link

Přichází další změny v Aréně

  Hearthstone    Arena   

Před několika dny se ke komunitě vyjádřil jeden z vývojářů, Dean Ayala, a to konkrétně ke změnám v Aréně. Ten uvedl, že v nejbližší době bude odstraněn systém "Bucketů" (kbelíků, chcete-li). Důvodem je to, že nebyl hráči tento systém pozitivně přijat, a tak budou následovat nové úpravy v Aréně.

Iksar zdroj

Mikroúpravy v rámci zachování rovnováhy jsou založeny na určitém vzorci, který čerpá aktuální informace o "bucketu", což je důvodem, proč se úpravy projeví až několik dní poté, co budou spuštěny. Věřím, že jsme zaslali balíček informací před několika dny našemu týmu, který má na starost komunitu, avšak nejspíš se nedostal k těm správným lidem.

 

Pro patch 15.4, plánujeme vyzkoušet Arénu bez "bucketů" a všechny karty budou obsaženy v jedné obří množině. Je to podobný systém, který Aréna měla na svém počátku. Teoreticky, "buckety" způsobily, že výběr karet v aréně byly o trochu zajímavější a dávaly větší důraz na to, jak karta funguje v balíku, který tvoříte než na to, jakou má karta sílu sama o sobě. Ačkoli si myslím, že to je dobrý nápad, tak tato změna nebyla přijata dobře. Pro nové a nezkušené hráče Hearthstonu je mít "jasnou" volbu jistě přínosná. Ovšem pro skalní hráče, kteří neviděli ve změně systému na "buckety", jakékoliv zlepšení (což byla nejčastější námitka), tak nechápali, proč byl celý systém zaveden. Dobrá věc na tom všem je, že bez systému "bucketů" budou mikroúpravy probíhat v budoucnu daleko rychleji, jelikož nebude zapotřebí brát ohled na již existující "buckety".

 

Aréna v původním formátu měla mnohem méně karet, což byl důvod, proč jednotlivé karty objevovaly tak často. V systému "bucketů", karta, která se objevovala nejčastěji při tvorbě balíku, tak se objevila zhruba 1,5x v nabídce během jednoho draftu. V systému bez "bucketů" to bude 0,9x.

 

Vím, že to je ožehavé téma, ale je lepší o něm informovat dříve než s tím přijít jako s nějakým obřím překvapením. Je mnoho výhod v systému bez "bucketů". Nemusíme dělat tzv. "rebucket" patch. Takže patch pro zachování rovnováhy může vyjít ihned týden po velkém patchi, ne tedy nejdříve po dvou týdnech, ale spíše déle. Balíky by měly být navzájem více odlišené od sebe, jelikož nebudou žádné "buckety", které budou shromažďovat určité karty, které se objevovaly ve výběru častěji než jiné. Jak jsem již uvedl, výsledkem odstranění "bucket" systému povede k tomu, že karta se objeví ve výběru průměrně zhruba 0,9x- 1x, zatímco v nastávajícím systému je průměr zhruba 1,5x. Samozřejmě jsou zde i nějaké ty nevýhody. Jako pokaždé, když se dělá nějaké zásadní rozhodnutí v game designu. "Buckety" pro patch 15.4 máme připravené, pokud je budeme chtít použít. Není otázka zbytečné práce, je to prostě hotové. Otázka je o tom, který systém je lepší. Poté, co jsme strávili tolik času s "bucket" systémem, je můj osobní názor, že díky "bucketům" byl výběr karet více zajímavějším, ovšem na úkor zážitku ze hry, neboť si balíky byly více podobné, než by musely být. Co je důležitější, to teď není podstatné, podstatné je, že by se měly zkoušet stále nové věci.

 

Ještě chci dodat, že nebudou žádné výběry karet podle vzácnosti. Doufám, že si hru užijete.

 

Co na to říkáte? Měli jste pocit, že v Aréně potkáváte podobné balíky? A myslíte si, že to je krok správným směrem? 


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet