2P rozhovor s Aleshem

 
Dnes jsme si pro vás připravili překlad rozhovoru reprezentanta týmu eSuba, Aleše „Alesh“ Hemera. Rozhovor byl pořízen pro web 2P a proběhl před konáním Dreamhack Summer 2014.
 

 
Ahoj Aleshi, díky, že sis na nás udělal čas.
 
Žádný problém, díky za pozvání.
 
Tvá popularita hodně vzrostla na TakeTV Invitational turnaji, který se konal před pár měsíci. Jakých úspěchů jsi ještě dosáhl?
 
Vyhrál jsem jeden Zotac cup, několikrát se umístil v top 100 na evropském ranked žebříčku a párkrát jsem se umístil v top 4, kupříkladu na ESL.
 
Lidé často opomíjejí tyto týdenní turnaje a soustředí se na ty vysílané. Jak důležité jsou podle tebe týdenní turnaje pro určení těch nejlepších hráčů?
 
Myslím si, že hodně. Člověk musí být pozván, aby se zúčastnil vysílaných turnajů, a hraje proti velmi malému množství hráčů. Naproti tomu týdenní turnaje může hrát kdokoliv, a proto je hraje tolik lidí, takže je opravdu těžké je vyhrát. Určitě by si zasloužily více pozornosti. 
 
Lidé si ale stále myslí, že ti nejlepší hráči jsou účastníci medializovaných turnajů nebo ti, co hodně streamují. Znáš nějakého hráče, který si podle tebe zaslouží více uznání? 
 
Je tu spousta lidí, kteří si zaslouží větší uznání. Kupříkladu Kaldi nebo můj spoluhráč VanillaTitan. Pokud se podíváte na Gentlemen Cup od TakeTV, tak zjistíte, že většina z těch lidí pochází z různých týmů a účastní se té ligy. Je plná konkurence, a bohužel nemá tolik pozornosti, kolik by zasloužila.
 
Získat uznání jako profesionální hráč už je samo o sobě těžké, ale ze všeho nejdřív musíš být dobrý ve hře. Máš nějaké tipy pro začínající hráče?
 
Jak říkáš, ze všeho nejdřív musíš být dobrý ve hře. Pokud jste v Hearthstone nováčkem, hrajte arénu, sledujte dobré streamy, čtěte články o metě a trénujte, trénujte, trénujte. Když už si myslíte, že jste dostatečně dobří, začněte hrát týdenní turnaje, jako jsou Gosu Cup nebo Zotac Cup. Od této chvíle už je to jenom na vás, jak se vám povede. Kdo ví, třeba i vy se můžete stát dalším Thijsem.
 
Pokud dosáhneš toho cíle, co bys měl udělat, abys byl součástí týmu?
 
Zkusit se zeptat hráčů, kteří už tým mají, zda-li by byli ochotní s vámi hrát, ukažte jim vaše výsledky a tak dále. Je tu taky možnost založit svůj vlastní tým. Stačí najít lidi, kteří jsou podle vás dobří a domluvte se s nimi.
 
Popojdeme k samotné hře. Které balíky jsou podle tebe nejlepší v současné metě a proč?
 
Je tu několik opravdu silných balíků, ale ten, který jim v tuto chvíli vládne, je Miracle rogue. Nemá totiž vyloženě counter balík, protože ani Handlock není proti němu tak silný, jak si lidé myslí, a pokud je postavený dobře, je opravdu velmi těžké proti němu hrát. Další balíky první třídy je starý dobrý Ramp druid (Token druid upadl se vzrůstající popularitou Miracle rogue), Handlock a shaman. Druhá třída obsahuje balíky, jako je rychlejší verze warriora, Frost mage, All-in paladin, Zoo a napříč pochybnostem všech ostatních i Face-roll hunter.
 
Mnoho lidí si stěžuje na velmi populárního Miracle rogue. Co si o tom balíku myslíš a jaký je tvůj názor na případný nerf od Blizzardu?
 
Nejsem velký zastánce nerfování a rozhodně si nemyslím, že jsou zde nějaké úpravy potřeba. Lidé si najdou způsob, jak proti tomu balíčku hrát, stejně jako si našli counter na Sunshine huntera. Bylo vážně vtipné sledovat, jak nerf UTH vyřadil kartu ze žebříčku (v tu dobu, už se k moci dostával Miracle rogue). Osobně bych raději uvítal nové karty do hry. Nejenom, že by se změnila meta, ale Hearthstone už pro mě začíná být i celkem nudný, když uvážím, že hrajeme ty stejné karty skoro 9 měsíců. Nové karty tu hru zase zatraktivní.
 
Když už jsme u nových karet, Blizzard nás dráždil informacemi o nových kartách, které vyjdou v Curse of Naxxramas. Zaujala tě nějaká zveřejněná karta?
 
Jasně, několik. Z neutrálních karet se mi hodně líbí Nerubian Egg, Shade of Naxxramas a pokud zveřejní více dobrých Deathrattle karet, tak by mohla být zajímavá i nová legendary karta. Class karty mi nepřijdou tak silné. Nejsilnější bude pravděpodobně Voidcaller, se kterým můžete vyvolávat karty, jako jsou Pitlord nebo Doomguard úplně zadarmo, což by se mohlo uchytit v Zoo. Ostatní karty jsou také zajímavé, ale pochybuji o jejich hratelnosti. 
 
Jak si myslíš, že se změní meta s příchodem nového rozšíření? Kteří hrdinové budou podle tebe nejsilnější a k jakému pólu se meta přiblíží více, k aggro, nebo control?
 
Těžko říct, ještě jsme neviděli většinu karet. Bohužel si myslím, že nás čeká meta orientovaná na aggro. Shaman bude velmi silný. Představte si kombinaci Nerubian Egg, Flametongue Totem a Rockbitter Weapon.
 
Některé classy jako priest nebo paladin jsou mimo metu už nějakou dobu. Proč si myslíš, že tomu tak je? Co by bylo potřeba změnit, aby tyto classy byly opět populární?
 
Priesti potřebují něco, s čím by mohli zahájit hru. Jejich kouzla jsou dobrá, ale problém je v tom, že pouze reagují na soupeře. Myslím si, že nějaký kvalitní early game minion by byl dostačující. Těžko říct, jak je to s paladinem. Ten je ve skutečnosti velmi dobrý, ale potřebuje něco, co by ho udělalo ještě lepším. Co by to mělo být, tím si nejsem vůbec jistý.  
 
V příštím „Ihearthu“ King of the Hill tě čeká Thijs z Meet Your Makers. Jak se připravuješ na něco takového a jak se to liší od přípravy na turnaj s větší hráčskou základnou?
 
Mám tu možnost sledovat jeho předešlé hry, takže vím, že nejspíš nebude hrát aggro, což mění hodně. Kupříkladu v mém shaman decku proti němu hraju jenom jeden Lightning Storm. Pokud se připravujete na turnaj s větší hráčskou základnou, musíte být připraveni čelit čemukoliv a přizpůsobit tomu výběr karet. 
 
Přejdeme na poslední téma, Dreamhack. Dvanáct lidí dostalo pozvánku a zbylá čtyřka musela projít konkurencí 500 hráčů BYOC (Bring your own computer - přines si vlastní počítač) kvalifikace. Jaký k tomu máš postoj a myslíš si, že někdo, kdo si pozvánku zasloužil, ji nedostal?
 
Moc se mi ten systém nelíbí. Chápu jejich snahu mít co nejvíce diváků, a proto pozvali spoustu slavných hráčů, ale 75 % je moc. To je také jeden z důvodů, proč já nejedu. Můj tým nehradí náklady takto drahých výjezdů a pro mě samotného je to příliš mnoho peněz za tak malou šanci vyhrát celý turnaj. Doufám, že příští rok bude maximálně 50 % pozvaných hráčů nebo ještě míň. Také mě zaráží fakt, že jsou pozváni tři hráči z týmu Tempo Storm, když tu jsou další oblíbení hráči jako například Kitkatz.
 
Které balíky se podle tebe budou vyskytovat nejčastěji a které z podceňovaných se objeví?
 
Miracle a druid budou vážně hraní a osobně věřím v huntera, který ukáže světu, že se s ním má stále počítat.
 
Čas na poslední otázky… Kdo si myslíš, že se stane vítězem?
 
Je opravdu těžké tipovat, ale věřím v Savjze, Thjise, nebo někoho, kdo se tam probojuje z kvalifikace.
 
Nějaká poslední slova?
 
Zajisté. Chtěl bych poděkovat týmu eSuba a tobě za zprostředkování rozhovoru. Pokud tohle čtete, můžete mě vidět na mém twitch kanálu www.twitch.com/Al3sh3k. Díky.
 
Díky za tvůj čas, Aleshi!


Naposledy upravil/a Manek 08.07.2014 v 11:55:08.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Javorovej 10.07.2014 12:35

A proto já vždy jedu jen své vlastní decky..někdy skvělé, někdy o něco horší.

Hlafsi 10.07.2014 07:27

Hoši musím jen souhlasit. 90% Hráču HS. jedou již předvolené balíky jak přes kopírák. Je smutné to pozorovat,říkám jim Boar :-)Nebo Honiči ega pred OG co farmi prasátka :-)/Talent Copyright. Sám hraji HS od closed Bety. Nikdy jsem nepoužil kopírovyný balíček a to mi dává euforický pocit ze hry... Dále bych moc chtěl, aby co nejvíce lidí používalo ty copie balíků, jelikož je vždy jasné protí čemu hraju :-))))))))))). Tak GL.

Manek 08.07.2014 22:52

lojza
Bohuzel v HS je EXTREMNI problém to, ze mame doslova par balicku, které jsou evidentne nejlepší, a doslova se s tim neda udelat nic jiného, nez na to zahrat opet něco zcela konkretniho.
Spíš se jedná o problém mainstreamové vlny. Podívej se na Kolenta, který je ukázkovým příkladem outside of the box thinkingu. Pár dní zpátky si opět podmanil ladder svou vlastní paladin kreací. Je to jenom o lidech. Tvá vlastní unikátnost při budování balíku je to, co ho dělá silným. Každý už si podle prvních zahraných karet dokáže domyslet zbytek decklistu, ale pokud jsi si ho upravoval sám, spousta věcí ho překvapí a nemusí na ně mít odpověď. Já osobně třeba v miracle hraju betrayal a nějaké další nepopulární karty, což ho tvoří více unikátním, než valnou většinu miracle rogunů na hearthpwn.com.

lojza 08.07.2014 19:26

Priznam se k jedne věci - osobne nesnasim, když někdo vymysli nejaky postup ve hre (balicek, strategii, atd) a pak někdo prijde, okopiruje to a pak je desne hustej, jak všechno vyhrava.Vždy me bavilo si věci vymyslet sam, i když nejsou dokonale..A nekdy se povede vymyslet věc k dokonalosti, která spociva v necem prekvapivem, co by někdo jiny necekal, viz ruzne blaznive strategie v SC1/SC2 ci W2/W3.Osobne az pohrdam lidma (a ted to nemá byt osobní na člověka, se kterym je rozhovor), kteří nedokazi nic vymyslet, jen vezmou hotovou věc a pouzivaji ji.Ja osobne hraju hry především pro radost, a i když jsem kdysi daaaavno byl v top 100 SC1 ladderu (za situace, kdy drtiva většina ostatních cheatovala), tak jsem hru hral pro zabavu a NIKDY jsem nesklouzl k tomu, abych se podival, jak se to ma spravne hrat a hral podle toho.Bohuzel v HS je EXTREMNI problém to, ze mame doslova par balicku, které jsou evidentne nejlepší, a doslova se s tim neda udelat nic jiného, nez na to zahrat opet něco zcela konkretniho. Osobne soudim, ze to te hre skodi a vetsi rozmanitost by vůbec neuskodila (K cemu jsou omg karty, které jsou principialne k nicemu a nedaji se poradne s nicim k efektivne kombinovat? a ze jich je...kdyby byly vice konkurenceschopne, byla by hra nesrovnatelne zajimavejsi :-(

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet