All Work All Play - The Pursuit of eSport Glory

Dnes se poněkud odchýlím od tématu Hearthstone a nového rozšíření. Před nedávnem vyšel nový dokument o Esportu "All work ll play", který podle všeho změní pohled lidí na komunitu hráčů jako takovou. Je to však možné? A podařilo se filmu přesvědčit alespoň někoho o nevinnosti profi-hráčů? Inu, to vše si povíme v následujícím článku,

All work all play byl tak trochu jedinečný už svým prvotním konceptem. Evropská premiéra se vysílala zároveň ve 427 kinech ve 28 zemích Evropy, přičemž celému filmu předcházel show-match z nového rozšíření Starcraftu 2. Já osobně Starcraft zbožňuji a poněkud mi rvalo srdce, když komentátor popsal Maraudera jako, cituji, "Chubby big guy on the field". Je pochopitelné, že se snažil Starcraft přiblížit i publiku neznající tento fenomén, ovšem přiznejme si - byl na premiéře vůbec někdo takový? V Brněnském kině Scala se nás sešlo 9. Já s trikem Hearthstone a několik mladíku v dresu Fnatic a jsem přesvědčený o tom, že takové obecenstvo se nacházelo ve většině kin (co se oblečení a znalostí Esportu týče).

Po showmatchi následovala krátká přestávka a přišla magická chvíle filmu/dokumentu. Celý film se točil samozřejmě kolem Esportu. Zajímavé však bylo nahlížet na známé týmy League of Legends a jejich "celebrity". Pro někoho jako já je League of Legends (dále jen LoL) poněkud zvláštní a moc ji nemám rád.  Velice mě však zaujalo, jak moc je důležité, aby si hráči rozuměli (podobně jako v hokeji či fotbale). Například v týmu GE Tigers si nikdo z týmu nepřipouští prohru, všichni společně dřou několik hodin denně a jsou naprosto oddaní celé věci. Takový pocit já znám z mého působení ve florbale a pokud je týmový duch stejně důležitý v LoL jako při klasických sportech, tak si troufám říct, že hraní počítačových her je opravdový sport.



Pokud bych se měl zaměřit na potenciální dopad filmu na širší společnost, je vcelku možné, že mnoho lidí uzná Esport jako legitimní zábavu, ne-li sport. Ano, hodně lidí vidí jen úmrtí hráčů v novinách z vyčerpání, obezitu a násilí způsobené počítačem. Ale proč noviny nezmíní fakt, že do Katowic (kde se konalo finále IEM) přijelo více jak 100 000 lidí a živé vysílání sledovalo kolem 1 600 000 lidí? Proč se nikdo nezmíní o neuvěřitelném kolektivu a přátelství díky hrám navázaných? Toť otázka.

Film se ovšem netočil jen kolem hráčů. Nakoukli jsme do zákulisí IEM a finálového turnaje v Katowicích, jež jsem osobně s dalším redaktorem hsfanu Alandusem a jeho přítelkyní navštívil. Není ani tak překvapivé, kolik práce je na vše potřeba a asi nejlépe vše vystihnul jeden z techniků účinkující ve filmu: "Když pořádáte velký fotbalový zápas, je to celkem jednoduché. Naženete 60 000 lidí na stadion, zajistíte občerstvení a show může začít. My musíme natáhnou kilometry a kilometry kabelů, celý stadion přestavět, přičemž nezmiňuji práci režie zodpovědné za online vysílání.". A tento chlapík má pravdu. Je to neskutečně složité a přiznejme si, že každou chybu nekompromisně ztrestá nejen Twitch chat, ale i fanoušci pasivní.

Závěrem bych asi dodal, že film je skutečně skvěle natočený a zalíbí se nejen vášnivým hráčům, ale i "casual" publiku. Film dobře vysvětlil elementární prvky hry a zároveň ponaučil hráče o důležitosti komunity.



Naposledy upravil/a Lumik 30.07.2015 v 20:30:21.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Žiadne komentáre
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet