Zaostřeno na kartu 5. díl - Masakr, masakr a jedna ovečka

Milí lovci a lovkyně, týden se s týdnem sešel a my se proto scházíme u našeho pravidelného seriálu. Venku se výrazně oteplilo, a tak jsme v našich pastech mohli nalézt poměrně slušné úlovky. Deset karet pro tento týden tvoří: Force of Nature, King Krush, Polymorph, Sword of Justice, Thoughtsteal, Assassin’s Blade, Flametongue Totem, Siphon Soul, Slam a jeden z pouze dvou exemplářů pandarenů Ancient Brewmaster.



Druid


  • Force of Nature


    Co umí?
    Za šest mana krystalů vyvolá na vaši stranu boardu tři 2/2 treanty s Chargem. Tito minioni však na konci vašeho kola zemřou.

    Kde ji najdu?
    Spellem disponuje cca třetina balíčků ve všech podobách – token druid, rush, silný control… Potkat tuhle kartu můžete prakticky v jakémkoli z nich.

    K čemu se používá?
    Jako většina druidích karet má i tahle univerzální využití. Dá se použít jako opravdu silný finisher, což je také její nejčastější použití, i jako prostředek jak kontrolovat bojiště v případě, že vás soupeř zahltil miniony. Tak jako tak, pokuste se s ní nadělat co největší škodu, protože další kolo už nebudete mít příležitost.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Kvůli vysoké ceně kouzla je možné ho kombinovat až v pozdějších fázích hry nebo v případě, že máte Innervate, o pár kol dříve. Nejčastěji ho skloubíte se Savage Roar pro vytvoření 12 damage z ničeho ve chvíli, kdy budete potřebovat rychle ukončit hru. Dříve vyvolaný Knife Juggler se postará o další tři body poškození navíc a v token druidovi vám Violet Teacher na pomoc pošle svého Violet Apprentice.









     



    Hunter


  • King Krush


    Co umí?
    Hunterův nejsilnější mazlíček vás vyjde na devět mana krystalů, přičemž za ně dostanete krásného 8/8 tyranosaura s Chargem.

    Kde ji najdu?
    King Krush se objevuje pouze v 17 % balíčků, protože byl na hunterovu hru prostě příliš pomalý a cílem Rexxara bylo nedostat se do tak pozdní fáze hry. Nicméně po nerfu jeho oblíbených pejsků se dočkáváme pomalejších verzí huntera, tudíž je možné, že přerostlou ještěrku budeme potkávat častěji.

    K čemu se používá?
    Použití je jasné – podobně jako druidův Force of Nature je tenhle minion zaměřen na získání rozhodující převahy na bojišti. Buď s ním dorazíte soupeře spolu s ostatními miniony, nebo ho použijete k odstranění nějaké velké hrozby. Vysoký počet životů i damage z něho dělají kartu, před kterou vyhasnou plameny i takovému velikánovi jako je Ragnaros.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Karta má bohatou synergii a i přes svou cenu z ní může být ještě silnější karta. Dočkáme se někdy v brzké době třeba kombinace s naprosto zapomenutým Bestial Wrath? Samozřejmostí je to, že za King Krushe si líznete kartu, pokud budete mít odehraného Starving Buzzarda. A pokud vám tyranosaur přežije, můžete ho hnedle posílit dalšími kartami – Timber Wolf, Houndmaster, Leokk… možností je spousta.








     



    Mage


  • Polymorph


    Co umí?
    Mágovo typické kouzlo, kvůli kterému ho všichni milujeme (a nebo nenávidíme, záleží, na jaké straně barikády zrovna stojíme). Čtyři many vám umožní proměnit miniona na (téměř) neškodnou ovečku.

    Kde ji najdu?
    Musím se přiznat, že jsem čekat, že se tenhle spell bude vyskytovat mnohem častěji. V průměru je to nějakých 63 %, což není zlé, ale osobně bych hádal, že se bude Polymorph objevovat více.

    K čemu se používá?
    Je to ne úplně přímý direct removal, kdy zpacifikujete nebezpečného miniona a uděláte z něho daleko menší hrozbu. Dobré ale je se ovce zbavit co nejrychleji, protože ačkoli se zdá být neškodná, už se mi kolikrát stalo, že ji soupeř nabuffoval a pak použil proti mně. Přijde mi správné také podotknout, že můžete „zovcovat“ i své miniony – sice je to nesmysl, ale může se stát, že odehrajete karty opravdu špatně a výsledek vám více škodí, než pomáhá. Pokud by to mělo rozhodnout hru ve váš neprospěch, mág má možnost použít Polymorph i na svou stranu boardu.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vzhledem k povaze karty nemá moc s čím by se dala kombinovat. Nejčastěji však uvidíte Polymorph + Fireblast, případně můžete risknout Arcane Missiles.








     



    Paladin


  • Sword of Justice


    Co umí?
    Jedna z paladinových zbraní – ta prostřední. Za tři mana krystaly dostanete 1/5 meč. Tohle pižlátko, se kterým byste nepřesekli ani žížalu, má však jeden velmi šikovný efekt. Pokud ho totiž máte ve hře, přidá +1/+1 ke statům jakémukoli minionovi, kterého vyvoláte, za cenu jedné Durability.

    Kde ji najdu?
    Sword of Justice si vydobil druhé místo ze tří v počtu výskytu paladinových zbraní. Celkem zaujímá 35 % paladinových balíčků.

    K čemu se používá?
    Jak už jsem předeslal, touhle zbraní na vás paladin nikdy nezaútočí. V různých verzích agresivního zoo paladina totiž slouží k buffnutí jakéhokoli miniona tak, aby z něj vytvořil ne zas tak snadno odstranitelnou překážku. Nenechte se zmást, s množstvím, s jakým bude paladin sázet na stůl svoje miniony je pět životů a pět bodů útoku navíc pro vás docela problém.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Sword of Justice zkombinujete s jakýmkoli minionem, popřípadě Reinforce k vytvoření mohutnějšího zástupu. Pod přívalem posílených minionů se vám bude soupeř drtit jedna báseň. Zbraň také může využít efektu vůdce pirátů Captaina Greenskina, díky kterému přidáte meči o jeden možný buff více.









     



    Priest


  • Thoughtsteal


    Co umí?
    Thoughtsteal vám dovolí vzít si dvě kopie náhodně vybraných karet ze soupeřova balíčku. Za to si připlatíte tři many.

    Kde ji najdu?
    Tuto kartu potkáte ve 45 % balíčků, i když v poslední době se hraje čím dál častěji. Proč?

    K čemu se používá?
    Protože vidina toho, že si ze soupeřova balíčku ukradnete nějakou super kartu, je hodně lákavá. Navíc, priest jako takový má relativně málo silných class karet, tudíž mu výpomoc od soupeře přijde většinou vhod. Nemusím snad ani vysvětlovat, jak moc o štěstí líznutí těch dvou karet je.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Žádnou speciální karetní kombinaci tu nehledejte. Vzhledem k tomu, že Anduin celkem často využívá Wild Pyromancera, může Thoughtsteal fungovat jako spouštěč, ke kterému dostanete jako bonus dvě karty. O nic víc ale u této karty snad ani nejde. Aby ale tahle sekce nebyla úplně prázdná, dovolím si nakonec několik postřehů. Thoughtsteal soupeři dvě karty neukradne, jen vytvoří jejich kopie. Takže pokud máte radost z toho, že jste oponentovi ukradli nějakou úžasnou kartu, můžete se přestat radovat, on ji tam má totiž taky. Druhou věcí je, že karty jsou zkopírovaný ze stavu decku, v jakém se nachází v okamžiku odehrání Thoughtsteal. Neoperuje tedy s žádným meta balíčkem, ve kterém má každá karta stejnou šanci na zkopírování. A do třetice – oponentova ruka je Thoughtsteal ušetřena.







     



    Rogue


  • Assassin's Blade


    Co umí?
    Valeera má k dispozici také slušnou várku zbraní podobně jako Uther. Assassin’s Blade vás vyjde na pět bodů many. Rogue pak bude moci vraždit pomocí silné 3/4 dýky.

    Kde ji najdu?
    Assassin’s Blade je jedna z těch dražších rogue karet, které se Valeeře často moc nehodí do krámu, což je asi také důvod, proč ji má jen 36% balíčků.

    K čemu se používá?
    Jak už z názvu vyplývá, použití má jediné – vraždění. Rogue s ní vraždí mámu, tátu, sourozence, miniony a soupeře, prostě cokoli, co přijde pod ruku.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Z class karet se k Assassin’s Blade hodí bezpochyby Deadly Poison, který soupeři otráví nejednu příjemnou chvíli, a pak také Blade Flurry, pomocí něhož vytvoří z bojiště opravdová jatka. O neutrálech jsme již hovořili u warriora v některém z předchozích dílů, takže jenom v rychlosti: Spiteful Smith, Southsea Deckhand, Dread Corsair a Bloodsail Raider.














    Shaman


  • Flametongue Totem


    Co umí?
    Flametongue Totem je jeden z oněch totemů, které se nevyvolávají přes Totemic Call. Jde o 0/3 miniona za dvě many, jenž sousedním spolubojovníkům zvýší útok o dvě.

    Kde ji najdu?
    Skoro 70% výskyt z něho dělají často hranou kartu, proto je dobré s ním v boji proti shamanovi počítat.

    K čemu se používá?
    Primárním účelem Flametongue Totemu je samozřejmě zvyšování bojeschopnosti ostatních minionů. Druhou možností je vylákat soupeře k odstřelení tohoto totemu nějakým removalem nebo Silencem v případě, že se chystáte vyvolat pro vás v danou chvíli důležitějšího miniona. Flametongue Totem je totiž dost nebezpečná karta, pokud je ponechán bez dozoru, soupeř se ho tedy bude snažit co nejdříve zbavit.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Kombinace Flametongue Totemu jsou velmi početné, vypisovat všechny možné karty, se kterými jde v ruku v ruce, by tedy bylo na dlouho. Tudíž zmíním jen ty nejčastější a nejzajímavější. Feral Spirit + Flametongue Totem je jednou z možností, jak z ničeho vytvořit dost silnou překážku pro soupeře. Pokud miniona, jenž má vedle sebe Flametongue Totem, podpoříte ještě Rockbiter Weapon, vytvoříte miniona s + 5 útokem. Následně lze vše korunovat Windfury pro skutečně devastující kombo. Flametongue Totem také benefituje z nepoužívaného Totemic Might.











    Warlock


  • Siphon Soul


    Co umí?
    Již jsme tu měli jeden warlockům direct removal a dnes přišel čas na druhý. Siphon Soul stojí šest many, zničí cílového miniona a vyléčí Gul’dana za tři životy. 

    Kde ji najdu?
    Siphon Soul dosahuje zhruba 40 % ve všech warlockových decích.

    K čemu se používá?
    Troufnu si říct, že Siphon Soul je pro warlocka hodně použitelná karta. V rush decích mu umožní zbavit se velkého tauntu, se kterým si prckové minioni nedokáží poradit (a pokud dokáží, pomře jich při tom pokusu velké množství). Navíc to Gul’danovi ušetří Soulfire, který pak může napálit rovnou do nepřítele. Stejně tak heal, který je s kouzlem spojený, přidá warlockovi tolik potřebné životy. V handlockovi poslouží stejným dílem. Umožní vám kontrolovat nejen bojiště, ale i hladinu vašich životů, kterou potřebujete udržet v optimální hladině, abyste mohli bez obav vyvolat svoje obry a zároveň se nemuseli strachovat o nějaké smrtonosné kombo od soupeře. Další možností je zabít vlastního skomírajícího miniona, pokud nutně potřebujete ty tři životy navíc.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Vzhledem k povaze kouzla nemá Siphon Soul z čeho těžit. Můžete ho ale využít s Deathrattle miniony, kterým se váš soupeř záměrně vyhýbá. Nezapomeňte ale s minionem vždy nejprve zaútočit, pokud se ho rozhodnete sprovodit ze světa.











    Warrior


  • Slam


    Co umí?
    Poškozující kouzlo s potenciálním card draw. Za dvě many many způsobíte cílovému minionovi dva body zranění a pokud cíl přežije, můžete si líznout kartu.

    Kde ji najdu?
    Slam využívá 45 % warriorů, dobré je tedy s ním počítat.

    K čemu se používá?
    Dovednost využijete k oslabení silného miniona, čímž dostanete i kartu navíc, nebo k odstranění slabého s tím, že přijdete o card draw, rozhodnutí je na vás.

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Slam má ve warriorovi relativně široké uplatnění. Můžete jím totiž bombardovat jak soupeřovy, tak i vlastní miniony. U těch vašich budete často mířit na ty s Enrage efektem, pokud se jim oponent vyhýbá. Slam a Execute tvoří roztomilý pár, díky kterému se za tři many zbavíte jakéhokoli miniona a ještě navíc si budete moci líznout kartu. No není to skvělé? Slam budete využívat hodně obdobně jako rogue používá Backstab, tedy do nepoškozeného miniona, abyste ho následně dorazili.














    Neutral


  • Ancient Brewmaster


    Co umí?
    Neutrálem pátého dílu seriálu je Ancient Brewmaster. Za čtyři many dostanete celkem slušného 5/4 miniona, s Battlecry efektem. Díky němu si budete moci vrátit na ruku některého z vašich minionů ve hře.

    Kde ji najdu?
    Tenhle starý pandarijský pivovarník nevyniká v žádném decku, je stabilně rozložený mezi všechny classy (snad s výjimkou huntera a locka). V průměru se objevuje v cca 5 % všech balíčků.

    K čemu se používá?
    Slouží jako relativně silný čtyřdropový minion, který vám navíc dokáže zachránit důležitého miniona před tím nejhorším. Víte jak frustrující je pro vašeho soupeře, když už skoro zničil tu otravnou obludu a vy ji v dalším kole vyvoláte znovu v plné síle?

    S čím se dá dobře kombinovat?
    Ancient Brewmaster se dá použít pro miniony s nějakým šikovným Battlecry efektem, tedy samozřejmě za předpokladu, že dotyčný efekt chcete zopakovat, případně ho lze využít jako náhražku rogue komba, kdy si Valeera vrátí do ruky kartu s Chargem, aby s ní mohla zaútočit vícekrát. Za tento tip děkuji hráči Sip, kterého úprava této sekce, doufám, potěšila.














    A jsme na konci dalšího pokračování. Pokud se vám něco (ne)líbilo nebo jste byli s něčím (ne)spokojení, napište mi do komentářů. To samé platí i v případě, že vás napadne nějaká informace k jakékoli kartě v jakékoli sekci – pokud se ukáže jako relevantní, přidám ji do článku a vy se tak stanete nedílnou součástí seriálu. Příští pondělí na shledanou!

    Malá poznámka na závěr: všechny statistické údaje jsou převzaty ze dvou stránek: www.hearthhead.com a www.hearthpwn.com. Údaje z obou stránek pak byly zprůměrovány. S tím, jak se meta game vyvíjí, je možné, že některé údaje se časem budou lišit.



    Navigace:
    [1. díl] --- [2. díl] --- [3. díl] --- [4. díl] --- [5. díl] --- [6. díl] --- [7. díl]



    Naposledy upravil/a Glea'ar 25.06.2014 v 18:30:48.
  • Diskuze

    Vencino 01.04.2017 19:56

    tydle starý články... zábavný čtení, ale plno věcí už v nich dávno neplatí...

    Glea'ar 11.06.2014 01:52

    Sip
    Díky za článek Ale s tím popisem Brewmastera nemohu souhlasit. Rozhodně jsou typy karet, se kterými se dá kombinovat a to hlavně karty s dobrým Battlecry efektem. Například kombinace, kdy jsem si pomocí něj vrátil do ruky a další kolo zahrál Guardiana of Kings, mi už v aréně několikrát zachránila kejhák. Je taky dobrý v kombinaci s charge kartami (např. s Argent Commanderem) a roguny jej pro svá comba také využívají. V klasických balíčcích v Play módu moc vidět není, ale v Aréně je to, řekl bych, celkem dosti používaná karta.
    Díky za komentář, vítej v seriálu .

    Sip 10.06.2014 22:35

    Díky za článek Ale s tím popisem Brewmastera nemohu souhlasit. Rozhodně jsou typy karet, se kterými se dá kombinovat a to hlavně karty s dobrým Battlecry efektem. Například kombinace, kdy jsem si pomocí něj vrátil do ruky a další kolo zahrál Guardiana of Kings, mi už v aréně několikrát zachránila kejhák. Je taky dobrý v kombinaci s charge kartami (např. s Argent Commanderem) a roguny jej pro svá comba také využívají. V klasických balíčcích v Play módu moc vidět není, ale v Aréně je to, řekl bych, celkem dosti používaná karta.

    Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
    Přihlásit se
    nebo
    Zaregistrovat nový účet