link

Shaman Deck Preview

http://hearthstone.cz//pic/loga/shamanprev
Duchové k němu promlouvají. Elementy ho posilují. A vyvoláním různých totemů posiluje on své spojence. Shaman dnes uzavírá sérii Class Preview. Bude platit heslo „To nejlepší na konec?“

Hrdina

Shamani jsou v aktuálním příběhu WoW velkými hybateli událostí. Největší roli dostali zejména zejména v datadisku Cataclysm, kde se jejich organizace Earthen Ring velmi podílela na konečném zničení Deathwinga. Až donedávna byli shamani přitom pouze unikátem Hordy (a v dávných dobách pouze orků). Až draenei dokázali v řadách Aliance rozšířit novou módní vlnu, po které chtěl každý mít svůj totem. Shamany reprezentuje sám Thrall. Zaměstnavatele sice tento modrooký ork mění často (viz položky na jeho životopise – otrok, gladiátor, vůdce Hordy, shaman na plný úvazek …), šamanismu však byl věrný vždy. Díky jeho mírumilovnosti se dá mluvit takřka o neutrálním hrdinovi, byť se dlouho jednalo právě o náčelníka Hordy. A upřímně, kdo na post hrdiny shamana mohl kandidovat dále? Nobundo? Rehgar Earthfury? Nebo snad Ner'zhul? Ne, Thrall je mezi řadami tohoto povolání jasnou jedničkou.

Hero Power

Hrdinova schopnost přesně odpovídá povaze povolání. Za pravidelné 2 mana krystaly vyvoláte totem (neplést s pařezem, byť jsou si podobné) neobvyklého účinku. Tento kousek dřeva je považován za miniona, což znamená, že na něj můžete útočit. A nejen to, lze mu i navýšit útok či počet životů za použití různých buffů. Jejich schopnosti se různí – od totemu, který léčí veškeré spojence o 1 každé kolo, po obyčejný útočící kousek klacku (1/1). Níže vidíte, co vše může tato hero power vyvolat.

Ability

Čím se vás Thrall pokusí zaskočit?

Free (základní ability, které dostanete v úvodním balíčku):

Ancestral Healing: Ošklivý heal. Zadarmo plně vyléčíte vybraného miniona a jako dárek navíc přibalíte Taunt. Ideální k využití na velkého, nyní již zraněného veterána na bojišti. Soupeř se raduje, že se ho konečně zbaví, vy ho však opět vyléčíte a donutíte protivníky útočit právě do něj, aby se zničili. Jak se vám tento scénář líbí? Frost Shock: Není nad to trochu zchladit vášně na bojovém poli. Třeba doslova. Touto abilitou za 1 mana krystal totiž způsobíte 1 poškození do cíleného miniona, navíc ho však také zmrazíte. Takto zmražený nebožák přijde o celé příští kolo, kdy nebude moct útočit. Pozor, schopnosti zmraženého miniona se spouštějí i nadále a při zahrání silence na zmraženého miniona se zmražení ruší! Hex: Toto je alfa a omega shamanova balíku. Za 3 mana krystaly změníte vybraného nebohého miniona v neškodnou žabku. Tedy, stále bude mít jeden život a schopnost Taunt, tak si dávejte pozor, aby ji oponent neposílil. Málokdy však může dosáhnout hrozby původního miniona. Tuto abilitu si pořádně šetřete na ty největší hrozby, jež zaručeně časem přijdou na stůl.Hexovšem můžete zahrát i defenzivně a to v situaci, když už vám teče do bot. Zahrajete ho na jednoho ze svých minionů, který nemá takový potenciál jako ostatní a máte na stole taunt 0/1, kterého se protivník musí nějak zbavit aby se dostal k Thrallovi. Rockbiter Weapon: I jediný mana krystal může napáchat velou paseku. S touto abilitou zvýšíte po dobu jednoho kola útok vybraného miniona nebo hrdiny o 3, což je při tak nízké ceně mnoho. Doražení soupeře nebo miniona ještě nikdy nebylo snadnější! Windfury: Ve WoW symbol Enhancement shamana, zde velké nebezpečí. Schopnost Windfury zaručuje, že váš minion může během jednoho kola útočit dvakrát. A právě touto bezplatnou kartou získá schopnost Windfury jeden z vašich minionů. Také už vás napadá kombinace s Bloodlust nebo Rockbiter Weapon? Totemic Might: Vaše totemy jsou zpočátku bez urážky tak trochu polena. Těch pár životů, které mají, je moc dlouho naživu proti plošným spellům neudrží. Díky této abilitě, která je za překvapivých 0 mana krystalů přidá všem vašim totemům 2 životy a na to už je většina plošných spellů krátká. Windspeaker: Tento minion mající hodnoty 3/3 není sám o sobě zázrakem, ale má neuvěřitelně šikovný battlecry. Místo toho, abyste zahráli Windfury za 2 mana krystaly, zahrajete Windspeakera za 4. Poslouží vám stejně jako Windfury, ale navíc přidá jednoho miniona do vaší armády na stole. Fire Elemental: Ohnivý elementál, který stojí 6 mana krystalů a má 6/5 by asi moc velikou hrozbu nečinil. Proto je vybaven pěkně nepříjemným vylepšením v podobě schopnosti battlecry. Jakmile zahrajete kartu Fire Elemental, vyberete si, do koho dáte 3 poškození. Velice užitečné na doražení nebo oslabení přátelské armády.

Common:

Earth Shock: 1 poškození za jediný mana krystal nevypadá zcela výhodně, ale protože Earth Shock aplikuje jako první silence a poté poškození může se zvrhnout v pořádný šok. Pokud takto připravíte silného miniona o silnou schopnost protivník nebude moc nadšený. Líže minion každé kolo soupeři karty? Už nebude. Posiluje se každé kolo? Už nebude. Earth Shock je naprostým countrem pro miniony co mají 1 život a divine shield jako například Scarlet Crusader. Nebo jeho ničivou sílu můžete zahrát proti kartě Twilight Drake, díky silence a poté poškození sundáte tohoto dráčka okamžitě a to za pouhý jeden mana krystal, krásný pocit! Forked Lightning: První abilita, u níž se projevuje Overload (2). O něm se souhrnně zmíním později, zatím vás nechám v nevědomosti, co to vlastně znamená. Sám o sobě Forked Lightning udělí 2 poškození do dvou náhodných soupeřových minionů. Velice slušné, že? Zvláště, když si toto poškození posílíte pomocí Spell Poweru. Lightning Bolt: A další Overload (1). Tentokrát za 1 mana krystal udělíte 3 poškození, což je skvělý poměr cena/výkon. Přinejmenším tím v prvních kolech zničíte téměř jakéhokoliv miniona, který by vás jinak ohrozil. Bloodlust: Jedna z nejdůležitějších abilit shamana ve WoW. Když to řeknu s notnou dávkou nadhledu, bez Bloodlust by ani kolikrát nebyl potřeba v raidu. I v Hearthstone hraje tato silná abilita velkou roli. Stojí sice drahých 5 mana krystalů, efekt za to ovšem rozhodně stojí. Všichni vaši minioni (malí, velcí, tlustí, tencí) získají po toto kolo o 3 větší útok. Čím víc jich na stole je, tím výhodnější efekt. Proto tato abilita v podstatě ve velkém utváří charakter balíků, které shaman hraje. Unbound Elemental Minion, který stojí 3 mana krystaly a bez správného komba je to obyčejný sluha ve vašich řadách. Jenže se nenechte zmýlit. Tento nenápadný elemental skrývá mnohem víc! Po zahrání jakékoliv karty s Overloadem dostává bonusové staty a to přesně +1/+1. Takže i z miniona za 3 mana krystaly se může stát nezastavitelné monstrum. Dust Devil: Tento malý vír vzduchu a prachu může napáchat veliké škody. Stojí pouhý jeden mana krystal a má 3/1 a k tomu windfury. Na začátek hry velice zajímavá karta. Ovšem pozor na to, že mnoho ostatních classů má možnost dá 1 dmg do miniona už na začátku hry a to by se vám Dust Devil určitě nevyplatil kvůli jeho Overloadu (2).

Rare:

Feral Spirit: Vlk, který štěká, nekouše. Tito duchové však neštěkají. Za 3 mana krystaly vyvoláte dva nebezpečné tanky 2/3, nezapomeňte však na drobný Overload (2). Přes takové povedené miniony se soupeř v začátcích těžko dostává. Lava Burst: Kouzlo za 3 mana krystaly, jímž udělíte 5 poškození. Radost kazí jen drobný Overload (2), na druhou stranu je Lava Burst natolik silný, že vás opět v dané fázi hry zbaví téměř jakéhokoliv miniona na druhé straně bojiště. Lightning Storm: Pokud se soupeř dostává do převahy, není nic jednoduššího, než na něj povolat bouři. Touto abilitou za 3 mana krystaly s Overload (2) dokážete často bezpečně uklidit stůl, pro lepší efekt nezapomínejte přidat nějaký ten Spell Power. V základu udělí 2 nebo 3 (to víte, ne každý blesk se zjevně trefí čistě) poškození do všech soupeřových minionů. Ancestral Spirit: Je velice silný spell, který stojí pouhé 2 mana krystaly. Když tento spell zahrajete na svého minina, dostane deathrattle a ten ho po jeho smrti opět vzkřísí. Velice nepříjemná karta, když jí zahrajete na silného miniona.

Epic:

Far Sight: Shaman vidí daleko. Tedy, alespoň do budoucna, drobnou krátkozrakost nevylučuji. Tato epická abilita za 3 mana krystaly vám umožní líznout si kartu. V průběhu dalších kol pak tuto kartu můžete kdykoliv zahrát s cenou o 3 nižší. Na papíře to zní krásně, musíte s tím však počítat při deckbuildingu. Pokud totiž takto líznete nějakou čudlu s cenou 1, rozhodně vás to nepotěší, neboť se jedná o téměř zbytečně vyhozené krystaly. Earth Elemental: Jak by se vám líbilo vytáhnout v pátém kole miniona, který má 7/8 a taunt? Trochu šílenost ne? Blizzard rozhodl, že ne. Earth Elemental je minion, který přesně takové staty a vlastnosti má. Samozřejmě, že za takto silného miniona za tak malou cenu bude někde malé ale. Ale je a pro někoho více než malé Overload (3) vás na příští kolo nemine. V šestém kole tak zůstanete na skromných 3 mana krystalech. Pokud ale budete mít to štěstí, že vám ho mage nepřemění na ovečku, rogue nezabije assassinate atd. tak máte jasnou výhodu, protože zabíjet v pátém/šestém kole něco co má 7/8 a taunt je opravu těžká úloha. Tak jak má sám Earth Elemental v popisku. Nothing beats rock.

Legendary:

Al'Akir the Windlord: Ano, i shaman má svou legendární kartu. Je jím Al'Akir the Windlord, který stojí 8 mana krystalů, má 3 poškození a 5 životů. Nebojte, byla by zrada, kdyby Blizzard neobdařil tohoto lorda větru něčím lepším. Al'Akir se pyšní hned čtyřmi vlastnostmi a těmi je windfury, charge, divine shield a taunt. V kombinaci s Rockbiter Weapon nebo Flametongue Totem může Al'Aki nadělat neuvěřitelnou paseku na bojišti.

Totemy, špalky a jiná dřeva

Nebyl by to shaman, kdyby nepovolával spoustu totemů. Ať už to jsou totemy, které Thrall vyvolá pomocí hero power anebo totemy, které se dají vyvolat pomocí zahrání nějaké karty, tak není k zahození vědět, co a jak přesně dělají. Flametongue Totem: První běžně hraný totem spadá do kategorie free karet. Flametongue Totem může v mnoha bitvách hrát rozhodující roli. Všem spojencům ve svém blízkém okolí (tedy těm, kteří postávají hned vedle) poskytne o 2 vyšší útok. Za 2 mana krystaly sympatické, že? Sežeňte mu za souseda nějakého miniona s Windfury a o problém máta postaráno. Na poměry totemů má navíc celkem slušný stav životů, se 3 už dokáže leccos přežít. Mana Tide Totem: A opět tu máme další špalek, tentokrát rare. Tento vám za 3 mana krystaly zařídí přísun jedné karty navíc na konci každého vašeho kola. Pro soupeře jasný cíl, pokud se vám však nějak podaří udržet ho naživu, získá vám velkou výhodu.

Totemy z Hero Power

Jak už víte, tak Thrall může každé kolo za 2 mana krystaly vyčarovat totem, který se chová jako každá jiný minon. Vyvolává mezi 4 náhodnými totemy. Nemůžete mít na stole 2 stejné totemy z Hero Power a proto když máte na stole Wrath of Air Totem, Stoneclaw Totem, Searing Totem a zahrajete Hero Power je 100% šance že vám přijde Healing Totem. Pojďme se společně kouknout na to, jak jednotlivé totemy fungují. Wrath of Air Totem: Totem, který má 0/2 a přidává +1 Spell Damage. Velice dobrý totem, který můžete nakombinovat s Lightning Storm nebo s dalšími spelly. Proto když na to bude mana, zkuste štěstí, zahrajte Hero Power a pak teprve spell a když se to povede dáte o jedeno poškození navíc. A to se hodí vždy ne? Stoneclaw Totem: Takový malý pomocníček, který má 0/2 a taunt. Občas je to skvělá defenzivní výpomoc, která vás stála 2 mana krystaly a občas vám i zachrání krk, ale musíte se smířit s tím, že občas se vám nebude hodit a příjde. Searing Totem: Podle mého názoru jediný totem z této čtyřky, který sis vyvolat nechcete. Má 1/1, což není žádný zázrak. Ale zase není úplně k zahození. Můžete ho nabuffovat a udělat z něj běsnící zrůdu mezi totemy. No anebo ho jednoduše zničíte pro oslabení soupeřových minionů. Healing Totem: Totem, který je schopný pěkně zavařit vašemu soupeřovi. Má 0/2 a jeho schopnost je velkolepá. Na konci vašeho kola healne všechny vaše miniony za 1 život. Takže když na začátku hry budete mít silný taunt a Healing Totem může to být pro soupeře neprostupná barikáda. Ani do pozdější fáze hry není k zahození, protože totem, který bude healovat celou vaší stranu battlefieldu je přece jen silná věc. Dávejte pozor ohledně soupeřových plošných spellů, které dávají 2 a více poškození. Totemy mají 2 a nebo 3 životy, proto jsou velice náchylní na tyto spelly a smrt 4 totemů pomocí jednoho spellu za pár many vás bude mrzet!

Nepřetěžujte se!

Jistě jste si všimli, že některé karty (konkrétně ty s Overloadem) vypadají až příliš silně. On totiž Overload funguje tak trochu jako úvěr v bance. Kartu zahrajete v tomto kole levně, v dalším kole vám však bude hodnota Overloadu odečtena z celkového počtu mana krystalů. A to se ne vždy vyplatí. Karty s touto schopností přinesou do hry mnoho dilemat. Zahrát a oslabit se v dalším kole? Nebo raději vyčkávat? Proto patří shaman mezi nejtěžší classy.

Je libo nějakou zbraň?

Nebyl by to Thrall, kdyby nepoužíval svůj oblíbený majzlík. Tedy, vlastně pořádnou palici. Doomhammer už čeká, až rozdrtí svou první lebku! A během čekání na jeho zahrání si zatím natrénujte správný švih s využitím Stormforged Axe.

Strategie

Strategie shamana spočívá v tom mít na stole jasnou převahu. Teprve poté využijete plný potenciál karet jako je třeba Bloodlust. Jakmile však tuto převahu vybudujete, málokdo vás zastaví. V budování převahy vám skvěle pomohou Lightning Storm a Feral Spirit. Nezapomínejte však efektivně a opatrně využívat Overload! Na závěr musím říct, že Thrall je jeden z nejtěžších classů Hearthstonu, ale když se ho naučíte hrát pořádně, tak budete pro soupeře tvrdým oříškem! Přeji vám všem hodně štěstí a úspěchů při dobrodružstvích s Thrallem!
Pokud si o Shamanech chcete počíst více, můžete navštívit http://hearthstone.wikia.com/wiki/Shaman

Naposledy upravil/a Fyzzi 06.05.2014 v 14:44:36.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Blam 02.01.2014 10:51

ZeinZgameplays
Proč hex stojí míň než polymorph?
Osobně vidím dva takové hlavní důvody - za prvé, hexem dáte té malé žabce alespoň taunt, takže vás stále trochu zdrží. Za druhé, Mage má hero power, který se s polymorphem krásně kombí.

ZeinZgameplays 01.01.2014 21:27

Proč hex stojí míň než polymorph?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet