časem budou lišit.



    Navigace:
    [1. díl] --- [2. díl] --- [3. díl] --- [4. díl] --- [5. díl] --- [6. díl] --- [7. díl]



    Naposledy upravil/a Glea'ar 25.06.2014 v 18:31:19.
  • Diskuze

    Žádné komentáře
    Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
    Přihlásit se
    nebo
    Zaregistrovat nový účet