Rise of Shadows - Q&A odpovědi vývojářů

  Hearthstone    Rise of Shadows    Q&A   

Co všechno jsme se z dříve oznámeného Q&A dozvědli? Zde je krátké shrnutí.

Karty - nerfy, změny a vývoj

  • Vývojáři se rozpovídali o nerfu Barnes a Bloodbloom, avšak chtějí ještě počkat až se jim dostane k  těmto kartám více dat.
  • Vzhledem k tomu, že Pilfer je z Classis setu, vývojáři uvažují o jeho změně, aby více odpovídal současné filozofii kradení karet od "odlišného povolání" než od "povolání protivníka."
  • Dr. Boom's Scheme prošlo překotným vývojem, od Boombotů, přes míchání bomb do balíku až po přímé udělování poškození (damage).
  • Měla být karta, která by aktivovala všechny bomby zamíchané v protivníkově balíku.
  • Mass Teleport - "zaplň board u obou hráčů náhodnými miniony". Tato karta měla původně spatřit světlo Azerothu už v expanzi Knights of the Frozen Throne. Během testování byla reakce na tuto hru asi taková: Bylo příšerné zahrát tuto kartu, naprosto pokaždé."
  • Náhrady za karty uvedených do Síně Slávy (Hall of Fame) jsou již interně hotovy. Měly by být uvedeny do hry před další expanzí.
  • Zilliax je dobrá karta. Chcete ji hrát a protivník nemá pocit, že zahráním této karty ztratil hru.
  • Vývojáři zaznamenaly nad Archivist Elysiana obavy a sledují tuto kartu.

Budoucnost

  • Vývojáři přemýšlí nad tím, jak dostat zpět do hry Hero skin Tyrande a Khadgara. V současnosti pracují na správném způsobu, jak je hráčům doručit.
  • Tyrande by měla být zpět před koncem tohoto roku.
  • Nové herní módy jsou tématem, kteří vývojáři řeší.
  • V budoucnu uvidíme více "mana ramp" (přidávající manakrystal) karet pro Druida.
  • Je možné, že se v budoucnu setkáme s dalšími Legendárními kouzly (spell) a zbraněmi (weapon). Tentokrát však budou vydány až budou vývojáři přesvědčeni, že je to to pravé ořechové, a ne pouze dle již zaběhnutého vzorce.

A ten zbytek

  • Hlavním cílem Hearthstonu pro tento rok je definování silných a slabých stránek každého povolání.
  • Zatím není v plánu vytvořit podobný nástroj jako je "ochrana Legendárních karet" pro karty Epické (Ve smyslu otevírání balíčků, jakmile vlastníte Legendární kartu, tak její duplikát neotevřete, dokud nebudete mít všechny Legendárky ze setu).
  • Treant se pravděpodobně nestane dalším druhem karet (elemental, mech, apod.). Důvodem je jistá omezenost v interakci s dalšími miniony. Mechanika Treantů funguje tak, že to jsou prostě tokeny se staty 2/2.
  • Nemrtvý pravděpodobně také nebudou mít svůj vlastní druh karet. Důvodem je velké množství nemrtváků ve hře a kolik duálních-druhů karet by potenciálně mohlo být.
  • Vývojáři uvažují o přidání nějaké kosmetické odměny za střednědobé a dlouhodobé úkoly. Je to něco, co by chtěli vylepšit.

Zajímavé a zapamatováníhodné Questions & Answers

2u8gudy4xg_2f9cfdab39b058706f45fb4831cd22770c83513c_1556031626_0609.jpg

Otázka: Co se stalo s Dr.Boom's Scheme? Kresba, popisek a efekt spolu vůbec nekorespondují. Stalo se něco na poslední chvíli, co by změnilo efekt této karty a jaká byla originální verze?

 

Odpověď: Design karty se průběžně vyvíjí a vývoj této karty byl překotnější, než je obvyklé. Chtěli jsme synchronizovat kresbu, mechaniku i popisek, avšak celkový design karty je důležitější. Původní myšlenky této karty byly od Boombotů, přes míchání Bomb do balíků až k přímému udělení poškození. Nakonec jsme se rozhodli pro obranný nástroj, abychom posílili obranný archetyp Warriora než posílit ještě více Bomb Warriora.

 

Otázka: Hero karty jako je Dr. Boom jsou bez diskuze velmi silné, ale pouze pár povolání je má. Peter Whalen řekl, že tento rok nebudou žádné další Hero karty, protože Death Knights právě odrotovali a je načase si dát přestávku od Hero karet. Dr. Boom je však pořád tady a je očividně "Broken" (zničující).  Jsou nějaké plány pro zbývající Hero karty, aby se nakonec nestaly přespříliš silné pro tento rok?

 

Odpověď: O Hero kartách jsme se naučili mnoho od té doby, co jsme vydali Death Knights. Obecně platí, že bychom chtěli Hero karty, které by byly součástí několika variant balíku. V případě jejich Hero Power, bychom byli rádi, aby Hero Power byla podobná spíše Justicar Trueheart než, řekněme Bloodreaver Gul'dan. Dobrým příkladem je Zul'jin. Existují samozřejmě odchylky, ale byli bychom neradi, kdyby Hero Power svojí silou vyřadili některé dobré karty z balíku.

 

V každé expanzi záměrně tvoříme mocné karty. A to, že je nějaká karta mocná, není ihned důvod, abychom něco měnili. Důležité je, aby se hráči v případě zahrání takové karty necítili zoufale nebo neměli pocit, že již nemohou vyhrát. Hero Power Dr. Booma a Hagathy jsou v tomto případě dobré. Právě jejich "náhodnost" balancují jejich sílu. Vy můžete mít štěstí anebo naopak soupeř může mít smůlu, a navíc je zde pak mnoho kol poté, co se Hero karta zahraje. Toto je naprosto odlišné od předchozích Hero Power, které byly mnohem silnější, a navíc se často i opakovaly.

 

 Na otázku, jestli jsou nějaké plány pro zbývající Hero karty, tak to spíše záleží, jak se bude vyvíjet meta. Věci se mění velmi rychle v posledních pár týdnech. Vždyť se podívejte na hsreplay. Zde je Warrior čtvrtým nejlepším povoláním (Shaman pak pátým), takže si počkejme, jak se věci dál budou vyvíjet. V současnosti si nemyslíme, že hrát proti Dr. Boomovi (Hero kartě) je nějak strašné, tudíž zatím v plánu nemáme balancovat tuto Hero kartu. Uvidíme, jak se hra bude vyvíjet dál a až pak můžeme připravovat nerf některých karet.

 

(Pozn. redakce: Hero karta Dr. Boom je zdrcující ne kvůli své Hero Power, ale kvůli svému battlecry, kdy veškerý mechové Booma získávají Rush. V kombinaci s kartou Omega Assembly je to skutečně nářez. Dr. Boom si nerf zaslouží už jenom z důvodu, že s každým dalším mechem bude jeho síla narůstat).

 

Otázka: Tri - class karty (karty pro tři povolání) byly skvělé. Je šance, že něco podobného uvidíme dále někdy v budoucnu?

 

Odpověď: Jo, multiclass karty byly skvělé. Je otázkou, zda ve světě, kde jsou povolání rozděleny na dobro a Z.L.O. zbyde prostor pro multiclass karty. Určitě to je něco, nad čím budeme přemýšlet.

 

Otázka: Jednou z charakteristik karet je jejich vzácnost. Jak víme, tak Legendární karta nemůže mít v balíku svojí kopii, zatímco Běžné karty jsou levné k jejich vytvoření. Můžete nám říci, jak tým definuje raritu karty? Podle čeho určí, že karta bude Epická nebo Vzácná? A v jaké vývojářské fázi se rarity karet "ustálí"?

 

Odpověď: Vytvoření Legendy je jednoduché. V případě, že chceme, aby se něco, co hru ovlivní, stalo pouze jednou, tak to z toho uděláme Legendární kartu. Nebo třeba něco, od čeho nechceme, aby nebyla další kopie. Dobrým příkladem je např. v neduplikátních balících Reno nebo Kazakus. Nebo pokud tu je něco, co by v případě opakovaného zahrání ztrácelo smysl. Například máme kartu jejíž efekt je: Aktivuj veškeré bomby, které má protivník v balíku. Po tomto zahrání by protivník neměl žádnou kartu, tak kopie této karty by se pak cítila jako idiot, který je tam k ničemu. Tomu všemu se chceme vyhnout všude, kde to jde. Pak ještě můžeme udělat efekt vzhůru nohama, který sedí k jednomu charakateru, z toho pak uděláme Legendárku. Vezměte si například Ragnaros, Lightlord. Jeho efekt je odvozen přímo od původního Ragnarose, tudíž by bylo hloupé, kdyby to byl někdo jiný než Ragnaros :).

 

Ostatní rarity karet už jsou trošku komplexnější. Čím komplexnější karta je, tím je vzácnější. Shadowcaster je velmi komplexní karta, která dokáže spousty věcí, avšak je zapotřebí, aby byla zasazena do správného kontextu hry. Dirty Rat je další dobrý příklad. Při zahrání Dirty Rat málokdy víte, co tím získáte. No a pak tu jsou případy, kdy karty jsou natolik podivné a zvláštní, že jsou prostě Epické. Dejme tomu třeba Void Contract nebo Immortal Prelate.

 

Běžné karty se pokoušíme udělat tak, aby byly jednoduché a lehce srozumitelné karty. Vzácné (rare) karty jsou pak něco mezi Epickými a Běžnými.

 

V prvotním designu karet (prvních 16 týdnů) se pokoušíme dostat k výsledku, co nejblíže, ale většinou se karty rozdělí na nejsložitější a na nejjednodušší. Ve finální fázi designu, kdy je většina designů už ustálena, tak je ještě přeházíme, abychom vybalancovali každé povolání. Jako třeba, když všechny běžné karty v jednom povolání jsou pouze minioni nebo celý archetyp balíku je tvořen Vzácnými kartami.

 

Otázka: Proč jste se chlapi rozhodli některé karty z Classic setu, jako je Cold Blood, radši nerfnout než je umístit do Síně Slávy, jako to obvykle děláte?

 

Odpověď: Pár věcí k této otázce. Karty z Basic setu vždy nerfujeme. Kdybychom je umístili do Síně Slávy, museli bychom je ihned nahradit novými kartami, jelikož můžou být součástí současného balíku. Je to něco, co se může v budoucnu stát.

 

Co se týče pak karet z Classic setu, tak záleží, jestli chceme efekt, který karta vytváří, aby byl ve hře dlouhodobě. Určujeme to na základě několika věcí. Zdali karta odpovídá potřebám a duši povolání, zda je její efekt zdravý pro hru v dlouhodobém horizontu a zdali to je něco skvělého a vzrušujícího, abychom kartu udrželi i v Divočině (Wild). Pro Cold Blood platí, že ten efekt je zdravý a je to něco, co by Roguny měly umět, avšak není to tak unikátní efekt, aby to Wild Roguny nutně potřebovaly, takže jsme to radši nerfli než umístili do Síně Slávy.

 

Otázek a odpovědí bylo samozřejmě daleko více. Pokud si je všechny chcete pročíst, možnost máte zde.

 

Co na to říkáte? Těšíte se na to, co pro nás vývojáři chystají? Nebo byste rádi viděli změny, o kterých se moc nemluví?


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Vencino 25.04.2019 08:39

já hraju hlavně for fun, ranky jen kuli odměnám do 5ky, většinou si jedu jen casual co mě zrovna baví a co se mi líbí, takže mě ty věci kolem mety a balancu zas tak moc netrápí
zrovna teď mě nechutně baví burn mage na standardu (hraju oba formáty), nevim jaký by to bylo na ranku, páč 5ku už mám na wildu, takže ho vubec nehraju, ani neznám metu, je mi to fuk, ta hra mě furt mrtě baví B)

p.Marstasky 24.04.2019 07:09

Ja jsem zas naopak se vsim spokojenej,jedno povolani nici druhé a to se stava i opacne,vzdy zalezi jakej balicek si postavite Ely je dobra,ale hrat ji porad dokola není pekne,nerfnul bych ji na 9-10 many a pak uz je na protihraci jestli ji na boardu killne a nebo ne pukud ji necha na zivu,tak pak uz nemůže mit argumenty,ze je OP : )

Sebastian 24.04.2019 12:20

Já teda osobně to vracení do ruky nechápu. Jako k čemu mít v decku něco, co vyhraje jednu hru z 20ti , to mi není jasný. Už ta Elysiana je proti aggru, což hraješ většinou úplně mrtvá karta.

Sebastian 23.04.2019 22:55

Jo, jo, sledujte Elysianu. Krumpáč je ok, druid co za hru 8x naplní board je taky ok, Elysiana je OP. Bojím bojím, že když se jednou z dvaceti her dostanu do fatigue, může mi i třeba vyhrát hru...Já jsem novou expanzí naprosto znechucenej, takovej sračkovej ladder tu podle mýho v životě nebyl.

Kamahl 24.04.2019 08:48

Ale ten fatigue warrior přece není nic nového, ten tu byl i před expanzí, jen to míchal po jednotlivých kartách Eliškou a 3/6 dynosaury ... PS. je to neutrálka, můžeš ji hrát taky a nebo se prostě smířit s tím, že jednou z 1/20 her potkáš anti balík, kde máš skoro auto loss.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet