link

Vývojářský pohled: Personal Rating v Hearthstone…

  battlegrounds    rating   

Blizzard vydal blogový příspěvek, v němž Tian Ding, Senior Data Scientist v Hearthstone týmu, popsal některé vědecké aspekty ovlivňující rating v Hearthstone Battlegrounds.

 

Tian Ding zdroj

Po prvním kole strategických nákupů, metodickém skládání minionů, jeden triple za druhým, zjistíte, že jste buď získali, nebo ztratili body. Záleží na vašem umístění. Když tohle číslo uvidíte, řeknete si: "Co ten rating vlastně znamená? Jak se o mém ratingu, s přihlédnutím na výkony oponentů, rozhoduje?"

Jsem zde, abych odpověděl na vaše otázky a vyjasnil, kal Battleground uvnitř funguje.

Co znamená rating číslo?

Váš Hearthstone Battlegrounds rating je více než jen číslo. Hodnota ratingu ukazuje na váš skill v Hearthstone Battleground. Čím vyšší číslo, tím vyšší je váš skill. Taktéž pomáhá matchmakingu hledat sedm dalších lidí, kteří mají podobný skill. Měli byste mít férový pocit z každé hry.

 

Když se podíváme na hráčskou základnu Hearthstone Battlegrounds a rating systému, chceme dosáhnout toho, aby se většina hráčů nacházela ve středu spektra. Matematicky řečeno, distribuce jednotlivých ratingů je zvoncová křivka, která se zve normální distribuce. Pokud jste během druhého dne Open Beta měli rating 4 200, tak s tím, jak jsme designovaly náš rating systém, jste měli větší skill než 77 % hráčů hrajících Battlegrounds; Pokud jste měli rating 5 000, byli jste lepší než 99 % hráčů.

Jak se rating updatuje po každém zápase?

Jedním z důležitých cílů ratingu je, aby rychle znal váš aktuální skill a tím vám vytvářel férové a kompetitivní zápasy. Abychom toho docílili, dovolte mi představit další koncept: Odchylka (variance).

 

Odchylka je číslo, které je spojené s vaším ratingem, ale není vám explicitně ukázáno. Tato hodnota sděluje, jak jsme si jistí vaším ratingem. Pokud hrajete Battlegrounds poprvé, nejsme si jistí vaším skillem, jelikož nemáte odehráno málo her. Nemáme potřebná data, abychom věděli, jak se mění v průběhu odehraných her vaše výkony. Z toho důvodů je odchylka velmi vysoká. Po odehrání několika zápasů se odchylka s největší pravděpodobností sníží, jelikož jsme si jistější vaším ratingem. Ale po jednom neočekávatelně nepovedeném zápase se může odchylka opět zvýšit. Například pokud velmi zkušený hráč prohraje s hráčem, jehož rating je výrazně nižší, může se zvýšit odchylka.

Takže když známe rating a odchylku každého z osmi hráčů, musíme spočítat šanci na výhru jednotlivých hráčů proti zbývajícím sedmi. Během každého výpočtu se berou v potaz všechny výše zmíněné faktory. Než je vše spočítáno, proběhne spousta výpočtů. Abych byl přesnější, je jich celkem 56.

 

Ale nyní se vraťme k tomu, jak se ratingy aktualizují. Po každém zápase se váš rating aktualizuje na základě vašeho ratingu, ratingu vašich nepřátel, na jaké pozici jste skončili, vaší šanci na výhru, vaší odchylce a několika dalších faktorech. Obecně vzato, čím vyšší je vaše odchylka, tím vyšší je změna ratingu po zápase. Když začnete hrát Battlegrounds, nemáme dost dat o vašem skillu, takže naším cílem je dostat vás na správný rating. Po každém zápase uvidíte vyšší odchylku a změny ratingu. Po odehrání dostatečně vysokého počtu her budeme mít dostatek dat, které nám dají vědět, jaký je váš rating a změny už nebudou tak drastické.

 

Nedávno jsme udělali pár změn ve výpočtu ratingu, když s Battlegrounds začínáte. Chceme si být jistí, že rating nelítá tam a zpět a v konečném důsledku umístí hráče do skupiny ratingu. Chceme taktéž zajistit, abyste se s každým zápasem byli blíž vašemu správnému MMR. Po odehrání dostatečného počtu her, ve chvíli, kdy je váš rating ustálený, zisky a ztráty ratingu jsou vyšší, takže uvidíte větší pohyby ve vašem ratingu.

 

Předpokládejme, že všichni vaši protivníci mají naprosto stejný rating jako vy. V původním systému byste dostali 240 bodů za výhru v první hře, 24 bodů za první místo ve 150. a dalších hrách. Devatenáctého listopadu proběhl update, který čísla změnil. Za výhru v první hře získáte 150 bodů, 98 bodů za první místo ve 150. a dalších hrách. Taktéž bych rád zmínil, že formulka, která se stará o update závisí na mnoha faktorech, jak jste mohli číst výše. Když se podíváme na skutečné aktualizace ratingů, nevybíráme jen jeden faktor. Mějte na paměti, že to neznamená pouze stoupání výše. Pokud jste na správném ratingu, budete stoupat, ale i padat. Obecně se dá říct, že po dostatečném množství her budete na stále stejném ratingu.

 

Taktéž jsme do každé hry přidali drobné přizpůsobení ratingu. Toto přizpůsobení je vždy kladné a záleží na vašem ratingu, ale jen pokud jste se nedostali na rating 6 500 a výš. Čím nižší je váš rating, tím vyšší je přizpůsobení. Teoreticky, více Battlegrounds her znamená drobnou výhodu v boostovaní vašeho ratingu (pokud jste pod ratingem 6 500). Mějte na paměti, že přizpůsobení je skutečné, ať už vyhrajete, nebo prohrajete. Přemýšlejte o tom jako o konzistentním přizpůsobení, které vám dává malou pozitivní zpětnou vazbu pokaždé, když hrajete Battlegrounds.

 

Jako poslední zde mám jednu věc pro experty na algoritmy. Chtěl bych vyjasnit, proč široce používané matchmaking algoritmy jako Elo, nebo Glicko, nejsou pro nás vhodné. Nechali jsme proběhnout spoustu simulací a výsledky jsou jasné. Náš algoritmus byl nejrychlejší (takže matchmaking byl rychlejší) a nejpřesnější (takže hráči mají pozitivnější zážitek z her). Elo a Glicko jsou primárně designované pro hry dvou hráčů, ne pro hry pro osm hráčů.


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet