Připravované změny pro aktualizaci 12.0

  Změny    Mechanik    Karet   

Blizzard si pro nás přichystal další dávku změn, které se dotknou hned několika karet. Změny budou aktivní, jakmile se spustí nově připravovaný datadisk The Boomsday Project.

 

Pokud se vám nechce číst obsáhlý oficiální příspěvek, určitě vás potěšíme krátkým shrnutím toho, na co se musíte připravit.

  • Glostly Charger nebude Beast.
  • Ixlid, Fungal Lord nebude Elemental.
  • Shadowboxer udělí poškození jen za předpokladu, že je vyléčen minion, nikoli hrdina.
  • Shifter Zerus, Molten Blade a Shifting Scroll ztratí všechny enchanty, jakmile jsou transformovány.
  • Kletba (curse) Voodoo Doll bude odstraněna, pokud je minion transformován.
  • Kletba Voodoo Doll bude odstraněna, pokud bude mít Voodoo Doll nebo minion silence.
  • Zkopírované karty budou mít všechny enchanty originálních karet, tedy za předpokladu, že nepůjdou do hry zpět ze hřbitova.
  • Kartu Shadowboxer bude možno do dvou týdnů od vydání aktualizace disenchantovat za plný počet dustů.

 

Blizzard zdroj


Dr. Boom přináší do Netherstormu mnohem víc než jen zmatek. Aktualizace 12.0 přinese také hned několik změn pravidel Hearthstonu. Čtěte dále a dozvíte se o aktualizaci některých minionů, změn v kopírování karet a změn v transformacích.

Více minionů změní typ

Dostali jsme opravdu hromadu zpětné vazby po poslední změně typu některých minionů a po pročtení jsme si uvědomili, že je ve hře ještě několik minionů, kteří potřebují změnu. Zde je naše rozhodnutí, které následuje vaši zpětnou vazbu.

 

Glostly Charger

Rozhodli jsme se, že přinejmenším verze zvířat spectral / undead / ghost / spirit nemohou být v Hearthstonu považována za ‚beast‘. Existuje mnoho takových karet, které nejsou označeny jako beast a případná změna a jejich zařazení na seznam by způsobilo mnoho problému ve vyváženosti hry.


Glostly Charger je jedna z karet, která beast stále je. Je zřejmé, že karta, která má již v názvu, ale také v obrázku ducha, nemůže být považována za beast. V důsledku toho plánujeme odstranit zařazení této karty.


V mnohých dalších případech, kdy jsou na kartách duchové, například na kartách draků, murloků, pirátů nebo elementálů, jsme se rozhodli, že jejich současná označení necháme. Oněch karet není mnoho, avšak mluvíme například o Ghost Light Angler, Cursed Castaway, Bone Drake.

 

Ixlid, Fungal Lord

World of Warcraft používá oproti Hearthstone mnohem volnější definici toho, co je elementál. V Hearthstone je elementál něco, co bylo přivedeno k životu elementálním duchem, ale není nijak jinak živé. Je velice snad je rozeznat: ohnivý elementál vypadá, že je vytvořen ohněm,  vodní elementál je zase tvořen jen vodou.


V Hearthstone je mnoho postav, které jsou nějakým způsobem rostlinné příšery nebo tak alespoň vypadají. Rozhodli jsme se, že je nebudeme počítat jako elementály. Jako příklad můžeme uvést například The Voraxx, Fen Creeper, Biteweed, Vilespine Slayer nebo Rotten Applebaum.


Ixlid, Fungal Lord je ukázkou toho, co je rostlinná příšera. Přestože se držíme určitých pravidel, existují u změn typů karet i další kritéria. Jedním z kritérií je například to, jak často typ karty rozhoduje o tom, jak se karta chová. Ixlid se v dnešních balíčcích rozhodně nepoužívá proto, že by byl elementál, takže jsme se rozhodli, že toto označení v další aktualizaci odstraníme.


Také bychom rádi vysvětlili, proč následující minioni zůstanou bez nějakých změn. Doplnili jsme také vysvětlení toho, proč se karty nebudou nyní měnit.

 

Kindly Grandmother

Kindly Grandmother/Big Bad Wolf vypadá jako Worgen (což rozhodně není beast), avšak má mnoho prvků, které jsou si velice blízké s vlky a to je právě důvod, proč typ beast na kartě zůstane. Označení karty je také velice relevantní k současnému využívání karty. Na druhou stranu si uvědomujeme, že tato karta může některé z vás mást. V budoucnu si dáme více pozor na to, jak vypadá grafika karet, abychom oddělili Worgeny či podobné rasy.

 

Arcane Giant / Arcane Golem

K elementálům a rostlinným příšerám se dá připojit i další kategorie, která byla přivedena k životu pomocí magie. Jsou to stvoření jako War Golem, Arcane Giant nebo Avian Watcher – nejedná se ovšem o elementály.

 

Arcane Golem, Arcane Giant nebo třeba The Curator jsou stvoření, která jsou kolektivně nazývány Arcane Golémy. Tato mechanicky vytvořená stvoření používají tajemný zdroj energie, přičemž The Curator je například typem Mech. Je to vlastně mírně odlišné od něčeho, jako je War Golem, který je vytesaný z kamene a žije díly magii. Definice golema se vztahuje k něčemu, co bylo obživeno díky kouzlům a zároveň nejde ani o Mecha či Elementála, obě karty, jak Arcane Giant, tak Arcane Golem nevykazují známky toho, že by měly být změněny. Právě díky tomu, že karty je opravdu těžké zařadit, zůstanou pro tentokrát nezměněné, avšak rádi bychom věděli váš názor.

 

Bogshaper

Bogshaper se může zdát stejně typově zařaditelný jako Ixlid nebo Fen Creeper a logicky by to mělo vést k odstranění elementálního označení. Nicméně, jak bylo uvedeno výše, při určování, zda potřebujeme změnit typ karty, hraje velkou roli více aspektů než jen zařazení do světa fantasy. Ač zaškrtávací políčko ‚Fantasy‘ bylo z Bogshaperových kritérií zaškrtnuto, jde v současné době o opravdu využívanou kartu v mětě a mnoho hráčů tuto kartu využívá ve svých balíčcích.

 

Pro tentokrát se změny typu u Bogshapera vyhneme, ale rádi bychom věděli názor komunity, co bychom měli udělat. Uvažujeme, že podobnou změnu provedeme, až půjde karta do Wildu.

Změna v kopírování karet

Enchanty karet se dnes kopírují jen tehdy, kdy je ve hře jak originální, tak zkopírovaná karta – například u Molten Reflection. V aktualizaci 12.0 budeme toto pravidlo upravovat a enchanty zůstanou i za předpokladu, že karta přejde do jiné zóny.

 

Zóny v Hearthstone jsou definovány umístěním karty: váš balíček, vaše ruka, ve hře nebo na hřbitově. Ve hře je klasická rotace, po které karta jde a kdykoli se karta pohybuje dopředu (balíček » ruka, ruka » hra, balíček » hra) zůstává na kartě enchant. Pokud se ovšem karta posouvá pozadu v zónách (hra » ruka, hra » balíček, hra / ruka / balíček » hřbitov, hřbitov » hra / ruka / balíček), enchant ztrácí.

 

S novou aktualizací bude kopírování karet zachováno v těchto případech.

  • Karty, které jsou vzkříšeny a nebudou na sobě mít žádný enchant, zůstanou bez enchantu, pokud není uvedeno jinak.
  • Kopírujete-li kartu z balíčku do balíčku, zůstanou enchanty zachovány (například Archbishop Benedictus).
  • Pokud kopírujete kartu z ruky do ruky, zůstanou enchanty zachovány (například Mind Vision).
  • Pokud kopírujete kartu na hracím stole opět na hrací stůl, enchanty zůstanou zachovány (například Molten Reflection).
  • Pokud kopírujete kartu z balíčku na ruku, zůstanou enchanty zachovány (například Thoughtsteal).
  • Pokud kopírujete kartu z balíčku rovnou do hry, zůstanou enchanty zachovány (například Mindgames).
  • A nakonec, pokud kopírujete kartu z ruky do hry, zůstanou enchanty zachovány (například Kobold Illusionist).

Úprava Transform pravidla

Drtivá většina karet ztratí svůj enchant, když je přeměněna pomocí schopnosti Transform. Našly se ovšem čtyři karty, které v nové aktualizaci změníme, aby byly v souladu právě s tímto pravidlem.

Shifter Zerus, Molten Blade a Shifting Scroll se dostávají do ruky hráče po každém kole. V aktualizaci 12.0 již nebudou obsahovat žádné enchanty, jakmile se transformují. Tato změna zasáhne například slevu na ceně Emperora Thaurissana.

Změna na Voodoo Doll je trochu jiná. Pokud transformujete miniona, který je nakažen Voodoo Doll, kletba se zlomí a transformovaný minion neumře, když umře Voodoo Doll. Umlčení nakaženého miniona pomocí Silence, kletbu zlomí a následně také umlčí Voodoo Doll pomocí Silence.

Změna karty Shadowboxer

Již od vytvoření Lifestealu, byla karta Shadowboxer postavena vysoko na pozici „nebezpečná“, protože mohla správným používáním dát až 30 poškození v jednom kole právě díky Lifestealu. Právě z tohoto důvodu budeme tuto kartu měnit na: „Kdykoli je minion vyléčen, udělí 1 poškození náhodnému nepříteli“.

 

Jakmile bude změna aktivní, budou mít hráči možnost po dobu dvou týdnů kartu disenchantovat za plný počet Arcane Dustů.

 

 

Co na změny říkáte? Napište nám do komentářů!  

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet