link

Komunitou žádané nerfy #2

  Rise of Shadows    Hearthstone    nerfy karet   

V minulém dílu (zde) jsme probrali několik hojně diskutovaných karet, které jsou komunitou označovány za další terč nepřítele jménem Nerf. Nyní se pojďme podívat na další karty, avšak tentokrát s tím rozdílem, že veškeré karty budu patřit jednomu povolání. Tím je stará známá Roguna. Je to celkem už ohraný příběh. Roguna téměř po každé expanzi či rotaci karet získá drtivou převahu a válcuje metu jak buldozer. Následně po několikaměsíční agónii si vývojáři řeknou, že by bylo fajn, kdyby taky občas vyhrával někdo jiný, tak některé karty Podvodníčkovi nerfnou. Bohužel karty oslabí takovým stylem, že jsou dále už prakticky nehratelné, takže Roguna zase musí čekat na novou expanzi, která ji opět vystřelí do nebeských výšin, aby mohla být znovu potupně sražena na zem. Nezdržujme se a pojďme se podívat na adepty, které by si podle mnoha hráčů, zasloužily oslabit.

Edwin VanCleef

di3w8nt2ah_92712c40955ff508ea00bfc6094f6747a87c7103_1557856268_0929.png

Nejznámější zločinec Stormwindu. Disponuje staty 2/2 za krásné tři manakrystaly. To ví snad každý. Edwin pak získává na síle +2/2, za každou kartu, kterou vyložíte v témže kole jako jeho. Jediné, co si musíte pohlídat je, aby byl Edwin tou poslední kartou, kterou vyložíte. A v tomto právě mnoho hráčů vidí problém. Roguna totiž disponuje mnoha kartami, které vám již vyložené na boardu zase vrátí do ruky. A nejen to, dokonce vám je zlevní. Jako příklad můžeme uvést Shadowstep nebo pozlacený krumpáč Waggle Pick. Edwin se tak může nasteroidovat do olbřímích rozměrů, že se ani na board nevejde.

Co s tím?

Existují od hráčů návrhy, že by měl Edwin pověsit svou kariéru loupežníka na hřebík a odporoučet se do důchodu, do Síně Slávy (Hall of Fame). Toto mi přijde jako totálně přehnaná reakce. Nevím, kde se tento nápad vzal. Edwin není karta, která má při vyložení na board nějaký dopad na hru. Jediné, čeho hráč může docílit, je, že bude mít extra silného miniona na boardu, kterého může jako třešničku na dortu zatauntovat. Toť vše. Edwin nedisponuje žádnou mechanikou jako Charge, Rush či Lifesteal, jenž by z něj dělala ultimátní hrozbu pro protivníka. Stačí, aby sklapl (Silence) nebo použít nějaký Removal a je po problému. Navíc, Edwin je unikátní v tom, že jako jediná Rogunova karta využívá jeho speciality a tou je vracení karet do ruky. Edwin VanCleef rozhodně nepatří do důchodu, a pokud bychom měli někdy v daleké budoucnosti přemýšlet, jak jej oslabit, tak maximálně přichází v úvahu jeho zdražení o jeden manakrystal nebo by získával na síle pouze +1/1. V současné době ovšem nepředstavuje žádný problém ba naopak, ve světle některých jiných karet, se zdá jako dobře vybalancovaná karta.

Waggle Pick

3931h2btjm_476b041f8dc9adeb0efc5b77d85e3e030e462d8e_1557856352_2651.png

Koboldí zlatý krumpáč. Umíte si představit, že jdete do boje krumpáčem místo meče nebo sekyry? Jak se asi s takovým krumpáčem bojuje? Zbraň, kterou se vyzbrojíte za 4 manakrystaly,staty 4/2, což z ní dělá ekvivalent Truesilver Champion. Vidíte? Krumpáč je stejně dobrý jako obouruční meč. Jeho Deathrattle pak říká, že vám vrátí náhodného přátelského miniona z boardu do ruky a zároveň ho zlevní o dva manakrystaly. V tomto případě se nám samo nabízí porovnání s výše uvedeným Championem. Champion je pokládán za jednu z nejlepších zbraní, která kdy v Hearthstone byla, a to zejména kvůli svým statům za dobrou cenu. Zde máme zbraň, která je staty totožná, ale její efekt má dalekosáhlejší následky než u Championa. Na druhou stranu, hráč musí čekat na ten správný okamžik, což se může vymstít. To se však často nestává.

Co s tím?

Osobně mi krumpáč také nepřijde jako karta, která by nějakým zásadním způsobem měnila chod hry. Její staty jsou dobré a Deathrattle může soupeř obehrát pomocí Acidic Swamp Ooze nebo Harrison Jones. Je to zkrátka velmi silná karta, ale není přemrštěná. V případě však, že by se vývojáři rozhodli něco s touto kartou provést, viděl bych několik možností. V první řadě by to byla změna statů zbraně na 3/3. To by možná bylo adekvátní. Jako druhá možnost se nám nabízí změna v Deathrattlu. Vrácený minion do ruky by byl zlevněn o jeden manakrystal místo dvou. No a naposled je tu klasické zdražení zbraně o jeden manakrystal. To by zbrojmistři byli rádi, ale asi by už nebyla taková poptávka. V případě zavedení EET je však zdražení více než pravděpodobné.

Preparation

uhktt04nj9_c6b18eee8f014d7f87686a90bf681b142d223058_1557857276_2445.png

Nyní se dostáváme pomalu ke kartám, u kterých víceméně souhlasím s částí komunity Hearthstonu, jenž volá po jejích nerfech. První z nich je Preparation. Toto kouzlo (spell) patří Roguně od počátku věků. Zadarmo si zlevníte následující kouzlo o 3 manakrystaly. V době vzniku Hearthstonu toto patřilo mezi skvělou a vybalancovanou mechaniku. Roguna totiž neměla tolik kouzel, které by byly natolik silné, že v kombinaci s Preparation by vznikala nějaké ultimátní kombinace. Jako příklad můžeme uvést skvělou synergii se Sprint. Ovšem v současnosti u Roguny existují mocné kombinace, které Preparation až neúměrně urychluje. Jeden příklad za všechny. Kombinace s Academic Espionage je opravdu drtivá. Za jeden manakrystal si zastrčíte do balíku 10 karet navíc od povolání soupeře, které navíc všechny stojí pouze jeden manakrystal. Ačkoliv to jsou náhodné karty, většinu z nich stejně využijete, už jenom díky jejich ceně. Samozřejmě dalšího využití Preparation je mnoho. Kupříkladu na proliz karet s Gadgetzan Auctioneer.

Co s tím?

O Preparation se dlouze diskutovalo před rotací, kdy část hráčů očekávala jeho zařazení do Síně Slávy. Nestalo se tak, takže nyní se vymýšlí různé verze nerfů. Existují prakticky dvě možnosti. Buď by Preparation zlevňoval následující kouzlo pouze o dva manakrystaly nebo by sám byl zdražen o jeden manakrystal. Tímto by se zabránilo drtivě rychlému nástupu určitých kombinací, vůči kterým soupeř nemá v tak rané fázi hry odpověď.

Shadowstep

dj04x9uwk2_afde3e84ae6449691c4df1c3eda2086b541efca7_1557856366_7341.png

Stínokrok je další kartou z Rogunské sbírky, kterou nejen já osobně, ale i část komunity Hearthstone, považujeme za příliš silnou. Opět je to karta, která je zde od věky věků. I tato karta využívá Rogunovy speciality, což je vracení minionů do ruky a jejich zlevňování. Konkrétně vám vrátí do ruky miniona, kterého zároveň zlevní o dva manakrystaly. A to vše zcela zdarma. No není to skvělé? Horst Fuchs by měl radost. Stejně jako u Preparation, tato karta má mnoho využití a již několikrát hráči vyžadovali její nerf. V současné metě však tvoří společně s EVIL Miscreant drtivou kombinaci. Krysák vám totiž do ruky pošle náhodné dva služebníčky, jejichž Battlecry výrazně ovlivňují hru, navíc získáváte silnou převahu na boardu. Je zábavné tuto kombinaci hrát stále dokola, naopak je frustrující proti tomu hrát.

Co s tím?

Podobně jako u Preparation se uvažuje o dvou variantách nerfu. Jedna by zdražila tuto kartu o jeden manakrystal. Druhá varianta pak upravuje efekt karty, kdy by vrácený přátelský minion byl zlevněn pouze o jeden manakrystal. Stejně jako u Preparation by se tak zabránilo urychlenému nástupu drtivých kombinací. Nerf této karty dává větší smysl než u krysáka, protože Shadowstep s námi zůstává po každé rotaci, narozdíl od Miscreanta, který nás po nějaké době zase opustí a zmizí do Divočiny (Wild).

EVIL Miscreant

t92zb5s35e_7c85aa1f56858cacd3109e0e93138d8135da7885_1556906056_5547.png

A vítězem nejpravděpodobnějšího kandidáta na nerf se stává tento krysí pyroman. No řekněte, za krásné tři manakrystaly dostane krysu se staty 1/5. To samo o sobě je velice dobré. Jeho efekt je pak, že zahrajete-li nějaké Combo, krysák vám pošle do ruky dva patolízaly s náhodným Battlecry. Toto jsem psal o několik řádků výše, takže vás tím nebudu dále zdržovat. Stejně tak jsem i popisoval mocnou kombinaci se Stínokrokem.

Co s tím?

I zde se nabízí několik variant, co s touto kartou. Jako první se nabízí, nejspíše i nejpravděpodobnější, což bude zdražení karty o jeden manakrystal. Dále se pak nabízí, změna statů na 1/4. Poslední variantou je pak úprava Comba na poskytnutí pouze jednoho patolízala. Zde si myslím, že Blizzard skutečně velmi brzy zasáhne, jelikož nerf krysáka rezonuje komunitou velmi intenzivně. Navíc je skutečně potřeba Rogunu nějakým způsobem oslabit a toto se zdá jako cesta nejmeněího odporu.

 

Toto je pro dnešek vše. jak jsme slíbili, tak jsme splnili a dnešní díl byl pouze o kartách Roguny. Příští a zároveň poslední díl se bude věnovat kartám, u kterých nerf není akutní, avšak jejich oslabení by zcela prospělo vybalancování hry.

 

Co na to říkáte? Souhlasíte s nerfy? Myslíte si, že je Rogunu zapotřebí oslabit?


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Thebeasthasneverrest 18.05.2019 12:26

To co potřebuje opravdu nerfy je úplně jiná classa a ne rogue. Hlavně Warrior je potřebuje jako sůl u Booma a Elysiany. Rogue je momentálně jediná class, která mě hrozně baví a doufám, že ji nezničí.

Sebastian 15.05.2019 20:00

Jo a shadowstep bych asi krapet pošteloval

Sebastian 15.05.2019 19:59

Evil má moc silný tělo, jinak bych nic nenerfoval. Edwina jednoduše odstraníš a spolu s prepa jsou to karty, bez kterejch se neobejde žádnej myslící rogue. Pokud se to nerfne, bude se hrát už jen no brain roguna. Krumpáč nehraju a už mi ani nevadí, když ho někdo hraje...

Kamahl 15.05.2019 08:07

Dobrý, snad ještě lepší než první díl.

Tyhle karty jsou tak synergické, že nerf jedné karty "nerfne" i zbytek, takže se stát může cokoliv. Ze mě Edwin nerfnut nebude, preparace by nepřekvapila, krupmáč by si to zasloužil s toho důvodu, že roguna nemá mít dobré silné zbraně, EVIL Miscreant má moc dobré tělo, Shadowstep asi taky i ne ( i když je to klasik set a dávalo by to smysl). Zas na druhou stranu, nějak takle ta roguna má vypadat a zabít ji úplně snad nechtějí.

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet