Ohlédnutí za rokem Havrana

  Genn Greymane    Baku the Mooneater    Death Knights   

Nový rok Draka ve světě Hearthstonu, který z nějakého záhadného důvodu začíná v dubnu, se neúprosně blíží, a tak je načase se podívat, co přinesl rok Havrana. Jednalo se o rok nabitý vcelku skvělými sety, avšak samotný závěr roku už pomalu ztrácel tempo a rozmanitost. Pojďme si ukázat, jaké karty definovaly metu a s jakými se už na Standard formátu nepotkáme.

Lichosudé balíky

   zvxf33990a_1c5fa756d08856fe365999ec84edde8a18279145_1553454550_7382.pngoipvrmet87_e8fd223aaa6426860090b2ac97bfaff89ef6135a_1553454568_9022.png

 

O rok dříve, než bývá obvyklé, nám do Síně Slávy odchází Anduinův huňáč Genn Greymane a měsícožrout Baku the Mooneater, společně s několika dalšími kartami podporující mechaniku lichých a sudých balíků. Důvod je nasnadě. Tento experiment se vývojářům povedl zřejmě více než sami očekávali. Bohužel lichosudé balíky postupně designérům přerostly přes hlavu, což dokazuje to, že ani následující dvě expanze (The Boomsday Project a Rastakhan's Rumble) nedokázaly tyto balíky zastavit. Nakonec musel zasáhnout samotný Blizzard. Postupnými nerfy různých karet balíky s Gennem či Baku oslaboval. Navíc tento typ balíčků výrazně limituje prostor pro další design budoucích karet. Nejspíš ani sami vývojáři nejsou schopni předvídat jaké mocné kombinace můžou, se zesílenou Hero Power, vznikat.

Death Knights a humbuk okolo Lich Kinga

c5hyoy1nam_1c5c7c96503cbf469c535bb03a9f3221f3753aba_1553454723_5854.jpg

Zásadní změnou, řekl bych možná nejvýraznější, co kdy Hearthstone prožil, byl příchod Rytířů Smrti a jejich mrazivého velitele Lich Kinga. Blizzard tehdy brilantně vyřešil dlouhé a unavující prosby komunity za vznik nového povolání v podobě Death Knighta. Už v tu dobu by vytvoření nového povolání bylo extrémně náročné a v současné době je to již prakticky neproveditelné. Blizzard si položil jednoduchou otázku. Co by se stalo, kdyby pro jednou taky nějaký záporák vyhrál a všechny ty hodné trouby, co neustále bojují za nesmyslný mír na planetě, zabil a následně je povolal do svých služeb? Chudák Uther, ten musel umřít dvakrát rukou Arthase, aby si zasloužil místo Rytíře Smrti. Výsledkem toho byly Hero karty pro každé povolání. Každá s unikátní Hero Power. Geniální. A jako třešničku na dortu nám Blizzard naservíroval dlouho očekávaného The Lich King. Ten byl ve své době téměř dokonale designovaná karta. Skvělé staty a taunt za dobrou cenu, ale zejména to byla schopnost vytvářet unikátní Death Knight karty. Ty byly extrémně silné, ale ne natolik, aby automaticky vyhrály hru. Za mě nejspíš nejlepší expanze, která vdechla Hearthstonu nový náboj.

3iz8ts334f_b7051755bb719ce1c9f6ee6147f4fee34b09284a_1553454620_6383.png

Zbraně a spellstony

Koboldi v tunelech vsadili na neokoukanou formu legendárních karet, a to v podobě zbraní. Rytířům Smrti se to zdaleka nevyrovnalo, ale i tak se dodnes občas setkáváme s balíky, které experimentují s legendárními zbraněmi. Nejčastěji to je dvouhlavá Paladinská palice Val´anyr nebo větvička ze Stromu života, se kterou se Druidi šťourají bůhvíkde. Za zmínku však stojí dýka pro Roguny - Kingsbane.

6rudmmjuo8_b4eb0b6d95e7e28c62eabcbd64837aae457054b6_1553454904_7865.png

Ta zajistila svému majiteli od určité chvíle prakticky nesmrtelnost. Existují doložené případy, že se Valeera bezhlavě vrhla do útoku na nepřátelského miniona, dostala se svým životem do záporných hodnot, avšak Kingsbane začaroval Lifesteal a Valeera tu byla stále mezi živými. Lich King pak vzteky rozlomil Frostmourne, který toto nedokázal, což byl údajně skutečný důvod jeho porážky. Po nerfu karty, připisující legendární dýce Lifesteal, upadl Kingsbane v zapomnění. Alespoň ve Standard světě. Spellstony byly báječná, svěží novinka a mnoho z nich se hraje v metě dodnes.

dx7a503ahe_b4eb0b6d95e7e28c62eabcbd64837aae457054b6_1553454904_0944.png  09nuts7cva_60f3a35db1bcdf00083ccb6300eb911b0dbd9d77_1553454905_5104.png  qmp379dloh_7090cb004bec2fa42bfc8204f9e1ac22a8941276_1553458003_263.png

Rogue přinesl vysmívaný a nenáviděný quest

V expanzi Journey to Ungoro začal Blizzard poprvé experimentovat s jinými formáty legendárních karet než jako pouhé legendární minioni. Questy přinesly oživení mety, která v té době byla zmítána zkázou jménem Jade Golem. Jejich problém byl však ten, že nebyly úplně vyvážené.

 

Nejkontroverznější patřil rogunám. Zase ta roguna. Jeho legendárky jsou prostě pokus – omyl. V době odhalování karet byl tento úkol terčem výsměchu. Za zahrání čtyř stejných minionů na board byl Rogue odměněn tím, že všichni minioni měli mít staty 5/5. Zpočátku se to nezdálo jako nic závratného. Ovšem po uvedení do hry se zjistilo, že staty dostali úplně všichni minioni. I ti, kteří už byli na boardu, co byli v ruce, a ne pouze ti, co zůstali v balíku. Hlavním problémem bylo však to, že minioni nešli silencnout. Pokud si člověk myslel, že na ně vyzraje tím, že je hexne či polymorphne, tak nejspíš dodnes nemluví, neboť oněměl úžasem. Ovečky i žabičky měly totiž také staty 5/5. Quest zcela ovládl hru a jediná pořádná obrana vůči němu byl Counterspell. Po zásluze byla opět další rogunovská legendární karta nerfnuta. Tento úkol se dočkal nerfu již v roce Mamuta, nicméně questy nám rotují, tak si zaslouží své místo v tomto článku. Navíc je nutné říct, že některé z nich se hrají dodnes, např. Mágův, Priestův a po boostu discard Warlocka je možné narazit i na jeho.

53bzugrjpo_05fcbbc7a03382fc4082346f5a3fe3a1e42abae8_1553455039_6838.png

To je výčet karet, které svého času v roce Havrana ovládaly nebo nějakým zásadním způsobem změnily metu. Souhlasíte s nimi? Nebo máte jiné favority? Napište nám do komentářů, jaké další karty změnily tvář mety.


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Kamahl 26.03.2019 07:15

Originální článek, co má navíc hlavu a patu tu dlouho nebyl, pěkná práce, kvituji.

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet