Průvodce Naxxramasem

Jeden z nejikoničtějších raidů z World of Warcraft, plouvocí citadela známá jako Naxxramas, už brzy zažije svůj debut v Hearthstone s rozšířením Curse of Naxxramas. Ale ještě předtím nahlédneme do historie Naxxramasu pro ty, kterým jsou neznámé nemrtvé hrůzy, které se usadily ve strašidelných chodbách velké nekropole.

Kel’Thuzad: Touha po moci

Vysoko nad štiplavým mrazem Dragonblightu, na zamrzlém kontinentu Northrend, se tyčí prastará nerubianská nekropole známá jako Naxxramas vrhající temný stín na bezútěšnou tundru pod ní. V bezpečí před hrůzami, které by je mohly ohrožovat, v Naxxramasu se usídlily nemrtvé stvůry, připravené posílit vliv a dosah Pohromy na ledovém kontinentu.

Lich známý jako Kel’Thuzad vládne útrobám temné nekropole a pro Lich Kinga koordinuje armádu skládající se z jinak bezduchých poskoků Pohromy. Během dnů, ve kterých jeho tělem ještě proudila krev, Kel’Thuzad byl mocným lidským mágem a vysoko postaveným členem Kirin Tor, jehož hlavou byl v té době velký Antonidas. Kirin Tor během své dlouhé existence nastřádali bohatou zásobu tajemství a vědění a Kel’Thuzad strávil nespočetné hodiny pohlcováním každého kousku znalostí, ke kterým se jeho ruce dostaly – včetně těch nejtajnějších a nejnemyslitelnějších tajů magie jako nekromancie. Jak se ponořoval do temných zákoutí zakázané magie, Kel’Thuzad se postupně stával více a více samotářským.

Lich King zatím na Azerothu hledal nejmocnější a nejambicióznější jedince, které by mohl nalákat do svých služeb, vysílajíc představy moci do myslí těch, o kterých věřil, že jim podlehnou. Kel’Thuzad byl prvním, kdo odpověděl na jeho volání. Viděl sílu, s jakou Lich King vládne nad svými hordami nemrtvých, chtěl takovou sílu pro sebe, a tak nabídl Lich Kingovi své služby. Po dlouhé a mučivé cestě do bezútěšných končin Northrendu, Kel’Thuzad poklekl před Lich Kingem a nabídl mu nejen své služby, ale také svojí duši.

„Jako můj služebník získáš znalosti a magii, které předčí i tvé nejdivočejší sny. Ale na oplátku, živý nebo mrtvý, budeš mi sloužit po zbytek svých dní. Jestliže mě zradíš, přeměním těch v jednoho z mých bezduchých služebníků a budeš mi sloužit i nadále.“

Lich Kingova slova byla zároveň hrozbou a slibem. Kel’Thuzad by se stal jedním z jeho poručíků, plnících Lich Kingovy přání, ale na oplátku by získal sílu předčící jeho nejambicióznější představy. Kel’Thuzad přistoupil na tyto podmínky... jako by měl v této situaci možnost volby.


Uvnitř nekropole

Lich Kelťhuzad používá Naxxramas jako bázi operací nemrtvé Pohromy, rozdělujíc citadelu do čtyř specializovaných částí pro své služebníky.

Arachnid Quarter

Arachnid Quarter hostí nemrtvé nerubiany, prastarou rasu inteligentních pavoučích stvoření. Samotářští a podezřívaví k vetřelcům, živí nerubiani udatně bojovali proti nemrtvé Pohromě, ale nakonec byli naprostou převahou jejich počtu. Zatím co živí nerubiani byli imunní vůči nemrtvé nákaze, nic nemohlo zabránit Lich Kingovi v oživení padlých ve snaze rozšířit řady Pohromy.

Jedním z oživených služebníků byl Crypt Lord Anub’Rekhan. V životě byl jedním z nejmocnějších vládců nerubianské rasy, nyní stráží vstup do Arachnid Quarter, kde sídlí...

... Grand Widow Faerlina. Dříve jedna z nejvýše postavených členek Kel’Thuzadova Kultu zatracených, ve smrti se stará o zdánlivě nekonečné počty arachnidů, které se hemží v útrobách citadely. Mistryně jedů, Faerlina má nezdravě rozsáhlé povědomí o tom, co přinutí smrtelníky trpět. Jedy, jež míchá, pocházejí z pavouků, které zplodila...

... Maexxna, obrovský pavouk pocházející z hlubin Northrendu. Pochutnává si na těch, kteří jsou dostatečně pošetilí na to, aby vstoupili do nekropole, zatímco vytváří jednoho pavouka za druhým, které Kel’Thuzad využívá pro dosažení vlastních nechutných cílů.

Plague Quarter

Hemžící se obludnostmi pokřivenými nemrtvou nákazou, Plague Quarter produkuje a vylepšuje nákazu ve vysoce efektivní zbraně, odhodlané na zničení všeho lidstva jako součást Kel’Thuzadovy armády.

Noth the Plaguebringer byl kdysi uznávaným dalaranským mágem, který podobně jako Kel’Thuzad zaslechl Lich Kingovo volání. Taktéž hnán touhou po moci, Noth odpověděl na povolání do služby Pohromy se svými schopnostmi v nekromancii a splétání kleteb. Avšak když viděl, jak Třetí válka připravovala o život nevinné lidské životy, začal zpochybňovat své rozhodnutí. Kel’Thuzad se rychle vypořádal s Nothovými narůstajícími pochybnostmi a soucítěním zmrazením tlukoucího srdce uvnitř jeho těla.

Heigan the Unclean byl strůjcem magie kotlů, které rychle rozšířili nákazu napříč Lordaeronem, přeměňujíc nejen lidské bytosti, ale také faunu a floru v oblasti. O veškeré divočině obklopující Lordaeron se nyní mluví jako o „Plaguelands“ – a to díky nemalému přispění z Heiganovy strany.

Učebnicový příklad, jak se nákaza projevila v místní fauně a floře je pokřivený fen creeper Loatheb. Jako na posměch přirozené schopnosti Matky přírody regenerovat se, Loatheb může vyvolat smrtící výtrusy, které rychle rozšiřují jedovaté výpary, které obrátí umění léčení pomocí magie proti těm, jenž jím vládnou.

Military Quarter

Mnoho lidí a jejich věrných koní, jenž byli kdysi vojáky v Lordaeronské armádě, nyní svým válečným uměním ctí Naxxramas v Military Quarter. Zde, ve službách Kel’Thuzada a Lich Kinga, zdokonalují své služby daleko za hranici, které mohli dosáhnout v životě. Vůdci, trenéři a váleční stratégové – všichni využívají svůj talent k přeměně Pohromovy z bezduché hordu v nezastavitelnou bojovou sílu. Mnoho Death Knightů začalo svůj výcvik mezi zdmi této čtvrti pod vedením jejích mocných poručíků.

Instructor Razuvious je trenérem Deaht Knightů, nejkrutějších a nejloajálnějších z Lich Kingových služebníků. Jeho údery jsou jisté a smrtící a říká se, že jedině učedníci pod jeho vedení dokáží ustát i jednu ránu jeho vražedné runové čepele.

Gothik the Harvester, mister nekromacie, učí mladé Death Knight síle, která dokáže přivolat nemrtvé na pomoc. Díky Gothikovým temným a hrozivým schopnostem, dokonce i největší nováček mezi Death Knighty dokáže vyvolat mrtvé z jejich hrobů. Duchové, ghúlové, kostlivci – nikdo není v bezpečí před Gothikovým vlivem.

Kel’Thuzadova královská stráž se dát nalézt ve čtveřici Death Knightů, Four Horsemen, každý z nich s vlastními smrtícími silami k jejich službám. Lady Blameaux je mistryní stínu, schopná vysát esenci života z těch, kteří se s ní setkají, Thane Korth’azz velí ničivé síle ohně a dokonce může vyvolat ohnivé meteory z nebes, Sir Zeliek byl kdysi paladinem, tak mocným v životě, že i po smrti dokáže vládnout Světlem a Baron Rivendare, v životě přítel Kel’Thuzada pokračuje ve službě svému starému druhovi se svými zkaženými silami a kostlivým Deathchargerem i po smrti.

Construct Quarter

The Construct Quarter hostí různé děsivé ohavnosti sešité dohromady z kdysi živých bytostí. Stálý proud toxického slizu proudí skrz toto křídlo Naxxramasu, a ačkoliv nepředstavuje hrozbu pro nemrtvé výtvory, které obývají vnitřek, nezdravě zelený sliz je smrtící pro ty, kteří si stále užívají věci jako dýchání nebo tlukot srdce.

Patchwerk je jedním z Kel’Thuzadových nejmocnějších ohavností – jeho síla a rychlost přichází jako šok pro ty, kteří mu stanou v boji. Daleko k neohrabanému, bezduchému nemrtvému, Patchwerk využívá svou obrovskou sílu k rozdrcení jakéhokoliv malého kusu masa, které se mu postaví, záplavou rychlých a silný úderů. A přitom si jenom si chce hrát!

Grobbulus číhá hluboko v Construct Quarter, disponujíc tím samým smrtícím slizem, který proudí skrz Naxxramas, uvnitř svého obludného těla. Grobbulus je obrem z masa a kostí, první úspěšný svého druhu, vytvořený k rychlému šíření nemrtvé nákazy. Jedna z Grobbulosových končetin byla nahrazena injekcí, kterou používá k vstřikovíní smrtícího slizu z Naxxramasu do svých nepřátel.

Nemrtvý morový pes Gluth poslušně sedí uvnitř Naxxramasu a očekává příkazy od jeho pánů. Žádná psí sušenka nedokáže ukojit Gluth sžírající hlad. Říká se, že Gluth každý den dokáže bez obtíží sežrat armádu nemrtvých, kterou využívá ke srůstu svého rozpadajícího se těla zpět dohromady.

Posledním ohromnou hrůzností, která se schovává mezi zdmi Construct Quarter je Thaddius. Sešitý z těl nevinných obětí, tuto masivní ohavnost přebývá v jedné z naxxramaských experimentálních laboratoří, obklopují dva ohromní wighti – Stalagg a Feugen. Mocné výboje, které nabíjejí Thaddiuse a je jeho poskoky, probíhají napříč celou laboratoří,

Frostwyrm Lair

Na vrcholku Naxxramasu čeká sám Kel’Thuzad, chráněn prastarým kostlivým wyrmem Sapphironem.

Kdysi jeden z členů Malygosovy modré dračí letky, Sapphiron byl zabit Arthasem Menethilem a oživen, aby na věčnost strážil Kel’Thuzada. Podobně jako mnozí z modré dračí letky, i Sapphiron disponuje neskutečnou magickou silou, která je jen umocněna faktem, že sám Lich King ho oživil, aby sloužil Pohromě. Síla mrazu naslouchá Sapphironovým rozkazům a on používá svou magii k obraně Kel’Thuzada za každou cenu.

Pravý mozek skrytý za temnými tajemstvími jeho nekropole, Mr. Bigglesworth je údajně poslední věc spojující Kel’Thuzada s jeho kdysi smrtelným životem. Mňau!

Zdroj: http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/14642097



Naposledy upravil/a Lunchbox 04.07.2014 v 15:33:54.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet