Shrnutí nejdůležitějších BluePosts

Blue Posty jsou patrně jedním z nejdůležitějších zdrojů informací o hrách Blizzardu obecně, pro Hearthstone to tedy platí též, a proto jsem se rozhodl pro vás některé z těch nejdůležitějších přeložit a sepsat je do článku, abyste informace měli pěkně ucelené. Podíváme se tedy na pár samozřejmě celkem obecných informací ohledně Curse of Naxxramas, a poté i na další plány Blizzardu související s rozvojem naší oblíbené karetní hry.

Curse of Naxxramas

Kdy vlastně bude CoN vlastně vydán? Otázka je to opravdu velmi palčivá, protože léto je tu
a o adventure módu koluje spousta zvěstí. Blizzard nás sice občas nechá nakouknout pod pokličku, ale to jenom dráždí naši zvědavost a představivost. Společně s tím, jak se objevuje čím dál víc falešných zpráv o nových kartách a jiných věcech, se Blizzard rozhodl udělat v tom jasno. Společnost si pevně stojí za svým „někdy v létě“, drží ústa pevně semknutá a odmítá odpovídat na jakékoli otázky týkající se přímo nezveřejněného obsahu hry. Tudíž si musíme na „někdy v létě“ prostě počkat.

Druhou věcí, ke které se ohledně CoN společnost vyjádřila, je to, že se nechystá žádná veřejná beta verze. Veškeré testování tedy bude probíhat pouze mezi zaměstnanci Blizzardu a hráči se tak dočkají prvních dojmů z datadisku až ve chvíli, kdy bude oficiálně vypuštěn do světa.

Pokud jste dumali nad tím, jestli přistoupí vývojáři k nějakým změnám před vydáním DLC, tak pro vás mám odpověď. Ne. Balancování ani žádné jiné úpravy se nechystají. Developeři jsou si velmi jistí tím, že příchod CoN dost zamíchá hrou, a tudíž žádné nerfy ani modifikace nechystají, pokud ovšem stav věcí nebude nějaký zásah vyžadovat. Jinými slovy, Blizzard se bude snažit zasahovat do současné hry před vydáním CoN co možná nejméně.

Je jasné, že Hearthstone je jednou z těch her, která bez nějakého rozšíření nevydrží moc dlouho. Ostatní hry od Blizzardu nemají tak krátkou trvanlivost, tudíž se dříve nebo později musíme kromě CoN dočkat i dalších datadisků. Blizzard potvrdil, že by chtěl rozšíření vydávat v pravidelných intervalech, nicméně v jak častých intervalech to bude, je zatím ještě ve hvězdách. Tým si chce být pravděpodobně jistý, že i nově příchozí hráči budou mít dost času si obsah hry osahat, než přijde další, a že naopak stávající hráče nezačne Hearthstone nudit.


Informace ke stávající hře

Následující odstavce se zaměří na současnou hru a obecnější informace. Začneme s tou, která tak trochu ještě souvisí s CoN, a to je stav současné mety, na kterou si stěžuje stále více hráčů, konkrétně na dominanci rush decků. Na to Blizzard reagoval tím, že stav meta-game neustále sleduje a je si tohoto trendu vědom. Stejně tak prý sleduje i reakce hráčů. Nicméně uvádí, že je to jen jeden typ balíčku, kterému se krátce dostalo místa na výsluní. CoN podle nich situaci trochu zamotá a počet rush decků by se tím měl snížit.

S rush deckem také souvisí Charge efekt a společně s ním také Card Draw, o kterých se Blizzard vyjádřil jako o velmi silných mechanikách ve hře. Uznal však, že jejich síla je velice nestálá, mění se zápas od zápasu, a proto na ně neustále dohlíží. I přesto se ale žádné přepracování těchto dvou mechanik k vyrovnání ostrého kolísání nechystá a vývojáři jsou s jejich stavem spokojeni.

Leeroy Jenkins je jednou z karet, na kterou hráči zaměřili svou pozornost v poslední době a čím dál více volají po jejím nerfu. Druhou kartou, která začíná být trnem v oku, je Gadgetzan Auctioneer a to hlavně kvůli tomu, že některým classám umožňuje během několika málo kol prolízat se celým balíčkem. Developeři si jsou na jednu stranu vědomi, že karty jsou opravdu velmi silné, nechali se však zároveň slyšet, že balanc karet bude spíše probíhat formou přidání nových karet než nerfy.

Pokud patříte k těm, kteří by uvítali nějakou možnost vyměňování karet, abyste si tak aspoň nějakým způsobem mohli rozšířit sbírku, mám pro vás špatnou zprávu. V současnosti se žádné výměny ani obchodování nepřipravují. Přece jenom je Hearthstone CCG (Collectible Card Game) a ne TCG (Trading Card Game). Ovšem možnost obchodovat s goldy a arcane dustem zní i mým uším docela líbivě. Jestli však něco takového přijde, bude to jistě v nějakém hodně vzdáleném rozšíření.

Zajímalo vás někdy, kolik lidí je vlastně na vytváření něčeho takového, jako je Hearthstone, potřeba? I tato informace se v Blue Postech objevila. Vývojářský tým je v současnosti složen ze zhruba 30 lidí a toto číslo nezahrnuje týmy pro podporu. Ve vývojářském týmu je ještě skupina umělců, kteří vytvářejí nové ilustrace a grafiku. Nakonec je tu ještě Hearthstone community team, tedy lidé, jež se zabývají komunikací s herní komunitou. Ten se skládá ze čtyř lidí.

Další věcí na našem seznamu jsou statistiky. Také po nocích trávíte přemítáním o tom, kolik lidí je asi s vámi na ranku, jaké je celkové množství hráčů v dané sezóně a podobně? Nebo jak vypadá v danou chvíli stovka legendárních hráčů? V současnosti se sice zveřejnění něčeho takového nechystá, ale Blizzard s nějakými myšlenkami koketuje a je docela dost možné, že se něčeho podobného přímo ve hře dočkáme.

Jestli vám všechny příspěvky doteď připadaly celkem zbytečné, možná vás rozhodí tohle: Věděli jste, že na amerických serverech se vyskytuje bug, kterým vám umožní si donekonečna vybírat daily questy? V Evropě tohle možné není a hráči u nás tak mohou docela slušně přicházet o spoustu goldů, protože si questy vybírat nemohou a úkol za 100 goldů dostanete málokdy. Neklesejte ale na mysli, Blizzard se snaží odhalit, co bug způsobuje a jistě pracuje na jeho odstranění.

Složit si vlastní balík karet je na Hearthstone jednou z nejdůležitějších věcí a je to i jeden z hnacích motorů celé hry. Stalo se vám někdy, že jste vážně potřebovali o jeden slot na custom decky více? Osobně by se mi také líbilo, kdybych mohl mít každou variantu balíčku předem postavenou a nemusel tedy pořád nějaké předělávat nebo mazat. Bohužel to ale vypadá tak, že Blizzard zatím neplánuje v tomto ohledu žádné změny, ale ubezpečil nás, že se touto otázkou taky pečlivě zabývá. Nu, nezbývá nám nic jiného než čekat, až se objeví další rozšíření s novými classami – tehdy snad počet custom decků rozšíří.

Hodila by se vám u vašeho oblíbeného hrdiny nějaká nová Hero Power? Okoukal se vám u priesta jeho heal nebo to, jak si na sebe Garrosh stále obléká novou a novou vrstvu zbroje, jako když lidé kradou oblečení v obchoďáku? I na tuhle otázku známe odpověď. Podle Blizzardu by bylo extrémně náročné vymýšlet pro classy další Hero Powery, protože je to něco, co berou developeři při vyvažování hry do úvahy a co tak ovlivňuje celý gameplay. Tudíž se nových Hero Powerů v nejbližší době určitě nedočkáme.

Zdroj: http://www.hearthpwn.com/news/511-banter-with-the-blues-recap-hearthwars-june-23#c25



Naposledy upravil/a Glea'ar 20.06.2014 v 18:47:12.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Glea'ar 20.06.2014 22:05

trick
Uvítal bych jednu věc a to možnost shlédnout demo z duelu. Přece jen se z toho pak člověk i dost věcí může naučit a je škoda, že něco takovýho tam není.
Z toho, jaký zaujal Blizzard postoj, se něčeho takového asi nedočkáme, pokud oni sami něco takového nedopustí.

trick 20.06.2014 21:23

Uvítal bych jednu věc a to možnost shlédnout demo z duelu. Přece jen se z toho pak člověk i dost věcí může naučit a je škoda, že něco takovýho tam není.

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet