Rozhovor s vývojáři 2. část

Pokračování rozhovoru s Yongem Woo a Mikem Donaisem se nese v duchu balancování mety, pokud jste nečetli 1. část, naleznete ji pod tímto odkazem.


PC Gamer: Kde je to nejlepší místo pro hráče, kteří chtějí experimentovat? Určitě ne na ladderu, protože i na velmi nízkém ranku hrají lidé silné decky (netdecky), proti kterým je hrát s něčím novým velmi obtížné. V casual módu zase lidé plní denní questy s těmi samými nebo podobnými decky. Nepřemýšleli jste o vytvoření více přátelského módu, kde by vítězství či porážka nic neznamenaly, a hráči by tak mohli hrát více netradiční decky?

MD: To je velice dobrý nápad. Líbí se mi idea formátu bez odměn, takže by lidé hráli jen pro zábavu místo plnění denních questů. Popřemýšlíme nad tím a uvidíme, jestli najdeme prostor, který by motivoval k experimentům.

PCG: Jak posuzujete úspěch nového karetního setu? Zakládáte ho na počtu karet, které se dostanou do pravidelné rotace? Mám pocit, že z Naxxu bylo do mety přijato poměrně hodně karet, kdežto z BRM vzešel jen Grim Patron jako top tier deck, který předtím neexistoval. Ostatní karty jako Emperor Thaurissan, Quick Shot a Flamewaker nabídly jen vylepšení stávajících archetypů. Máte nějaký vnitřní souhrn, ze kterého posoudíte, zda byl set úspěšný?

MD: Pro mě není hlavní cíl dostat karty do decků nastálo, ale podpořit experimenty a nové nápady. Například Flamewaker přinutil hráče zkoušet decky s mnoha spelly. Někteří s nimi měli úspěch, ale více důležité je, že s nimi experimentovali. Takže i kdyby se po měsíci experimentování ukázalo, že Dragon decky nejsou zrovna nejlepší, uspěli jsme v jednou z našich hlavních cílů, protože je lidé vyzkoušeli a bavili se při tom. Grim Patron se ukázal hned v několika classách, ačkoliv jsme očekávali, že ho využije hlavně Warrior a Mage.

PCG: Viděl jsem i, jak byl Sajvz na streamu rozdrcen Grim Patron Priestem s Wild Pyromancery. Když už jsme u Grim Patrona, nezdá se vám, že toto combo má nebezpečně blízko ke starému OTK (one-turn-kill) Warriorovi? Podle mě je to k vzteku, jelikož jsem trestán za to, že mám miniony s útokem menším než 3, ale když je nehraji, tak ztrácím rovněž.

MD: Ano, to je něco, co jsme hodně testovali a nad čím jsme přemýšleli. Jsou tu jednoduché decky, jako třeba Druid, kde hrajete miniony, útočíte s nimi a k tomu hrajete removaly. Ale my také chceme, aby hra měla nějakou hloubku a komplexnost. Chceme, aby ve hře byly rozdílné decky a aby se i hrály rozdílně. To je případ Grim Patron decku. Ukazuje, že naše hra má hloubku, že můžete dělat i bláznivé věci, ale zároveň nechceme, aby hráči proti tomu neměli obranu. Kdyby tu nebylo nic, co byste mohli udělat proti Grim Patron decku a ten by vás zabil v jednom kole – to by byl problém. Takže tuto záležitost bedlivě sledujeme. Vždycky se snažíme přidat do hry trochu těch bláznivých věcí a necháme hráče, aby je objevil. Když jsme vypustili Grim Patrona, nevěděli jsme, jak moc bude dobrý. Sami jsme s ním hodně hráli a věděli jsme, že jeho síla bude trochu jiná, až se ustálí meta a hráči zjistí jaká je ta nejlepší verze. Myslím, že bychom měli pokračovat ve vytváření takových bláznivých karet, které jsou nebezpečné, a doufat, že budou fungovat.

PCG: Znamená to, že Grim Patron je na seznamu potenciálně problematických karet?

MD: Stále sledujeme metu, Reddit i fóra, ale nyní se mi zdá zcela v pořádku. Je to nový typ decku, který je silný a je s ním zábava.  Jeden týden to je „wow, Grim Patron deck je tento týden nejsilnější“, ale další týden „oh…absolutně jiný deck je teď nejsilnější“. Myslím, že rozmanitost decků je velká, a o nerfu Grim Patron decku zatím neuvažujeme.

YW: Myslím, že zabere nějaký čas, než bude Grim Patron brán vážně. Když vyšel, bylo to jako „hej, to je docela zábava“ a chvíli to trvalo, než se s ním lidi naučili hrát dobře. A teď zase chvíli potrvá, než se naučí hrát proti němu. Až se prach usadí, tak se podíváme, jak to s ním je, ale zábava je v tom, že lidé zkoušejí nové věci, a pak se je snaží zase zpětně vycountrovat. To je to, co nás baví.

PCG: Další kartou, o které se stále vede diskuze, je Dr. Boom. Já si vlastně myslím, že je v pořádku (toto není názor redakce HSfan - pozn. autora), ale mnoho Pro hráčů o něm na turnajích vtipkují a říkají mu „Dr. Turn 7“, „Dr. Balanced“, „Dr. GG“, takže se stalo běžně přijímanou věcí, že je špatně vybalancovaný. Co si o tom myslíte vy?

MD: Sledujeme to, ale jsem rád, že se hraje 7-drop i v rush decích. Dlouho nebyl ve hře 7-drop minion, který by se dal hrát, možná nikdy. Takže jsem rád, že se hraje Dr. Boom. Rád bych viděl větší různorodost 7-dropů, třeba kdyby byl Dr. Boom classovou kartou a ostatní classy by měli jiné 7-dropy, to by se mi líbilo více, ale to přijde s dalšími vydanými kartami. Takže ano, je to silná karta, ale zároveň uchvatná.

PCG: Kdyby byl Dr. Boom classová karta, tak jsem si jistý, že by všichni hráli onu classu. Už jste vydali dvě PvE expanze (adventures) a jednu čistě karetní expanzi – uvažujete i o jiné distribuci karet? Rád bych viděl třeba kartu týdne či měsíce, aby hráči měli pořád přísun možností a mohli experimentovat.

MD: Zatím takové plány nemáme, ale kdoví, co bude v budoucnu. Pořád se učíme, jak dělat věci správně. Takže v budoucnosti možná něco takového uděláme, ale nyní takové plány nemáme.

 

 

Zdroj: http://www.pcgamer.com/hearthstone-interview-grim-patron-dr-boom-balanced/#page-2



Naposledy upravil/a Lumik 26.05.2015 v 17:35:35.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Lumik 26.05.2015 17:17

Hoo
orig: He’s very strong, though. He’s an awesome card.cz: Je to velmi silná, tuhá úžasná karta.To je preklad z google translatoru?
Přehlídl jsem se, viděl jsem tam tough, díky, opravím.

Hoo 26.05.2015 13:48

orig: He’s very strong, though. He’s an awesome card.cz: Je to velmi silná, tuhá úžasná karta.To je preklad z google translatoru?

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet