Týdenní meta report #12

A znovu zde máme žebříček týmu IHEARTHU. Nezapomeňte, že žebříček je seřazen podle četnosti a oblíbenosti, nikoliv podle síly. Bývá pravidlem, že nejhranější deck je i nejsilnější deck, ale vždy tomu tak nemusí být.

HUNTER

Že je Hunter opět na prvním místě, to snad nikoho nepřekvapuje. Oba jeho buildy, jak aggro tak mid-range, zůstávají ve velké oblibě. Všímejte si karet jako je Wolfrider, Explosive Trap a Sludge Belcher, abyste mohli identifikovat verzi, kterou váš soupeř hraje. Jedinou otázkou zůstává: Bude Hunter kralovat ladderu i po vydání Goblins vs. Gnomes? Metaltooth Leaper vypadá velmi slibně pro Mech variaci, zatímco Steamwheedle Sniper dává šanci vzniku control Huntera. Zbývá méně než týden ke zjištění, jak první Hearthstone expanze zamíchá metou!

WARLOCK

Zoo zůstává jasnou volbou na ladder, hlavně v začátcích, kdy se hráči snaží rychle dostat co nejdále. GvG nabízí další levné a silné miniony, z kterých by hráči mohli těžit. Mechwarper a Clockwork Gnome vypadají smrtelně v Zoo decku založeném na bytostech typu Mech. Asi největší novinkou pro Warlocka je zvednutí ceny Soulfire na 1 manu. Ta stále zůstává silnou kartou, ale mizí tím možnost zahrát ji v tandemu s Mountain Giantem ve čtvrtém kole za Handlocka, nebo ještě dříve k udržení boardu za hráče Zoo. Očekávejte znatelné úpravy obou verzí Warlocka po vydání GvG, možná i vznik úplně nového typu. Takový Fel Reaver by mohl znamenat posilu mezi Handlockovy early hrozby. Mal´Ganis může být přesně to, co je třeba ke vzniku Demonlocka a Darkbomb se může stát oblíbeným jako removal.

ROGUE

Rogue se tento týden dostala na třetí místo, pravděpodobně díky hráči SuperJJ102, který to spolu s Malygos verzí dotáhl na legendu, a to jak v EU, tak i v NA. Jeho varianta se moc od ostatních neliší, až na vypuštění legendárky Edwin VanCleef a náhradou v podobě Ironbeak Owl. Ta slouží jako třetí způsob, jak obejít soupeřovy taunty, ale hlavně dokáže odpovědět na rychlého Undertakera.  Rogue dostane jedny z nejsilnějších karet s novým rozšířením. Iron Sensei a Goblin Auto-Barber mohou vytvořit dobrou základnu pro tempo-mech deck. Spare Parts je další věc, která zvedne value vašemu Gadgetzanovi. I když teď stojí o jednu manu více, nebudeme ho úplně zatracovat.

PRIEST

Jak control, tak Deathrattle Priest se těší vysoké hratelnosti. GvG nezapomněli ani na něj a tak i fanoušci Priesta se mohou těšit na silné karty a možná i nejsilnější class legendary kartu v podobě Vol´jina. Jeho Battlecry může být situační, ale ve většině případů z něj dostanete stejnou, nebo i větší value jako z Fire Elementala za ještě méně many. S dalšími miniony může být odpovědí na soupeřovy velké hrozby, jako je Ragnaros nebo Ysera. Shrinkmeister je nejvíce diskutovaný class minion, a je k tomu sakra dobrý důvod. Za 2 mana krystaly dostanete na board dobré staty a umožní vám tradovat miniony podobným způsobem, jako to dělá Abusive Sergeant. Navrch toho všeho, tato karta vám naprosto zvětšuje potenciál karet Cabal Shadow Priest a Shadow Madness.

WARRIOR

Warrior se na ladderu hraje jen ve své Control verzi. Rozšíření GvG s tím však může zamíchat a to přidáním silných karet jako jsou Warbot, Iron Juggernaut a Screwjank Clanker. Iron Juggernaut je tématem častých diskuzí, kvůli jeho potenciálu stát se Pyroblastem s tělem miniona. Také se můžete těšit na jeho další nástroje, jako jsou Crush a Shieldmaiden. Zatímco Shieldmaiden se na první pohled zdá slabý, snadno se může stát přesně tou kartou, kterou Control Warrior potřebuje proti svým agresivním soupeřům. Crush je manově dražší, než současná kombinace Shield Slam a Execute, nabízí však Warriorovi nepodmíněný removal. Můžeme předpokládat, že jedna kopie se v Control verzi bude objevovat.

DRUID

Současné buildy na ladderu jsou spíše "Fast" nebo "Combo" zaměřené. Grove Tender by mohl přidat trochu konzistence do Ramp Druida, buď s ním vyložíte silného miniona velmi rychle, nebo další možnost prolíznutí v pozdější fázi hry. Se změnou Druid of the Claw na Beasta, Druid of the Fang může být velká hrozba vašeho pátého kola. Jeden beast k vytvoření balíku kolem Druid of the Fang je však málo. Další věc je Malorne. Nová class legendary karta bude velkým přínosem do control balíků. Avšak jeho nejzajímavější karta bude Tree of Life. Očekávejte Ramp Druidy, kteří tuhle kartu budou hrát na místě, kde kdysi býval Healing Touch. Tato karta by mohla inspirovat hráče k vytvoření Miracle Druida, postavený kolem Alextraszy, Force of Nature/Savage Roaru s Tree of Life jako s nějakou pre-combo reset páčkou. I s touto hromadou nových a silných karet, Mech-Bear-Cat může klidně ukrást první místo. Její nadprůměrné staty a schopnost si o to říkají.

SHAMAN

Takže Murloc Shaman? Vypadá to, že Blizzard zvolil Shamana jako vůdce murloců. Obě jeho murloc karty, které přinese GvG vypadají silně a možná přinesou murlocy zpět na ladder. Whirling Zap-o-matic a Dunemaul Shaman by mohli zavdat vzniku velmi agresivního Windfury Shamana. V současnosti Shamani do svých decků zapojují i karty Zombie Chow ve snaze ubránit se agresivní metě.

MAGE

Mage se v současné metě hraje velmi málo, a řekněme si to na rovinu, GvG tomu asi moc nepomůže. Její class karty jsou asi nejslabší ze všech ostatních. Snowchugger a Goblin Blastmage jsou asi nejsilnější karty, které Jaina z nového rozšíření získá. SNowchugger bude dobře tradovat s aggro balíky a může solidně zavařit všem ostatním hrdinům, kteří používají zbraně. Goblin Blastmage může být spíše situační karta, ale spolu s mechy může poskytnout slušnou value.

PALADIN

 

Paladin zůstává na posledním místě, ale s GvG ho čekají zajímavé přírůstky. Jak jsme již zmínili v minulém díle, Muster for Battle a Coghammer jsou velmi silné přídavky a mohli by být základem pro vznik zajímavého mid-range buildu. Seal of Light a Shielded Minibot dodávají Paladinovi dlouho očekávané odpovědi na agresivní balíky. Quartermaster bude velmi zajímavá věc, díky jeho schopnosti posílit Paladinův Hero Power, který je častokrát velmi slabý. Je těžké říct, v jaké verzi decku se bude hrát, ale nikdo asi nebude překvapen, když se na ladderu objeví.

 

Balíček týdne: Malygos Rogue

Maygos Rogue se těší velkému úspěchu a , jak jsme již zmínili, může za to především SuperJJ102, který s ním dosáhl na první místo legendary ranku na EU i NA. Jak už bylo jednou řečeno, nejzajímavější změna v tomto decku je náhrada Edwina za Ironbeak Owl. Tahle sovička je mnohem silnější proti agresivním deckům a proti Undertakerovi obecně. Všimněte si dvou kopií karty Fan of Knives, z naprosto stejných důvodů.

Ve 12. díle se nám s názorem představí člen týmu eSuba.INTEL - Silhan! Toho můžete najít jak na facebooku, tak i na streamu.

Silhanův názor na metu

Takže GvG sa blíži a špekulovanie o deckoch uz prebiehalo nejaký ten piatok, ale teraz, ako sa ukázali všetky karty tak sa všetko vyjasnilo. Na prvom mieste podľa mňa, čo bude dominovať ladder po zmenách pre zoo locka a nerfu auctioneera, to vidím na mech deck. V tomto momente ešte nieje jasné, pre ktorú classu to bude best, ale mne osobne sa páčila warlock a hunter verzia, kde u huntera to je kvôli tomu buffovaciemu mechovi, čo môže byť insane za pomoci spare partu, ktorú bouncuje do ruky minionov a nabuffovat si tak armádu malých mechov na veľké "hovadká". Ďalší potencionálny deck, ktorý ma zaujal, je murlock shaman po odhaleni Neptulona a murlocka, ktorý za smrť friendly murlocka potiahne shaman kartu + synergie s bloodlustom a flametongue totemom + možný drawback, aby nedošiel tlak, je veľmi zaujímavý a stojí za vyskúšanie. Netreba zabudnúť, že aj klasický hunter dostal zopár kariet, takže je možné, že stále nejaké tie faceroll verzie hunterov budú stále úradovať na ladderi.
Ďalšia vec, ktorá ma celkom potešila, je veľa silných kariet pre paladina, či už do agro verzie alebo controlnej, takže sa určite môžme tešiť na nejaké výtvory. Chcel by som ešte highlightnúť kartu hobgoblin, ktorá dokáže v agro deckoch vytvoriť "sick plays", určite to stojí za vyskúšanie. Ďalšia karta Troggzor the Earthinator, táto karta má vynikajúce staty a parádny efekt a samotní troggovia, ktorí sú z neho vysummonovaní, sú veľmi silní, pričom najlepšie využitie by som videl u druida, keď to vyrampuje priskoro cez innervate alebo growthy, ale akonáhle dokáže vybaitiť removal a vysummoniť jedného trogga jeho value bude veľká.
Funny decky typu goblin "pure rng stuff", ktorý môže buď hru nenormálne vyhrať alebo si ju sám prehrať. A pirate deck, ktorý dostal posilu v podobe kanonu, ktorý je dosť funny a ďalšieho piráta a dobrých zbraní - Rogue/Warrior. Netreba zabudnúť ani na to, že všetky classy a v podstate decky, ktoré poznáme dostali veľmi dobré karty, ktoré do nich zapadajú, napr. nové class legedárky a kopa iných, kde mi príde, že warrior/priest/paladin dostali viacero dobre použiteľných kariet. Asi tak v skratke, dalo by sa o tom polemizovať veľa, určite som na niečo zabudol a možno niektoré karty, čo som spomenul, nebudú až také dobré, ako mi pripadajú teraz.
 


Naposledy upravil/a Kinedryl 07.12.2014 v 15:11:37.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Hoo 07.12.2014 20:46

me se daleko vice libi Light of the naaru, to me prijde jako op karta http://www.wowhead.com/spell=39831/light-of-the-naaru

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet