NA #1 Specialist's Zombie Chow Shaman

 

Jádro tohoto balíčku vytvořil hráč Kolemoen, který se pravidelně umisťuje ve vyšších legend rancích. Jeho balíček si vedl dobře proti Hunterům a Zoo, přičemž ale nezaostával proti control balíčkům. Hlavní změnou, kterou tento balíček prošel, bylo přidání dvou Zombie Chow.

 

První věcí, a zároveň tou nejdůležitější, je pochopit Shamanův herní plán proti každému protivnikovi. Proti agresivnějším balíčkům je vaším hlavním úkolem odpovídat na vývoj hry, proti control balíčům musíte převzít tempo hry vy. Ve všech případech je vaším cílem tradovat co možná nejefektivněji v brzké fázi hry. Pokud přežijete dobře prvních pár turnů, nastanou dvě možnosti vedoucí k vítězství:

- Budete mít nezastavitelné vedení na hrací ploše v mid-game fázi hry.

- Budete mít dostatečný burst damage i přesto, že na hrací ploše má protivník lethal. 

Jednou z věcí, která nás odlišuje od aggro decků, je fakt, že naši minioni jsou slabší. Na druhou stranu ale máme nějaké užitečné miniony společně s class removaly typickými pro Shamana jako Lightning Storm a Flametongue Totem, které nám umožní přežít minimálně do té doby, než si nějakým způsobem vytvoříme přítomnost na hrací ploše nebo burst damage, který nám umožní ukončit hru. Tento deck se také odlišuje od tradičních control nebo midrange baličků tím, že máme schopnost plnit hrací plochu od začátku hry a také máme k dispozici již několikrát zmíněný burst damage. 

Shaman má širokou škálu možností jak odpovědět na dění na hrací ploše. Minioni jako Nerubian EggUnbound Elemental a Undertaker mohou být skvělí, ale jsou příliš nestálí a nehodí se do každé situace. Například Nerubian Egg trvá moc dlouho, než se aktivuje a velmi často rychle prohrajete proti agresivním balíčkům. Na druhou stranu Zombie Chow je sám o sobe solidní 1 mana drop, který nepotřebuje nic dalšího k tomu, aby ukázal svojí hodnotu. Proto se tento balíček zbavil všech minionů, kteří se mohou jevit jako nestálí a byl vytvořen tak, aby měl co nejstabilnější šanci na výhru proti všemu, co by mu stálo v cestě.

 

Nejdůležitější comba

Rockbiter + Doomhammer/Al'Akir

Tyto dvě možnosti vám pomohou rychle zatočit s protivníkovy HP. 1x Rockbiter + Al'Akir = 12 damage, 2x Rockbiter + Al'Akir = 18 damage v jednom jediném turnu. To samé se dá říci o combu Rockbiter + Doomhammer, které udělí 10 damage anebo 16 s 2x Rockbiter. Doporučuji použít tyto comba radši k ukončení hry než k čištění hrací plochy. K čištění hrací plochy používejte spíše spelly jako Lightning Storm.

Flametongue Totem + Minioni

Když pokládáte Flametongue Totem na plnou hrací plochu, je třeba popřemýšlet o tom, jak z něho vytěžit co možná nejvíce. Pamatujte, že největší význam tento totem bude mít tehdy, kdy minioni pod jeho efektem zabijí protivníkovi miniony a další naši minioni získají jeho efekt. Myslete vždy na to, že Feral Spirit a totemy se spawnují v pravé části hrací plochy.

Spell Power totem/Azure Drake + Earth Shock

Tyto kombinace vám usnadňují odstranění Mad ScientistUndertaker.

 

Možné změny

Lightning Bolt - Myslím, že je možné odstranit jeden, možná i oba Lightning Bolty. Proti aggro baličkům je efekt overloadu až moc nepříjemný; proti control balíčkům nemá stejně žádný dopad v pozdní fázi hry. Lightning Bolt je nejlepší v mid game fázi hry jako silná tempo play. Pokud chcete odstranit jeden, popřemýšlejte nad jeho nahrazením třeba Lava burstem nebo druhým Harvest Golemem.

Unbound Elemental - Pravděpodobná náhrada pro Harvest GolemHarvest Golem je lepší proti aggro balíčkům, zatímco Unbound Elemental má lepší využití proti control balíčkům.

Cairne Bloodhoof - Skvělý minion proti Warriorům a Priestům. Pokud jich potkávate hodně, je lepší nahradit nějakého levného miniona právě Cairnem.

Nerubian Egg - V balíčku se neobjevují z toho důvodu, že Shaman nemá dostatek aktivátorů a jsou příliš pomalé proti aggro balíčkům. Proti control balíčkům jsou v celku dobré, ale někdy jsou naprosto zbytečné. Obzvláště tehdy, pokud je líznete a už nemáte žádnou možnost jak je aktivovat.

Argent SquireZombie Chow je jednoduše silnější v brzké fázi hry.

Undertaker - Nemyslím si, že je v balíčku dostatek Deathrattle minionů k tomu, aby měl nějaký význam. Zároveň bychom museli odstranit Zombie Chow a nahradit je Undertakerem.

Sludge Belcher - Shaman již má Defender of ArgusFeral Spirit, kteří si vedou stejně dobře ve zpomalení hry jako Sludge Belcher. V balíčku jednoduše není místo pro další 5 drop. Nemůžete odstranit LoathebaDoomhammer a Azure drake je zřejmě nejlepší možností líznutí karty, která se Shamanovi nabízí.

 

Matchups

 

Hunter

Proti Hunterovi chceme na startovní ruce Zombie Chow, Haunted Creeper, Earth ShockRockbiterHarvest Golem a Feral Spirit. Pokud již naše startovní ruka obsahuje Haunted Creeper, můžeme si též ponechat Flametongue Totem.

Tento deck si obvykle proti Hunterovi vede dobře. Narozdíl od ostatních balíčků nikdy neumřeme na Undertaker na turnu 1, protože máme 6x 1 mana removal spell. Je to též matchup, kde Zombie Chow může ukázat svůj potenciál, protože je velmi silný proti všemu, co Hunter může na turnu 1 vyhodit na hrací plochu.

Pokud dokážeme vyhrát v brzké fázi hry proti Hunterovi a vytvořit si silnou board, tak jsme na nejlepší cestě k vítězství. Na Savannah Highmane můžeme jednoduše použít Hex. Pokud nemáme Hex, můžeme použít Taunt a jet damage do Huntera.

Nejdůležitejším faktorem hry proti Hunterovi je hraní kolem jeho trap. Velmi doporučuji použít Earth Shock na Mad Scientist, protože tato karta je pro Huntera velmi důležitá. Pokud mají aktivní Eaglehorn bow a trapu, je často lepší neútočit a počkat do té doby, než naše board bude dostatečně velká k tomu, abychom Huntera zabili během jednoho až dvou turnů. Spuštění Freezing Trapy pomocí Defender of Argus je velmi často způsob, jak přiklonit šanci na vítězství na naši stranu. Buďte si vždy jistí tím, že dokážete hrát proti jakékoliv možnosti trapy. Vždy testujte trapu nejlevnějším minionem. Pokud nemáte možnost k tomu, abyste se zbavili hadů ze Snake Trap, radši než na miniony zaútočte do protivníkova hrdiny.

 

Zoo

Proti Zoo podržte na startovní ruce Lightning Storm a ty samé karty jako proti Hunterovi.

Tento matchup je pro nás dokonce ještě lepší než proti Hunterovi, protože máme více času na stabilizování hrací plochy, jelikož Zoo postrádá hunterův burst damage. Od té doby, kdy kontrolujete hrací plochu a máte nějaký Taunt, je vítezství vaše. I zde Zombie Chow ukazuje své kvality.

Pokuste se tradovat co možná nejefektivněji a používejte svoji manu rozumně. Velmi často je užitečnější zahrát miniona než použit removal spell. Též je obvykle lepší dostat nějakou tu ránu navíc a zbavit se další turn více minionů. Jednoduše buďte trpěliví.

 

Handlock

Určitě chceme mít na startovní ruce removal spelly jako Earth Shock a HexEarth Shock je nejlepší odpovědí pro Twilight Drake, zatimco Hex je důležitý proti Giantům.

Váhal bych, jestli použít Hex na Twilight Drake pokud nemáte Earth Shock. I přesto, že je Twilight Drake poměrně velký minion, zkuste se ho zbavit bez použití Hex.

Tento matchup je lehce ve prospěch Shamana, pokud má správné karty k vypořádání se s velkými hrozbami, kterými Handlock disponuje. Je velmi těžké vytvořit dominantní převahu na ploše proti Handlockovi. Místo toho byste měli zkusit vytvořit kombinaci burst damage, při které neutrpíte velké ztráty na ploše při použití mass removalu. Například kombinace Ancient Watcher + Shadowflame dokáže vyčistit Shamanovu stranu hrací plochy za 6 many, a proto bych si na ní dával pozor.

 

Rogue

Proti Rogue chceme Zombie ChowHaunted CreeperRockbiterLightning BoltHarvest GolemFeral Spirit a Loatheb. Důvod proč chceme Lightning Bolt je ten, že v tomto matchupu potřebujeme efektivní odpověď na některého 3/3 miniona, protože jinak s ním Rogue bude velmi efektivně útočit na naše 2/3 miniony.

Prakticky máme dvě možnosti jak hrát proti Rogue. Ukončit hru rychle pomocí Doomhammer a Al'Akira, anebo postupně zabíjet jejich miniony. Musíte se rozhodnout podle toho, jaké karty máte na startovní ruce a podle toho si určit strategii.

Obvykle chceme na Rogue od začátku hry vyvíjet tlak a donutit je použít jejich spelly bez Gadgetzan Auctioneer. Nejčastější příčinou prohry je nechat Rogue použit Conceal na Auctioneera pokud nemáte Loatheba, anebo burst damage ke skončení hry.


Shaman

Proti jinému Shamanovi podržte na startovní ruce Zombie ChowHaunted CreeperLightning StormRockbiterFeral SpiritHarvest Golem, a pokud máte na ruce Haunted Creeper, tak i Flametongue Totem. Někteří hledají i Doomhammer, ale osobně si myslím, že je lepší mít dobrou brzkou fázi hry, protože Doomhammer není zas tak užitečný, pokud již zaostáváte.

Souboj proti jinému Shamanovi je čistě o kontrolování hrací plochy. Vždy chcete zničit všechny jeho totemy, aby nemohl použít Flametongue Totem nebo Defender of Argus. Jakmile někdo vytvoří silnou převahu na hrací ploše, tak jedinou možností pro druhého, jak se vrátit do hry je použití Lightning Storm. Proto je velmi důležité mít navrch v brzké fázi hry a donutit vašeho protivníka mít na ruce Lightning Storm. Dokonce i pokud ji má, tak ten, kdo ji zahraje jako první, je v nevýhodě tím více, čím déle hra trvá. Pokud již kontrolujete hrací plochu, měli byste se snažit ji udělat odolnou proti Lightning Storm, která je jedinou možností k tomu, aby se váš protivník mohl vrátil do hry.

 

Warrior

Proti Warrorovi chcete Zombie ChowHaunted CreeperFeral SpiritHarvest Golem a Earth Shock pro Acolyte of Pain. Pokud již máte nějaké karty pro brzkou fázi hry, tak je možnost podržet na ruce Azure drake, protože tento souboj bude spíše pomalý a chceme mít neustále s čím hrát.

Proti Warriorovi budete schopni získat kontrolu hrací plochy do turnu 5 nebo 6. Od turnu 5 budou muset používat jejich removal spelly hodně neefektivně. Od tohoto bodu také budou hrát některou z jejich legendárek a použítí Hex nás může hodně posunout co se tempa hry týče. Pokud máte převahu, hrajte kolem Brawl, protože to je jejich jediná možnost, jak se vrátit do hry. Většina her skončí použitím Rockbiter Doomhammer/Al'Akir comb. 

 

Priest

Proti Priestovi podržte na startovní ruce Zombie ChowRockbiterLightning Bolt pro Northshire ClericHaunted CreeperHex pro combo Injured Blademaster + Circle of healingHarvest Golem, a Flametongue Totem pokud již máte na ruce Zombie Chow nebo Haunted Creeper. Nehledejte Feral Spirit, protože si vedou celkem špatně proti Dark Cultistovi.

Můžete taky zariskovat a na startovní ruce podržet Mana Tide Totem, protože Priesti občas nemají nic, co by mohli zahrát na turnu 3 a Mana Tide Totem je tak v bezpečí až do turnu 6, přičemž líznutí tolika karet vám obvykle vyhraje hru. Priest je náš nejhorší matchup a tento risk za zkoušku stojí.

Pokud stojíte proti Control Priestovi, musíte počítat s riskováním a být agresivní. Jakmile se dostanete na Turn 6, tak při jakémkoliv vašem tahu počítejte s možností, že Priest má Cabal Shadowpriesta na ruce. Pokud máte dobrý cíl pro Cabal Shadowpriesta, zahrajte Loatheba místo Azure Drake, protože Loatheb si vede lépe při tradovaní s Cabal Shadowpriestem než Azure drake.

Pokud stojíte proti Deathrattle Priestovi, tak je velmi důležité získat kontrolu nad hrací plochou hned v úvodu hry. Tento typ balíčku se pro vás může stát lahůdkou, pokud získáte převahu na hrací ploše. Nenechte ji ovšem přerůst kvůli board clearu.

 

Druid

Proti Druidovi hledejte Zombie ChowHaunted CreeperFeral SpiritHarvest GolemHex pro Innervate comba a Flametongue Totem, pokud již máte Haunted Creeper.

Tento matchup je čistě o získání brzké převahy nad herní plochou. Ten, kdo vede na hrací ploše, je schopný dovést hru do vítězného konce. Vždy počítejte s možností comba Force of Nature + Savage Roar od turnu 9. Velmi často toto combo Druid použije k vyčištění hrací plochy. Použití Hex je celkem libovolné, protože většina Druidu hraje jen Cairne Bloodhoof a občas Cenaria, zbytek jsou jen midrange minioni.

Řekl bych, že Druid je jeden z nejtěžších protivníků, ale vše záleží na tom, jak moc "Ramp" se stanou. Pokud mají na ruce Wild GrowthInnervate, Ancient of Lore, neni toho moc, co bychom s tím mohli udělat.

 

Paladin

Proti Paladinovi hledejte Zombie ChowHaunted CreeperFeral SpiritHarvest GolemFlametongue Totem.

Paladin je velmi dobrý matchup, protože vás většinou nechají vytvořit brzkou převahu herní plochy, aby ji pak najednou vyčistili. Proto musíte být trpěliví a nenechat svojí stranu herní plochy přerůst pro efektivní Equality comba. Excelentní je Mana Tide Totem, protože pokud Paladin nemá Silence, je velmi často nucen použít Equality combo a to i tehdy, kdy naše plocha zrovna nenáhání strach a hrůzu.

Proti Paladinovi velmi často vyhrajete nějakým Rockbiter Combem. Schovejte Hex a Earth Shock pro jejich velké miniony. Jakmile máte převahu na hrací ploše, jste schopni zabít všechny jejich midrange miniony efektivně pomocí Flametongue Totem a nebo Doomhammer.


Freeze Mage

Toto je pro nás velmi složitý matchup. Měli byste hledat Zombie ChowHaunted CreeperFeral SpiritFlametongue TotemMana Tide TotemDoomhammerLoathebHarvest GolemEarth Shock pro Doomsayera.

Tento matchup je pro nás složitý z toho důvodu, že nemáme žádný heal a většina dnešních Freeze Mágů hraje 6 freeze spellů.

Naší největší šancí na výhru je mít agresivní začátek pomocí Haunted Creeper a Flametongue Totem. Jakmile nemají Frostbolt na odstranění Flametongue Totemu, tak jsme na dobré cestě k vítězství. Dobrý také může být brzký Mana Tide Totem, protože Mágovi ho nestačí jen tak freeznout, ale musí ho zabít, aby vám zabránil nalízat si karty, se kterými budete schopni vyhrát.

Doomhammer je další kartou, která vám zvyšuje šanci na výhru, protože jeho 16 damage nemůže Mage efektivně zastavit. Pokud máte Loatheba, tak je dobré ho použít po Alexstrasze, aby vás Mage nemohl zabít, anebo tehdy, kdy máte na hrací ploše dostatek minionů k jeho zabití, či aspoň k procnutí Ice Blocku. Pamatujte ale, že s Loathebem stojí Frost Nova 8 many, a tento freeze je tedy možno použít od turnu 8.
 
 

Pár slov na závěr

Vždy si promyslete celý turn. Pokud váš plán obsahuje zahrání totemu, zahrajte ho vždy jako první.

Pokud máte možnost zahrát kartu s Overload efektem, vždy popřemýšlejte nad tím, jak moc bude ovlivněn váš příští turn.

Proti Control balíčkům si schovejte Rockbiter pro burst comba. Proti Aggro balíčkům je použijte jako removaly.

Jakmile pokládáte miniony na hrací plochu, vždy přemýšlejte nad možností efektivního využití Defender of Argus nebo Flametongue Totem a to i tehdy, kdy je momentálně nemáte na ruce. Obvykle chcete miniony s Deathrattle umístit na okraj hrací plochy, aby se dali efektivně využít s Flametongue Totem.

Proti jistým balíčkům zkuste hrát kolem Big Game Huntera. Náš balíček neobsahuje žádného miniona s attackem 7+, takže nedávejte příležitost k efektivnímu využití Big Game Huntera.

 

Zdroj: http://www.liquidhearth.com/forum/constructed-strategy/469576-na-1-specialists-zombie-chow-shaman



Naposledy upravil/a Kinedryl 04.11.2014 v 08:54:52.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

tommystankov 28.10.2014 19:54

Za me jednoznacna 5 u shamana jsem si prave vycraftil alakira kvuli top decku, ale poradne stim neumim a mam se co ucit, tenhle clanek mi teda prisel hodne vhod. Diky za nej.

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet