Rozbor karet z nového adventure The League of Explorers:…

Přinášíme vám rozbor karet z nového adventure. Komentáře jsou obohaceny o názory z review streamera a komentátora Kripparriana.

Kripp na některé karty udělal dokonce i druhou review. První review se snažil udělat co nejdříve a němel moc času se nad kartami zamyslet, protože byl na Blizzconu. Tak se stalo, že některé z karet značně podcenil, a proto k nim přidal druhý komentář.

Priest

Priestovy nové karty jsou za mě poněkud zklamáním. Na druhou stranu to není zase až tak zlé, jak by mohlo být. Je otázkou, jak moc tyto novinky Priestovi pomůžou. Rozhodně ale do hry vnesou hodně nových a zajímavých prvků.

 

Excavated Evil je dle mého názoru naprosto otřesná karta. Který Priest by chtěl dávat 3 dmg všem minionům a ještě dodat board clear nepříteli do decku? To vše za 5 mana? Holy Nova, která ubere za 5 mana 2 dmg všem nepřátelům a všechny vaše miniony včetně vás vyléčí za 2 HP, je rozhodně lepší volbou. Auchenai Soulpriest a Circle of Healing, Holy Nova i Lightbomb jsou mnohem lepší způsoby, jak se vypořádat s nepřátelským boardem. Wild Pyromancer nabuffovaný spelly dokáže clearnout board stejně dobře jako tato karta. Excavated Evil prostě poškodí váš board za 5 mana a ještě ji pak dáte nepříteli. Value?

Kripparianův názor: Je to příliš drahá karta na to, co dělá. Priest má spoustu board clearu, všechny stojí za nic. No, a tohle je jen další board clear , který za nic nestojí.
Kripparianův názor v opravné review: Excavated Evil - kripp si myslel, že tato karta je hrozně špatná. Když se ale zamyslel nad tím, že karta putuje do nepřítelova decku, tak si uvědomil, že to nemusí být zase tak špatné. Proti face hunterovi vyčistíte board a karta putuje do jeho decku a může se stát, že si ji vytáhne například místo karty, která by vás mohla zabít. Přijít o pár minionů na boardu není pro vás až zase takový problém.

 

Inu, Entomb je rozhodně zajímavá karta. Kombinace Convert a Recycle, které se vlastně nehraje, protože je úplně k ničemu. Entomb ale na rozdíl od Recycle opravdu může fungovat. Recycle jen vzalo nepřátelského miniona a vrátilo jej zpět do soupeřova decku. Entomb miniona vezme a strčí jej do vašeho decku, což je naprosto skvělé! Jedná se o vylepšené Shadow Word: Death . Vlastně se tady díváme na Mind Control za 6 many, který vám miniona přihraje jen o pár kol později a ještě dostanete příležitost si užít jeho případný Battlecry . Tato karta dokonale řeší problematiku Savannah Highmane či Yseru. Pokud zahrajete Convert a poté Entomb, je velká pravděpodobnost, že vašemu nepříteli zůstanou oči pro pláč, pokud jej například připravíte o Sylvanas nebo Yseru a budete je mít jednou v ruce a podruhé v decku. Získání Loatheba, nebo Antique Healbota také nemusí být vůbec špatné. Ani Tyrion se nevyhne možnosti stát se obětí této karty.

 

Kripparian: Velmi silné proti controlu. Entomb dává silence, destroy a ještě vám dá miniona do decku. Je to velmi dobrá karta a lidi budou podle Krippa kartu zkoušet, ale asi to bude chtít čas, aby se začala hrát v současné agresivní metě.

 

Museum Curator je nějaké to RNG pro Priesta. Minion jako takový je naprosto k ničemu. Je dobrý leda tak na zabíjení paladinských tokenů z Hero Power a dalších podobných 1/1 či 2/1 minionů. Battlecry miniona může mít ale nedozírný efekt. Můžete dostat jak Sylvanas, tak Sludge Belchera, ale bohužel i Majordomo Executuse, kterého si určitě nevyberete. Tato karta je prostě o náhodě - buď vám ve hře velmi pomůže, anebo budete litovat, že jste si ji do decku vůbec dali. Výhodou je, že vám dá na výběr ze tří karet, takže máte alespoň možnost volby, která vás může mnohdy velmi potěšit.

Kripparian: Většina Deathrattle karet je silná, takže můžete dostat z Discover dobré věci. Tato karta je ale slabá, Priest má problémy s tempem a tato karta tempu rozhodně nenapomáhá. Opomenout se nesmí ani to, že tato karta umře úplně na vše.

 

 

Kripparian v opravná review: Museum Curator - 1/2 tělo je rozhodně slabší než 2/1. Kripp podle svých slov ale podcenil lategame a midgame potenciál této karty. Dostanete na výběr 3 možnosti dobrých deathrattle minionů. I pokud byste měli dostat Loot hoardera, tak je to fajn. Hodně legendárních minionů má navíc deathrattle, takže můžete získat i je. Hodně lowcost deathrattle minionů je dobrých proti agroo a hodně highcost deathrattle minionů jsou zase velmi silné lategame karty. Museum Curator vás může v aréně připravit o tempo pokud jej hrate na začátku hry, ale pokud jej zahrajete v pozdější fázi hry, tak může být opravdu velmi silný a dát vám velmi dobrého miniona, kterého zrovna potřebujete.

Mág

Mág dostává hodně pěkné nové karty. Minimálně jednu z nich na ladderu určitě pravidelně uvidíme, dokonce nejspíše nahradí Fireball v některých decích. Víte už, o kterou kartu se jedná? 


 

Animated Armor je karta, u které zatím přesně vůbec nevím, v jakém decku si najde své místo. Nejspíš okolo ní bude vybudován nějaký nový deck. Díky této kartě váš hrdina může dostat maximálně 1 dmg a cokoliv nad danou hodnotu se sníží na 1. To znamená jediné… tato karta doslova šíleně dobrá. 4/4 za 4 mana je relativně snesitelné, a pokud karta opravdu funguje takto, díváme se na jednoho z úhlavních nepřátel agresivních decků, které jdou jen face.

Kripparian: Za 4 mana 4/4 není až tak silné, ale abilita karty velmi counteruje combo a agresivní decky, které jdou jen po face. Její abilita funguje tak trošku jako taunt, protože dokud bude žít, bude redukovat dmg. Silná karta a bude určitě nějak hraná, ale je silná jen v určitých situacích.

 

 

 

 

Ethereal Conjurer, co k němu říct? Staty tohoto miniona jsou naprosto mizerné. Minion s 3 HP zemře na turnu 5 hodně rychle. Můžete počítat s tím, že když Ethereal Conjurera zahrajete, tak vám hned zmizí z boardu. Na druhou stranu Battlecry této karty může mít obrovský přínos a může pozitivně ovlivnit hru. Hrát tuto kartu je rozhodně lepší než používat nevyzpytatelného Spellslingera . Dostat na výběr z Fireballu, Counterspellu a Blizzardu vám může v různých situacích zachránit krk.

Kripparian: Otřesné staty pro 5-drop, dostanete na výběr 3 random Mage spelly - Battlecry je tudíž velmi dobrý, protože Mage má převážně jen dobré spelly, a je rozhodně lepší než draw a card. Ethereal Conjurer je ale v důsledku horší než Azure Drake , který vydrží více a kromě vytažení karty vám ještě přidává 1 spell damage, což pro Mága znamená hodně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forgotten Torch je naprosto úžasná karta. Za mě jedna z nejlepších v celém novém Adventure. 3 dmg za 3 mana, které můžete dát jak nepříteli, tak jeho minionům, nejsou vůbec k zahození. Tato karta je dobrá jako early removal Knife Jugglera a podobných minionů. Později se vám ale vrátí zpět v podobě Roaring Torch. Fireball za 3 mana? Ano, prosím! Máte tady o 1 manu dražší Darkbomb, jež ubírá stejně, ale ještě vám vytvoří Fireball za 3 many, který putuje do vašeho decku. Tato karta bude nejspíše jedna z velmi oblíbených a Flamewaker Mage a Freezemage s ní budou nejspíše hodně spokojení.

Kripparian: Lepší než Fireball, dostanete více card effiency. Možná Fireball nahradí, budou to nejspíše hrát Freezemagové. Má to slabší tempo, ale máte více spellů a možností. Nebude nejspíše hrána v agresivním listu.

Paladin

Všichni jsme si vědomi, jaký cancer a zlo se z Paladina stalo díky Murloc Knightovi a Mysterious Challengerovi. Všechny nás děsí, jak dokáže Paladin spamovat board miniony. Mysterious Challenger a nekonečný boj se secrety znepříjemňuje život mnoha lidí. A Aldor Peacekeeper zneškodní většinu vašich silnějších minionů. Equality a Consecration combo zničí sebesilnější nepřátelský board bez milosti. Nuže, třeste se smrtelníci a zoufejte. Paladin dostává nové zbraně.


 

Murloc Paladin nebo-li Murkadin dostává boost. I když se vám podaří vyčistit přes 2 Flamestriky jeho board a zabít oba Murloc Knighty, stejně jste nevyhráli. Anyfin Can Happen  zaplní board 7 murlocy, kteří zemřeli v této hře. Tato karta bude v některých případech k ničemu a jindy zase naprosto zvrátí celý zápas. Stojí 10 many a můžete z ní dostat slabší murlocy, na druhou stranu ale taky můžete dostat několik hodně silných murloců a díky některým chargovacím vašeho protivníka okamžitě dorazit. Kdo ví, jestli se karta bude kvůli své ceně hrát. Rozhodně bych ji ale nepodceňoval.

Kripparian: Velmi špatná karta. Je prostě úžasně špatná. Je překvapující, že prošla designovou fází. Karta je možná dobrá ale Kripp to moc nepobírá, celková myšlenka karty mu uniká a přijde mu rozbitá.

 

 

 

Kripparian názorův názor v opravné review: Anyfin Can Happen- Kripp tuto kartu odsoudil jako naprosto hloupou a zbytečnou. Pak se nad tím ale zamyslel a došlo mu, že blizzard by nevydal 10 mana kartu, která by byla k ničemu. Tato karta counteruje shaman murlock deck, protože dostanete jakékoliv murlocky, kteří umřeli během této hry. Navíc díky této kartě můžete zabít nepřítele během vašeho turnu. Pokud hrajete murlocky a jste midrange paladin, tak můžete na turnu 10 zaplnit board vašimi murlocky. Jestli například dostanete Bluegil warriora, 2 murlock warleadery a Old murkaye a nějaké 3 další murlocky tak můžete nepříteli ubrat 2(basic útok murkaye)+6(díky murkayove abilitě z ostatních murlocků)+4(buff murlock warleaderů) a do toho 2(základní útok)+4(buff murlock warleaderů) z bluegill warriora, což je celkem 18 dmg.

 

Aldor Peacekeeper řešil karty, jako byl Dr. Boom . Keeper of Uldaman bude řešit karty, jako je Ysera. 3/3 zabije skoro cokoliv, 1/12 umírá opravdu dlouho a Ysera by měla zemřít vždy co nejdříve. Váš nepřítel zahraje Yseru? Nevadí, zahrajte Keeper of Uldamana použijte Hammer of Wrath nebo Truesilver Champion. Z jednoho z vašich 1/1 Silver Hand Recruitů se může stát 3/3. Karta může být tedy využita dvěma způsoby, jako buff i debuff. Pokud s ní budete buffovat své miniony, tak se tu můžeme bavit o +2/+2 statech pro jednoho rekruta a 3/4 statech této karty – což nám celkem dává 5/6 staty za 4-drop, a to je relativně value.

Kripparian: Karta může byt dost dobrá. Můžete s ní buffovat nebo zeslabovat nepřátelské miniony. Problém této karty je, že Paladinové mají jiné karty za 4 mana, které se jim hodí více. Je to silná karta, jen pro ni asi nebude místo v decku.

 

 

 

Sacred Trial je další paladinský secret, který znesnadňuje protivníkovi vyhazování minionů na board. Proti Zoo, Murkadinovi a jiným aggro deckům hrajícím levné a slabé miniony nebude tento secret zase tak užitečný. Na druhou stranu ale může zpomalit jejich postup. Jak moc se tato karta bude hrát se teprve uvidí. Control Warrior anebo Druid s board controlem, Mechmage a Dragon Priest, kteří hrají silné a drahé miniony, ale nejspíše zapláčou. Sacred Trial a Repentance v jednom decku možná fungovat budou a možná ne. Určitě ale budou extrémně otravné. Doporučoval bych ale zahrát Sacred Trialpřed Repentance. Pokud by byla Repentance zahrána před Sacred Trial, mohlo by se stát neštěstí. Secrety by se měly spouštět v takovém pořadí, v jakém byly zahrány, takže pokud má váš nepřítel na boardu 3 miniony a vyhodí čtvrtého, tak by mu byly nejprve sníženy HP na 1 a pak by byl minion zničen, což by bylo naprosto zbytečné. Pokud zahrajete Sacred Triala pak Repentance a váš nepřítel hodí na board čtvrtého miniona, tak bude tento minion zničen a když pak vyhodí protivník dalšího, tak budou jeho HP sníženy na 1. Repentance se spustí vždy, když dá váš protivník na board miniona. Sacred Trialjen v případě, že nepřítel má už na boardu miniony tři a chce na něj vložit čtvrtého.

Kripparian: Paladin nepotřeboval více takových karet. Karta vypadá jako silná, dobrá karta, ale podle něj již zbytečný další secret.



Naposledy upravil/a Harlequin 29.11.2015 v 01:10:12.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet